Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 20:07
Medlem
Roddarens avatar
Säkerhetspådraget kan nog kopplas till allmänhetens indignation men det går inte att undgå att misstänka att pappans bakgrund spelat in. Skulle vara intressant att se hur långlivade de blir utanför fängelset i händelse av frikännande...
2015-06-16, 20:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
En tanke.

Dom var ju tydligen väldigt samlade i uttrycket när beslutet om att dom häktas på sannolika skäl kom.

Är man oskyldig skulle man väl bli förbannad och upprörd på något sätt. Är det inte en mänsklig reaktion att bli det?

Eller?

I så fall vore det väldigt enkelt att veta vilka som var skyldiga eller ej. Det finns säkert skyldiga som blir upprörda och hävdar sin oskuld, eller hur? Sen kan de också ha fått en order/tillsägelse av advokaten att hålla sig lugna och inte överreagera. De kanske också äter lugnande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Sen är det ju så att bara för att man inte åkt fast tidigare behöver ju inte det betyda att man är snövit.

Exakt! Är nyfiken om det finns ouppklarade mord/försvinnanden som följer dem. Svårt att ta reda på som nät"detektiv" däremot
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Du har inga uppgifter alls om t.ex. att de satt i lä, eller om de gav upp efter 5 minuter för att det blåste osv osv osv osv
De bör ha haft flera lager kläder och mössa och vantar om de satt ute den tiden för vädret var inget vidare milt sagt..
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Varför just detta BO isåfall? Varför denna dag när hon körde moped och blev kvarlämnad sist av alla? Varför har inte det skett tidigare om nu den skyldiga gått runt här i åratal? Hata slumpen!

Finns ett ordspråk: "Tillfället gör tjuven".

En ensam flicka, ett enkelt offer.

Jag tror inte det var ett planerat överfall, därför har GM också gjort en massa misstag som kommer fälla den/dem.
2015-06-16, 20:09
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Varför just detta BO isåfall? Varför denna dag när hon körde moped och blev kvarlämnad sist av alla? Varför har inte det skett tidigare om nu den skyldiga gått runt här i åratal? Hata slumpen!

Våldtäkts försök som övergått till mord, låter sannolikt i mina öron, denna GM är ju inte frisk, tyvärr så råkade det bara vara så.. att denna dag så tog BO mopeden, slumpen är ibland en väldigt bra förklaring.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
En tanke.

Dom var ju tydligen väldigt samlade i uttrycket när beslutet om att dom häktas på sannolika skäl kom.

Är man oskyldig skulle man väl bli förbannad och upprörd på något sätt. Är det inte en mänsklig reaktion att bli det?

Eller?

Finns alla reaktioner ifrån A till Ö när det krisar till sig allvarligt i livet.

Uppgivenhet, panik, tokförbannad, apatisk, bestämd, förstår inte vad som sker etc..
Medlem
Kalliss avatar
Nu har jag sökt lite i forumet och inte hittat svar. Men var inte någon av bröderna kända av litauisk polis? Den yngre eller äldre, eller båda?

Känd på vilket vilka sätt av litauisk polis?

Våldsbrott, stölder, utpressning???

Hade dom giltigt tillstånd att uppehålla sig mer än tre månader i Sverige, eller arbetade dom svart?
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
En tanke.

Eller?

Alltså, jag vet inte. Det spekuleras en del om hur man bör reagera osv. Om man som oskyldig bör ha reagerat när hela samhället vänds upp och ned och man är utlänning, eller inte. Jag tycker det blir väldigt märkliga spekulationer (jag är beteendevetare). Det är väl väldigt troligt att man är ganska avtrubbad om man som oskyldig ställs inför ett jävla trauma av detta slag. Jag kan tänka mig att de upplever en känsla av overklighet, som att det inte händer, att man ser sig själv som på film. Så min åsikt är att det inte går att läsa något särskilt märkligt ur deras reaktioner eller rädsla innan, till mamman i telefon. Kanske mer om de just varit känslosamma.
2015-06-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Vi kan nog vara säkra på att det redan finns tekniska bevis, men de måste ju tas fram genom obduktion, dna-analyser, och andra tekniska undersökninar... det lär finnas en och annan lämning efter gm på bo eller i anslutning till fynden, det var ju bara lite väl slumpartat att just den ene misstänkte råkade ta i ett av bevisen, och lite väl otroligt att mamman till männen kom ihåg att de pratat och kunde garantera att de satt och fikade just när bo försvann.

Jag tror att det kommer att gå att hitta ett vittne som sett männen eller mannen vid vägen vid tiden för bo försvinnande, det borde rimligtvis vara en och annan bilist som åker förbi på den vägen vid den tiden på kvällen, å andra sidan var det ju söndag och många låg väl med ångest och bakfylla inför den stundande veckan på ett tråkigt kneg.

Precis, men är det då inte märkligt att man inte går ut med mer info från polisen om klockslag etc?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
De bör ha haft flera lager kläder och mössa och vantar om de satt ute den tiden för vädret var inget vidare milt sagt..

Söndag den 7/6 ?
Medlem
Finns det någon teknisk bevisning?
– Vi har mycket saker på analys men vi har inte fått några resultat som kan användas i utredningen ännu, inte några bindande tekniska bevis, sade han då. http://www.expressen.se/

Tolkar det som att flera av de saker som är på analys ännu ej är färdiganalyserade än att de fynd som gjort ej har något samband med GMs?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in