Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 21:20
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
"Grannen som var hemma vid gripandet blev tagen på sängen när poliserna stormade fram till huset och grep männen.
– Kvinnan kom springandes till mig och sa att jag måste ringa till deras arbetsgivare. Jag frågade om hon inte hade sin egen mobil men då sa poliserna att hon inte fick röra telefonen, säger kvinnan.
Därefter fördes även kvinnan i väg i polisbil. "

Varför är det så jättebråttom att så fort som möjligt meddela sin arbetsgivare att de blivit tagna av polis?
Är det inte viktigare att meddela föräldrar eller någon närstående.
Arbetsgivaren lär nog få reda på det så småningom.. om de är tagna av polisen i ett av detta årets mest fruktansvärda brott.
Om jag hade blivit arresterad av polis för en synnerligen allvarligt brott. Inte tusan är det min arbetsgivare som jag anser behöver meddelas om detta så fort som möjligt!

Källa tack.
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hetsa inte upp dig nu för att du delvis har fel. Visst kan man dömas för mord utan en mordplats, motiv och beskrivet händelseförlopp men det är mycket svårt att göra det. Är det inte våldtäkt utan bara t ex ett slag i huvudet så finns sannolikt inte tillräckligt med bevis för att döma dom ens för att ha varit på platsen när mordet begicks.

Men är du helt körd? Kan du inte läsa? Jag skriver ju hur tydligt som helst SPÅR på mordoffer eller gärningsman eller vittnesmål som direkt pekar ut gärningsman. Då menar jag FÖR HELVETE INTE EN HAMMARE!!!!!!! Du beskriver ju ett scenario som inte ens är relevant, jag svarade på frågan att det går att dömas utan teknisk bevisning på mordplats. Om det finns TEKNISK BEVISNING PÅ GM ELLER OFFER så kan man dömas. WTF!!!!!!
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Frågar vänligt åter igen; är AJ:s kollega hans son eller är det en utomstående arbetare? (tredje personen som tagit i handsken)

Troligen inte, efternamnet på den personen är inte J-son. Men sonen måste ju inte ha samma efternamn som far iofs...
2015-06-16, 21:22
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mamman(har jag för mig, kanske granne) berättar ju om att de har tagit hand om en katt som de var jättemåna om, jag ser inte att det är orimligt att de letade efter katten.

Man letar inte efter katter och det är en efterkonstruktion det här med katten.

Katter är inget djur som man släpper lös och sen behöver gå och hämta. De kommer tillbaka automatiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Mycket talar ju för att bröderna tidigare varit ute och spridit ut bevismaterial.

Fick PM från en användare som pratat med folk som gick med MP som sagt att de stött på bröderna vid flera tillfällen när de hävdat att de letat efter sin katt....

Fyndet uppges i PM ha varit flickans jacka.

Vad kan då ha gjort att poliserna agerade så snabbt med att anhålla bröderna?

Min gissning är att de haft jackan i någon typ av påse eller något när de lagt ut den och att de ska ha hållt i en tomme påse när MP såg dem, vilket gjorde att poliserna tyckte det var viktigt att ta dem medans de fortfarande hade den tomma påsen i händerna.

Kan påsen också ha koppling till Marstorp vilket ledde poliserna dit?

Men varför i hela friden skulle dom sprida ut bevismaterial som endast pekade ut dom själva? Det övergår mitt förstånd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det är inte säkert att det var sista fyndet som ledde till offrets upphittande . Kanske snarare GM uppträdandevid fyndplatsen. Vad kom fram i förhöret direkt när GM blev gripna?. Med vad GM visat intelektuellt under hela resan kan det ju vara en möjlighet att Idioterna t.o.m hade en bild på Lisa i sina telefonen i det skick dom lämnat henne vid verkstaden. Då! blev det pådrag, och offret hittades.

Börjar snart tröttna , var nånstans kan man få uppgifter om MGM's intelligens
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
"– De stannade kvar i Sverige hela veckan. Varför skulle de ha gjort de ifall de var skyldiga?"

