Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Den misstänkte ser så bra ut alltså! Då stämmer i alla fall inte den psykologiska teori som vissa skrivit här i tråden, att han våldtog henne för att det var hans enda chans att få äga en så vacker flicka. Han hade mycket väl kunnat få en lika vacker flicka helt frivilligt. Vilket får mig att undra, om något hade hunnit inledas mellan mannen och flickan - något frivilligt alltså - under veckorna de arbetade nära varandra och säkerligen var medvetna om varandra?
Det som framgår av fotografierna är hur lite vi vet om folk, och att en mördare kan vara vem som helst. Se normala ut, och dessutom se trevliga ut. Min tanke är att människor lever vanliga liv, som Lisa, och medan man gör alldagliga ting så är det andra människor som dessa brottslingar som planerar ett brott. Man vet inte vad ödet kan medföra, om man är på fel plats vid fel tillfälle, när brottslingar är på jakt efter byten.
Det är helt uteslutet att Lisa skulle ha med dessa typer att göra, och främst åldersmässigt går det inte ihop. Sagan om fröken Julie brukar vara överdriven, förutom i kungahuset, förstås!
Min tanke är att Lisa kan ha nickat eller hälsat så som man gör när man möter på folk man känner till men inget mer. Allt som hänt sedan är i gärningsmannens sjuka fantasi. För om han trodde hon var intresserad, så hade hans intresse upphört när hon säger ifrån.