Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 16:42
Bannlyst
Glöm det. Det blir som vanligt att MGM och faktiska GM går fria i brist på bevis/skyller på varandra. Jag har sett det så många gånger nu så jag är härdad eller ignorerar skiten totalt för att behålla min mentala hälsa.

Fuck it.
2015-06-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Äntligen - ytterligare en intelligent teori, och från av en av flashbacks bästa debattörer.
Mycket bra sammanfattat, jag tror precis som du att det inte är mer komplicerat än såhär.
Kanske kan tomtarna och konspirationsfanatikerna snart fortsätta härja i en annan tråd.

Håller med de enligt statistiken är det flesta kvinnomord (som varit tänkt som våldtäkt) beror på att kvinnan gett kraftigt motstånd och förövaren råkat (medvetet eller omedvetet) ha ihjäl offret.

Tror så även i detta fall
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Konstig att dom inte hittar nagot tekniskt bevis. Under Lisas naglar, i haret eller pa kroppen...
Inte vet man dodsorsak heller.

Dom har ju lämnat in saker för DNA-Analys och det skulle tydligen ta nån vecka innan resultatet kommer. Sen misstänker jag att dom vet dödsorsaken men att man inte har gått ut med det.
Medlem
Det var väl här Lisa hittades och skälet till varför man aldrig såg en kropp överhuvudtaget.
Kan någon fixa fram satellitbild av vad som döljer sig bakom muren eller inne i muren? Vill även kunna se om det fanns någon utväg som jag har påpekat på bild, nämligen vägen där Lisas kropp möjligtvis transporterades bort i anknytning till betongmurarna.

''edit'' , gick tydligen inte att ladda upp bilden. Så måste därför förklara med ord,
http://z.cdn-expressen.se/images/af/3c/af3c18903b23436d9cb2ec4ec93fb38e/16x9/265@70.jpg
På vänster sida (på bild) av denna tända lada finns en betongmur, och bredvid betongmuren är det ett stort rött hus. Det är alltså inne i den avspärrade betongmuren där kroppen ska ha funnits och senare transporterades bort runt det röda gula huset så media eller människor överhuvudtaget inte ska kunna se kroppen lyftas bort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Nej, med tanke på att hon blev identifierad av sina föräldrar så talar det för att hon inte blev styckad.

Men såg att en person hade skrivit såhär på ett ställe:
"Jag vet förmodligen mer än någon av er om mordet på Lisa och den kunskapen hade jag gärna varit utan." och en annan frågade varför:
"För att jag har känningar på en rikstäckande tidning. Och de skriver inte allt de vet. Inte än sålänge i alla fall."

Så något utöver det vanliga lär de vara eller så är det en person som inte är så magstark helt enkelt.

Nu ska jag lägga fram en riktigt osmaklig teori. De fyllde henne med något ämne som tog bort allt annat DNA än hennes eget från kroppen. Jämförbart med att bränna en bil men att bränna just där just då skulle omöjligt kunna ske obemärkt.
Medlem
Har protokoll från dagens häktesförhandling/-ar publicerats här i tråden? Har sökt men utan större framgång...
2015-06-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Håller med de enligt statistiken är det flesta kvinnomord (som varit tänkt som våldtäkt) beror på att kvinnan gett kraftigt motstånd och förövaren råkat (medvetet eller omedvetet) ha ihjäl offret.

Tror så även i detta fall
Kan ju även vara så att farsan som är militär har lärt sin dotter lite självförsvarstekniker. Men då borde kanske någon av MGM ha skador från rivningar o.s.v.
2015-06-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Vad är det folk inte begriper? Att se en död tjej, förmodligen inlindad i en sopsäck eller dylikt, med strypmärken eller hål i huvudet till följd av slag med hammare är magstarkt. Mord är inte vanligt och långt ifrån alla poliser har sett en mördad människa förut. Sluta överanalysera.

Jag tror inte hen som skrev det där har sett Lisa eller så, utan hört från sin tidningskälla. Det jag menar är att höra om något - och önska att man inte visste, är betydligt mindre jobbigt än att se något och önska att man inte sett. Till exempel så fanns det ju bilder i FUPen för Jens, visst var de otäcka men det var ju inget besynnerligt med dem. Jag skulle inte personligen uttala mig om det fallet att "jag vet saker om det som jag önskar jag inte gjorde", därför gjorde jag en tolkning att något utöver det vanliga när det gäller mord har hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Min kompis pratade med en av poliserna som var först på plats och enligt hen så var det ingen vacker syn
En mördad 17-årig flicka är nog aldrig en vacker syn. Tycker inte ett sånt uttalande, om det ens har gjorts, säger någonting om hur Lisa såg ut när hon hittades.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bra! Jag gillar dokumentation! Men skaraborgsläns tidning pekar ut ett annat hus på platsen och jag skulle vilja säga att det faktum att dörren är öppen på första bilden men ljuset släckt medan alla är framför huset visar att de inte håller på med något där inne. Bilden med ljus i huset är dessutom taget när det är mycket mörkare ute.

För min del är det skitsamma var hon hittades för det verkar klart att polisen brutit sig in där hon är. Det är graverande för alla som har nycklar till huset vilket det än är.

Exakt. Verkar som SKB tidning pekar ut platsen mer exakt. Vi får se.
Men bra att det var låst

EDIT:
Det stora intresset för boden kan varit att MGM hämtat saker/kem ur den, tex. för att rengöra kroppen.
Senast redigerad av inmodumanus 2015-06-16 kl. 16:58.
2015-06-16, 16:46
Medlem
CMBes avatar
Är det den yngre brodern (31-åringen) som är gift med kvinnan? Eller hur ligger det till
2015-06-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Är det den yngre brodern (31-åringen) som är gift med kvinnan? Eller hur ligger det till
Äldre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in