Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 21:10
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamantis
Om de försvann hade det blivit uppenbart att de var skyldiga.

Anledningen kan ju faktiskt vara den motsatta också
2015-06-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Mamman har en poäng
"– De stannade kvar i Sverige hela veckan. Varför skulle de ha gjort de ifall de var skyldiga?"

Finns en del möjliga orsaker. Det skulle verka suspekt om de plötsligt försvann när det skett ett mord. Eller kanske inte kvinnan vet om någonting, i så fall skulle de behöva förklara sig för henne. Kanske hade de fortfarande hopp om att dölja sin inblandning. Man tänker inte så klart alla gånger när man är under stress.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
"– De stannade kvar i Sverige hela veckan. Varför skulle de ha gjort de ifall de var skyldiga?"

Personer som mördat utan planering agerar inte alltid super-rationellt. Dessa bröder tjänade 20K i månaden (en astronomisk summa i Litauen), de hade varit här i 2 år, och de trodde väl att de skulle klara sig.

Och hade de stuckit hals över huvudet till Litauen, ja kan vi tala om att de hade blivit misstänkta och inhämtade!
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Det här var bra av carina från aftonbladet en redig klockren analys.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/carinabergfeldt/article20978138.ab
Medlem
Frågar vänligt åter igen; är AJ:s kollega hans son eller är det en utomstående arbetare? (tredje personen som tagit i handsken)
2015-06-16, 21:12
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men om någon nu sett dom fika så förvånar det mig storligen att dessa vittnen ännu inte är grundligt "intervjuade" av kvällspressen.

Ja verkligen märkligt. Om man ser till alla försvarstal i Aftonhoran m.fl. pk-megafoner.
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tre som tiger när tre har barn att ta hänsyn till och minst en av dem kan komma ut genom att peka finger på en annan ... Känns lite långsökt. Nästan lika långsökt som att de tre i förening skulle begått ett mord.
Vi talar ändå om skötsamma, icke kriminella personer.

Intressant det där med barnen. Om de nu är så himla kära i sina barn, hur kommer det sig att barnen inte bor med dom här i Sverige?
Eller det kanske är din syn på 'skötsamma' människor, att man drar iväg och lämnar barnen kvar?

BRA TANKE!
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Ur Expressen: "Efter maratonlånga häktningsförhandlingar i Skaraborgs tingsrätt på tisdagen häktades bröderna på sannolika skäl misstänkta för delaktighet i mord och den 34-åriga kvinnan häktas skäligen misstänkt för skyddande av brottsling.
– När det tar tid brukar det vara att advokaterna käftar emot, säger Leif GW Persson."

Det stöder min känsla att det är tunn bevisning.

Det tog ju extremt kort tid! Det tog 5 respektive 2 minuter att fatta beslutet om häktning på sannolika skäl. Vad sysslar GW med egentligen??
Medlem
"Grannen som var hemma vid gripandet blev tagen på sängen när poliserna stormade fram till huset och grep männen.
– Kvinnan kom springandes till mig och sa att jag måste ringa till deras arbetsgivare. Jag frågade om hon inte hade sin egen mobil men då sa poliserna att hon inte fick röra telefonen, säger kvinnan.
Därefter fördes även kvinnan i väg i polisbil. "

Varför är det så jättebråttom att så fort som möjligt meddela sin arbetsgivare att de blivit tagna av polis?
Är det inte viktigare att meddela föräldrar eller någon närstående.
Arbetsgivaren lär nog få reda på det så småningom.. om de är tagna av polisen i ett av detta årets mest fruktansvärda brott.
Om jag hade blivit arresterad av polis för en synnerligen allvarligt brott. Inte tusan är det min arbetsgivare som jag anser behöver meddelas om detta så fort som möjligt!
2015-06-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är ju därför polisen fortfarande undersöker området. De samlar bevis! Teknisk undersökning tar tid. Vi skall vara tacksamma för att det tar tid eftersom det då blir ett väl underbyggt mål.

Vad är det folk inte begriper? Många skriver om hur ofattbart det är att det tog 5 dagar innan kroppen återfanns, att det tar tid för obduktionsrapporten att bli klar, att det inte finns hårda bevis ännu etcetera - det är ingen tv-serie vi bevittnar, det är verklighet och verkligheten tar tid och det kanske vi skall unna Lisa, att det får ta tid att ge henne rättvisa.

Min poäng är ju fortfarande: Dom har ju inte ens spärrat av vid en mycket trolig mordplats pga att dom helt snöat in på handsken..
2015-06-16, 21:13
Medlem
Yxhuvuds avatar
Som information, så önskas INGEN uppvaktning mera till familjen, förutom en "klapp på axeln" från dom som är familjen närmast. Försök INTE att kontakta familjen, även om det är i all välmening.

Låt familjen Holm sörja på det sätt som är mest lämpligt för dom själva, dvs. gör INTE för stor sak av det hela, det strör bara salt i såren....och förlänger lidandet...

Allt som har hänt, är långt ifrån avslutat, men vi kommer aldrig att glömma....Oavsett, vem/vilka GM är.

Jag känner Lisas far, och vet hur han vill ha det, så lita på mina ord.......

///Empatisk vän 💐
2015-06-16, 21:14
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweedersson
Kommer inte ihåg namnet men Arne nämnde det i intervjun som finns länkat nånstans i den här höstacken. Både för- och efternamn (vilket kändes lite krystat) på en medarbetare/anställd.

L*rs Åsl*nd *a,u

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in