Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 19:03
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
19:02

Så två minuter.

Oj, ännu kortare än tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minioner
Om mgm sågs ca 100 meter från platsen lisa hittades kanske de försökte smyga/gömma sig för missing People-folket när de varit på väg till eller ifrån platsen där lisa var. Kanske det var de beteendet som ansågs underligt och även gjorde polisen hittade lisa strax efter.

Om de sista händelserna , MP-incidenten, sista fyndet/fynden utspelar sig kring Martorps gård
får ju allt sin förklaring. Jag trodde först det var i närheten av bostaden. I-phone delarna som hittats strax söder om bostaden var då bara
villospår för att dra uppmärksamhet bort från Martorp c:a 1 km nordöst från bostaden.Så när MP ringer
polisen drar de misstänkta i bil mot bostaden så patrullen omdirigeras från färd mot Martorps gård till bostaden Blombergs säteri.
Smart tänkt men den gubben gick alltså inte!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag värderar varken människor eller människors liv mot varandra utifrån ålder, kön, utseende och nationalitet. Det anser jag är en bra egenskap hos mig och jag tycker det till viss del speglar samhället att så många tycker annorlunda och värderar människor olika. Men även du är såklart fri att ha den åsikten.

men för att göra en jämförelse: En 20-årig kvinna mördades i Helsingborg igår. 168 inlägg i den tråden och knappt någon bryr sig. Kvinna i medelåldern gruppvåldtagen i fredags - 116 inlägg och knappt någon bryr sig. osv osv

Jag tycker det enda "positiva" med detta illdåd är att Sverige bestämt visar att vi värderar kvinnor och flickor,, vi ska inte ha sharia i Sverige, det är fel väg.

Edit; Jag tror att skillnaden i värde på individ nivå kommer bara att öka. Historian visar så. Rekommenderar att du ställer frågan till våra korrupta politiker varför det är så.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Beslutet blir att mannen är på sannolika skäl misstänkt för delaktighet i mord.
Medlem
Återigen delaktighet. WTF
2015-06-16, 19:04
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Betyder det något att den yngre brodern fördes in med handfängsel men inte kvinnan och hennes man?

Tror inte det, det ska nog ha mer att göra beträffande deras agerande vid tidpunkten. För anhållna blev dem ju alla.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Åklagaren hade i framställan på kvinnan satt "sannolika skäl", vilket TR avgjorde ändring på. Så TR har uppenbarligen inte gått på åklagarens linje gällande kvinnan. Vilket jag också påtalat inte är någon slags praxis.

EDIT
Häktningsframställan på alla 3 tilltalade är numer låst på första sidan. (Läs)
Att utredningshäkta på rätt osäkra grunder är att gå åklagarens linje - och det är inte helt ovanligt.
Medlem
Forever Winters avatar
Ska bli intressant att se vad motivet var. Jag menar; inte mördar man någon så där random bara. Förmodligen ett våldtäktsförsök som gick fel.
2015-06-16, 19:05
Medlem
Tingsnotariens avatar
Notering:

Kvinnan - rådmannen köpte inte ens åklagarens linje om sannolika skäl, talar för en rådman som inte är rädd för att gå emot åklagaren.

Broder 1 - häktad efter 5 minuters överläggning, sannolika skäl.

Broder 2 - häktad efter 2 minuters överläggning, sannolika skäl.

Min spontana reaktion? Finns en hel del på bröderna.
2015-06-16, 19:06
Medlem
Mickeavensiss avatar
Åklagaren säger till Aftonbladet att det är "en sammanvägning av uppgifter" som gör att han höjt misstankegraden till sannolika skäl.
– Vi har inte fått några bindande tekniska bevis, säger han.
2015-06-16, 19:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
En kvinna som var ute och rastade sin hund hörde ett skrik: "Nej, så får ni inte göra."

http://www.expressen.se/gt/helena-22-forsvann-pa-ett-liknande-satt/

Det där rör Helena Anderssons försvinnande. Inte Lisas. Vid Lisas försvinnande finns inget vittne.
2015-06-16, 19:07
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Japp, det där var det någon i tråden som citerade angående Helena Anderssons försvinnande. Inget vittne har däremot hört ett ljud från Lisa.
Tack för det.

Om bröderna frias misstänker jag att fallet Helena kommer bli relevant. Jag utgår från att tillfälligheter är osannolika, och det är något som stått mig väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Beslutet blir att mannen är på sannolika skäl misstänkt för delaktighet i mord
Så komplicerat är det inte, i min bok.

Det är fortfarande omöjligt att styrka vem som begått mordet. Därav kan ingen misstanke om mord styrkas. Däremot är det fullt möjligt att styrka att båda varit inblandade i mordet. Men att misstänka båda för medhjälp till mord insinuerar ju en tredje part, hen som begått mordet. Rubriceringen delaktighet till mord lämnar det öppet att en av bröderna begått mordet.

Men jag höftar. Som fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in