Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 16:15
Medlem
Enligt första sidan i tråden!

~17:55 - 4:e kollegan lämnar platsen före de andra, tar mopeden som står bredvid Lisas.

Vart kommer denna uppgift ifrån?
En anställd lämnade alltså arbetsplatsen 5 minuter innan avslutat arbetspass. Kollegan färdades dessutom på moped, vilket indikerar att kollegan inte skulle med en anslutande buss. Med andra ord måste kollegan haft något ärende att komma i tid till.

Slumpen?
2015-06-16, 16:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det stod ju en grävmaskin inne i ladan och de höll på att lägga ned rör. Tror knappast att litauerna var grävmaskinister och rörläggare. Så det var väl det svenskarna höll på med kanske.

Det låter ju helt plausibelt, men

VEM ÄR DÅ RÖRLÄGGARNA ?
VAD Ä DERAS ALIBI?
VAR BOR DOM?
2015-06-16, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Sannolikt var de klädda på samma sätt när de genomsökte övriga byggnader. Att denna bild kunnat tas av utomstående beror ju på att just denna byggnad ligger i utkanten av gården.

Så vi vet ju egentligen inte var hon hittades.

Hon hittades 100m från maskinverkstaden, det är en mediauppgift, stämmer bra med boden.
Säkra? Nej
Sannolikt? Ja
2015-06-16, 16:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Det är inte åklagaren som fattade beslutet om häktning, i detta avseende är det mer intressant att veta vem rådmannen är som fattade beslutet om häktning och av min erfarenhet så låter en tingsrätt en av deras mer erfarna och bästa rådmän ta hand om en förhandling av detta slag.
Björn Danielsson är 48 år, utsågs till rådman i Skaraborg 2010 och var under tio år dessförinnan kammaråklagare vid åklagarkammaren i Skövde, det är allt jag får fram snabbt om honom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det låter ju helt plausibelt, men

VEM ÄR DÅ RÖRLÄGGARNA ?
VAD Ä DERAS ALIBI?
VAR BOR DOM?
De var antagligen inte där på söndagen eftersom de inte jobbar på helger och deras alibi har nog redan kollats upp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Enligt första sidan i tråden!

~17:55 - 4:e kollegan lämnar platsen före de andra, tar mopeden som står bredvid Lisas.

Vart kommer denna uppgift ifrån?
En anställd lämnade alltså arbetsplatsen 5 minuter innan avslutat arbetspass. Kollegan färdades dessutom på moped, vilket indikerar att kollegan inte skulle med en anslutande buss. Med andra ord måste kollegan haft något ärende att komma i tid till.

Slumpen?

Ja. Slumpen.
2015-06-16, 16:19
Bannlyst
Alltså med tanke på att det jobbat svenskar i ladan också vad är det som gör att just litauerna blir misstänkta?

Är det enbart MPs luddiga uppgift att de betett sig "konstigt"? Är inte det isåfall lite väl svag anledning att så ensidigt rikta in sig på just litauerna?

Jag skulle så jävla gärna vilja veta vad MP har sagt till poliserna angående litauerna. Och var fanns litauerna när MP såg dom? Och vad gjorde MP samt litauerna där? Har litaurna varit inblandade med MP på något sätt? Eller har de helt ignorerat hela härvan med LH ?

Är det någon som vet något om det?
2015-06-16, 16:19
Medlem
Creepy24s avatar
Jag tror fortfarande att Godsherrens son är misstänkt i detta på något sätt + hans far Arne.. Kolla på intervjuerna som ligger ute på Arne så ser du att något inte står rätt till som påpekats tidigare i tråden + att gubbens son tydligen ska ha en dragning till unga tjejer.. Sjukt
2015-06-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Hon hittades 100m från maskinverkstaden, det är en mediauppgift, stämmer bra med boden.
Säkra? Nej
Sannolikt? Ja
Samtidigt pekar t.ex. Skövde nyheter ut en annan byggnad. Se bildtexten till en av bilderna:

"I det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm. Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död."

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Den yngre brodern är alltså inte häktad för mord utan för delaktighet. Vad säger det egentligen? Att man misstänker honom för mord men bara har bevis som styrker delaktighet?
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Om vi säger så här, häktas nästa kille såsom på sannolika skäl misstänkt för mord vet vi vem polisen tror gjorde det och vem som "endast" hjälpte till. Antagligen kommer båda häktas såsom delaktiga eftersom det möjligen inte idag utan teknisk bevisning gå att utröna vem som faktiskt tog flickans liv.

Om nu någon av dem gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Att det är minst två GM.
Är det så? Att de inte kan häkta två misstänkta för mord om det är oklart vem som gjorde vad? Blir det då att båda häktas för delaktighet?
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20973673.ab

31 åriga brodern häktad.
2015-06-16, 16:21
Medlem
Min magekänsla säger att dessa två män inte har gjort detta. Jag vet inte varför. Kanske det blir lättare när teknisk bevisning kommer fram i samband med FUP. Jag har absolut ingen anledning att känna att de här männen inte gjort det, men ändå så får något i mig att ifrågasätta att de skulle vara dem. Är jag ensam om detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in