Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 21:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
SANT! För såvitt jag vet så erkänner ALLA sina brott när de har stark bevisning mot sig!

Är du dum eller har du bara otur när du tänker?!
Tre som tiger när tre har barn att ta hänsyn till och minst en av dem kan komma ut genom att peka finger på en annan ... Känns lite långsökt. Nästan lika långsökt som att de tre i förening skulle begått ett mord.
Vi talar ändå om skötsamma, icke kriminella personer.
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
aha. sorry. Skrev fel. Jag syftade på att dom bara är häktade för delaktighet.

Är det verkligen bara jag som fattar att det kommer bli väldigt svårt att döma för mord utan teknisk bevisning från en mordplats?
Nej så är det säkerligen.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Är det verkligen bara jag som fattar att det kommer bli väldigt svårt att döma för mord utan teknisk bevisning från en mordplats?

Det är ju därför polisen fortfarande undersöker området. De samlar bevis! Teknisk undersökning tar tid. Vi skall vara tacksamma för att det tar tid eftersom det då blir ett väl underbyggt mål.

Vad är det folk inte begriper? Många skriver om hur ofattbart det är att det tog 5 dagar innan kroppen återfanns, att det tar tid för obduktionsrapporten att bli klar, att det inte finns hårda bevis ännu etcetera - det är ingen tv-serie vi bevittnar, det är verklighet och verkligheten tar tid och det kanske vi skall unna Lisa, att det får ta tid att ge henne rättvisa.
Senast redigerad av allegrageller 2015-06-16 kl. 21:11.
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Mamman har en poäng
"– De stannade kvar i Sverige hela veckan. Varför skulle de ha gjort de ifall de var skyldiga?"

För att inte väcka misstankar? Skulle dom försvinna spårlöst så är det inte svårt att räkna ut vem som är skyldig.
2015-06-16, 21:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Och omständigheterna här är sök efter en försvunnen 17årig flicka. Då hade jag backat undan rätt fort om jag sett något föremål, vad som helst. BÅDE för att inte förstöra ev spår på prylen OCH för att skydda mig själv. (Misstag har ju skett förr).
Ja, detta kladdande på handsken känns ju tveksamt för alla som haft tillgång till TV de sista 50 åren faktiskt.
Medlem
Tänk såhär.

1. Polisen spärrar av och letar igenom ladan. De letar! efter fynd. De är tränade. De är erfarna. De är uppmärksamma. Det är en 17-årig flicka som saknas!
De hittar ingenting. Vad betyder det? Ingenting finns i ladan! Ingen handske eller något annat!
(datum när polis letade igenom ladan?)

2. Arn* står och talar med B****? Letar inte efter någonting. Får syn på handsken. Ok
Vad betyder detta?
Jo, någon måste efter att polisen letade i ladan lagt dit det efteråt. (alt har inget någonsin legat i ladan, bara ngt någon säger).

3. Vem har då lagt dit handsken i ladan som ligger 20m bredvid cafeet där Lisa försvann.
Betänk också detta. Är det så att polisen kl 18:00 säger "ok grabbar, nu slutar arbetsdagen, så nu packar alla ihop och åker hem? Nej självklart inte. Det "kryllar" av poliser där natt som dag.

Vi har 3st anhållna som det högst troligen varit span på från dag ett alternativt från dag 2.
Är det någon av dessa tre som spatserat omkring där i ladan eller strax utanför på dagen eller natten och "tappat" en handske lite försynt?!
Nej självklart inte. Det hade uppmärksammats!

4. Så vem har placerat handsken där eller påstår att det ligger en handske i ladan förutom dessa tre?
Måste vara någon som passar in i miljön. Eller?
Så vem kan denna person då vara?!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Behöver inte vara så. Det kan också vara så att brödernas suspekta agerande i samband med att fyndet hittades gjorde att polisen riktade sökinsatsen mer intensivt mot dem och kollade alla byggnader de hade tillgång till, t.ex. Martorp.

Vad hade de misstänkta där att göra? Om de velat vara med och söka kunde de ju anslutit sig till MP. Så.... vad var skälet till att de befann sig där? Misstänkt så det ryker om det tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Tänk om GM visste om att han hade hållit i handsken och tog upp den och placera ut sina fingeravtryck för att ha ett bra anledning varför hans avtryck fanns där.

Hur mycket jag än ogillar ditt namn och bild och hade tänkt nonchalera dig så måste jag ändå svara att det är PRECIS min åsikt till varför iaf brodern tog i den.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
"– De stannade kvar i Sverige hela veckan. Varför skulle de ha gjort de ifall de var skyldiga?"

Om de försvann hade det blivit uppenbart att de var skyldiga.
2015-06-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamantis
Teknisk bevisning kan fortfarande komma när analyser och annat är klart.

ja, självklart. Var mordplatsen ladan och polisen hittat bevis så åker dom ju dit, såklart.
Vad jag menar är att polisen och tråden totalt har snöat in på en enda sak och hängt upp hela mordfallet på en handske. Då löper man stor risk att göra bort sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6191865

Sen kan ju faktiskt om jag nu ska spekulera att anledningen till att den äldre mannen var det väl "inte visade några känslor" vara att han inte förstår svenska?

Jag är helt allergisk mot att detta alltid sägs och har alltid noll relevans. Det första de flesta gör som svarande, speciellt i ett allvarligt fall, är att stålsätta sig och försöka se lugn ut i rättssalen.
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:

Ja, det är bara du och resten av de som 13 år på detta forum. Man kan bli dömd för mord utan att det finns teknisk bevisning på mordplatsen. Tex om det finns DNA eller teknisk bevisning som binds till GM på MORDOFFRET! Eller om det finns bevisning på GÄRNINGSMAN, ex bett, rivmärken etc som kan kopplas till mordoffret. Det kan också vara VITTNESMÅL som pekar ut gärningsman. TÄNK LITE FÖR HELVETES JÄVLAR! Man blir ju sjuk i huvudet av alla idioter i tråden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in