1. Att brådstörtat lämnat Sverige skulle alarmera polisen direkt
2. Det är enkelt att få hit dem från Litauen
3. De kunde inte lämna innan de städat upp efter sig, och det gick ju inte när de var så påpassade.

Bara som några invändningar mot något som skenbart skulle kunna verka logiskt.
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
"Grannen som var hemma vid gripandet blev tagen på sängen när poliserna stormade fram till huset och grep männen.
– Kvinnan kom springandes till mig och sa att jag måste ringa till deras arbetsgivare. Jag frågade om hon inte hade sin egen mobil men då sa poliserna att hon inte fick röra telefonen, säger kvinnan.
Därefter fördes även kvinnan i väg i polisbil. "

Varför är det så jättebråttom att så fort som möjligt meddela sin arbetsgivare att de blivit tagna av polis?
Är det inte viktigare att meddela föräldrar eller någon närstående.
Arbetsgivaren lär nog få reda på det så småningom.. om de är tagna av polisen i ett av detta årets mest fruktansvärda brott.
Om jag hade blivit arresterad av polis för en synnerligen allvarligt brott. Inte tusan är det min arbetsgivare som jag anser behöver meddelas om detta så fort som möjligt!
Grannen hade kanske inte numret till deras anhöriga...?
2015-06-16, 21:23
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolinaSr
Jag känner att allting verkar sjukt ologiskt.

1. Videon har glömts bort, det är väldigt konstigt att det kommer ut en video med siffran 13 som titel, 13 dagar innan Lisa försvinner.

2. Det är märkligt att hon är dotter till en pappa med hemligt yrke.

3. Det är märkligt att GM sprider bevismaterial runt stället de själva bor nära. Det är lite konstigt att de inte "flyr" till sitt hemland efter att de mördat flickan. Eller att de åker iväg med alla bevis långt ifrån deras hem, de har ju nästan lett polisen till sitt hem. Dessutom har man undersökt vem hos mp som tyckte att de bettede sig märkligt? Kanske var det den personen som är inblandad. nu kanske jag tittar för mycket på criminal minds men oftast vill såna personer vara inblandade men endå inte?

4. De är verkligen märkligt att de sprider ut bevismaterial men behåller kroppen nära sitt hem.

5. Märkligt att de under 6årstid inte har utfört något sådan tidigare med tanken på att man måste vara grymt sjuk i huvudet som man med sin bror mördar någon och ens fru vet detta och håller det hemligt samtidigt som man lägger ut facebookuppdateringar. Detta är ju psykopat beteende. Helt plötsligt från ingenstans? Efter 6år, märkligt.

6. Märkligt även att Lisas Arbetskollegor kallar inte henne vid namn utan "den försvunna tjejen". Jag menar efter 3veckors tid, varför är de så opersonliga?

Och till sist säger inte att det inte är dessa män, tycker bara att allt är så fel på så många plan.

1. Släpp videon!
2. Varför?
3. För att inte väcka misstanke
4. Ja
5. Någon gång rinner det över
6. För att de i det läget inte skulle gå ut med hennes namn
2015-06-16, 21:23
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Min fetning: Jag tror GW är trött och behöver semester, svarar slentrianmässigt på frågor om Lisa för att han alltid blir uppringd så snart det har hänt något med karaktär av våld.

Vi får inte glömma att GW främst är analytiker och historiker - i det här pinfärska fallet har han tyvärr ingenting att komma med.

I det här fallet så har myndigheterna verkligen lyckats att lägga locket på.....jag tror att GW är djupt kränkt över att inte ha en susning om vad som sker?
2015-06-16, 21:24
Medlem
Om de är häktade för delaktighet i mord, vad innebär det? Just delaktighet?
2015-06-16, 21:24
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men varför i hela friden skulle dom sprida ut bevismaterial som endast pekade ut dom själva? Det övergår mitt förstånd.

Mitt med. Kanske försökte de hämta in bevis då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in