Citat:
Ursprungligen postat av
oelek
Gubben döljer nåt tror jag, han vill tala om vilken väg gärningsmännen kan ha tagit han vill tipsa om en öde lada som han inte äger och vad gäller handsken så är han fullt medveten om att den inte skall röras då han säger att han tog den till polisen i fingertoppen ändå har 2 andra tagit i handsken.
Vad är det Gubben döljer???
Men det var ett jävla tjat om den förbannade gubben och handsken. Du hittar en handske, funderar över var i helvete den kommer ifrån, ger den till din kompis att fundera vidare över samtidigt som en talgdank sakta börjar tändas och du inser att handsken
kan ha något att göra med att det dräller av poliser och sökpatruller överallt.
Du inser vidare att det kanske inte var så smart att lyfta upp den där handsken, men gjort är gjort och för att inte ytterligare förstöra ett ev bevis bär du den i så liten yta som möjligt över till närmaste polis. Sedan får du en kamera uppkörd i ansiktet, poliser och murvlar överallt som helt plötsligt anser att du är intressantast i hela världen och ansätter dig med frågor. Jag tror de flesta hade fått en något förhöjd puls, speciellt en 80-årig bonde.
Nu säger jag inte att gubben inte kan ha haft något med mordet att göra, men jag vilar i trygg förvissning om att betydligt mer insatta och kunniga personer än mig försöker bedöma det, och det på ett väldigt mycket större underlag än en intervju i TV.
Släpp gubbjäveln nu. Åtminstone tillsvidare.