http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6191865
Alltihop verkar vagt och osäkert.Man hade ingen tolk närvarande från början utom via telefon och sen körde tolken vilse.Hur i h-sicke kan man som rättsinstans missa att kalla in en tolk?
Sen kan ju faktiskt om jag nu ska spekulera att anledningen till att den äldre mannen var det väl "inte visade några känslor" vara att han inte förstår svenska?
Jag har funderat och funderat över om polisen helt enkelt har hittat "en snabb lösning" det verkar vara en knepig situation överlag. Hasse Aro kommenterade infon i veckan med att man är så tysta om allting från utredarnas håll och samtidigt spekuleras det vilt.Fört ingen info lämnas ju ut det är mest gissningar.
Jag tvivlar på att de här tre är skyldiga,jag säger inte att de inte är det.Men inte heller att de är det. Men varför skulle de stanna kvar på platsen när de visste att polisen var ute efter en GM och en av dem eller båda var det? Och varför så enögt bara inríkta sej på tre personer.
Mej förefaller det underligt alltihopa.Bevis vill man inte tala om.
Journalisterna jag fattar inte att man kan bete sej som de gjort...................med dygnetruntbevakning av allt som pågår .Hur många falska spår och strunt-tips och tips kommer in via dem
Att man av utredningstekniska skäl inte lämnar ut alltför mycket det förstår jag,men detta verkar mycket underligt