Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 17:25
Medlem
Snapcounts avatar
Undrar om vi inte får vänta med den äldre brodern tills imorgon.., detta har ju tagit mer tid än vad som var planerat.
2015-06-16, 17:25
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Finns det någon rimlig förklaring till var för sakerna ligger utspridda på det sättet?

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Att de misstänkta har kastat ut dem på väg hem.

Som några påpekat är det ganska dumt av de misstänkta att sprida ut saker mellan kaféet och bostaden.
Ett annat alternativ är att det är Lisa som tappat eller slängt sakerna. Hon kan ju ha blivit jagad, släpad eller buren av männen den vägen.
2015-06-16, 17:26
Medlem
Någon som vet vart gubben A bor och hur långt det är till han fann handsken?
2015-06-16, 17:26
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/grafik-har-mordades-lisa-holm/

Hon hittades i ett gult ute hus på martorps gård.
2015-06-16, 17:27
Medlem
wizardinrobes avatar
I denna tråd skriver några med helt upplagde kognitiva svårigheter mycket trams.

En av dessa genier menar att förhandlingarna pågår i Vänersborg, andra genier menar att bonden som äger gården, och dennas son (omtalat som "Godsägaren" med stor förbokstav av dessa briljanta detektiver) är involverat.

Andra har lagt ut namn på oskyldiga, inte bara det, men de av polisen misstänkta har namngivits.I tråd med detta lgger jag ut min eegen hypotes:

Mördaren är en person från hennes bekantskapskrets, runt 16-24 år gammal.

Det finns för närvarande inget som helst som tyder på at kroppen har styckats, men ej heller på motsatsen. Styckning tar några timmar, och det ger spår, det talar i mot styckning.
2015-06-16, 17:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Tidigare i tråden hade någon kollat upp gårdens eller hennes fordon, tre personbilar fanns varav en BMW men kommer inte ihåg vilken modell, det fanns även en Jaguar från början av 70-talet

BTW
som de säger på SR, att häktningsförhandlingen tar lång tid beror bl.a. på att det används tolk, både 31 åringen och kvinnan behöver tolk.
Kan det även bero på att åklagaren inte har tekniska bevis och behöver omständiga förklaringar för att få till indiciekedja för att styrka sannolika skäl?

Här har du dom:

Ascensio* Fernande* Cot* Jönsso* n,z,o,n

19520815-XXXX
Blombergs Säteri 1
531 95 Källby

Många fordon på slottet Sökresultat
Visar 9 träffar.
Märke / Modell Årtal
Rekotrailer Fl 1300 S 2004
Jaguar E-Type 1974
Honda Cr-V 2013
Bmw 523i 2010
New Holland T7060 4wd 2007
Massey Ferguson /Mf700d 2007
New Holland 8560 4 Wd 1998
New Holland 8560 4 Wd 1998
Jcb 412s 2011
Medlem
Alltså vad fan är problemet för kvinnan? Hon riskerar max fyra års fängelse och om hon erkänner och berättar allting detaljerat kanske straffet blir något lägre samtidigt som hon slipper dessa två mördare som förhoppningsvis får ruttna hela livet i fängelse?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Kolla på denna och tala om varför 2 personer ska ta i handsken för istället för att ringa polisen direkt gubben ser ju ut som att han är på bristningsgränsen och ger väldigt nervösa svar enligt mig så han döljer något.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/mark%C3%A4garen-ber%C3%A4ttar-var-med-och-hittade-handsken-3185133

Det kan ju vara så att han har blivit ombedd av polisen att vara återhållsam med vad han berättar för media, och kanske helt undvika att nämna vissa detaljer. Det skulle ju kunna misstolkas som att han döljer något.

Sedan är det väl helt normalt att vara nervös när man talar (sannolikt för första gången) inför en TV-kamera. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att det är nästan lite onormalt, eller i alla fall ovanligt, att inte vara det minsta nervös.
2015-06-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
ok men ja undrar rent hypnotetiskt om folket röstar 100% för att få stena dom till döds kan de bli av då ? asså om aftonbladet gör en omröstning eller nåt kan polisen/staten då gå imot folkets önskan ?

Det krävs nog mer än en omröstning på aftonbladets webbplats. Grundlagsändring enligt det ordinarie förfarandet (två riksdagsbeslut med mellanliggande riksdagsval) tar lite längre tid i anspråk, men med tanke på hur extremt ociviliserat det vore med en lagändring av detta slag skulle jag säga att chansen/risken är i det närmaste obefintlig. Får man hoppas (därmed inte sagt att det här inte rör sig om en fruktansvärd tragedi!).
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Får jag vara så ofin och fråga vad du har för kunskapsbas för det uttalandet?

Om det inte finns något som fastslår att häktningsbegärande beviljas rutinmässigt som ett faktum, finns det då något som visar att motsatsen gäller?

Problem borde logiskt sett regelmässigt uppstå med bevis där det är klart att någon eller några i en grupp sannolikt år skyldiga men där det än så länge är oklart exakt vem eller hur det hela hänger ihop.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
var 3 stycken som var och fingrade på handsken.

Gubben tipsar om en öde lada som inte tillhör honom men handsken hittas i hans lada.
När det ska talas om handsken verkar det som han måste tänka efter och stakar sig lite.
Även i slutet är han lite eftertänksam när han säger jag hoppas vi hittar henne vid liv.

Ja nåt är lurt med Gubben tycker jag med om han nu tog handsken i fingertoppen då har han ju insett att han inte ska fingra på handsken så varför tog då dom andra i handsken jag får inte ihop det.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt häktningsframställan är hon litauisk medborgare.
Det där är lite klurigt. Det kan vara på detta viset.
Hon kan vara statslös ryss i litauen med främlingspass men ändå inte litauisk eller rysk medborgare.
Dock enligt EU-regler åtnjuter hon samma förmåner som en litauisk medborgare när det gäller arbete och resor inom EU och räknas som en litauisk medborgare.
Senast redigerad av Tomato 2015-06-16 kl. 17:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in