Citat:
Ursprungligen postat av
Joccsen
Mitt första, enda och ev sista inlägg i tråden
På sin höjd är Litauerna involverade i härvan. Det finns fler som måste synas. Nej jag har ingen länk men är tämligen säker att Litauerna är oskyldiga till mord. Bortförande? Gömmande? Visst, men någon annan har begått mordet. Varför Litauerna är inblandade om de är det är svårt att svara på. Man skall veta att den ekonomiska utsattheten hos EU migranterna brukar vara påtaglig och en utpressningssituation inte är omöjlig. De kanske har annan dold brottslighet som är dold och någon annan vet om. Olycksspåret kan vi nog glömma.
Bli inte förvånade om de helt enkelt varit på fel plats vid fel tillfälle och i sin utsatthet känner sig utpekade på förhand. Alla har väl kört bil och haft en polisbil bakom sig, känslan är att man själv gjort allt brottsligt man kan komma på fastän man är vit som snö. Det är inga raketforskare de håller som misstänkta utan byggarbetare från Litauen. De har varken haft tid eller intelligens att städa bort alla sina spår. Polisen har ju haft koll på dem från dag 1 men ändå inga spår som direkt binder dem vid brott mer än en indiciekedja. Jag håller för troligt att någon mer är inblandad och har lyckats avlägsna sig innan Missing People dök upp. Ev har den rätte mördaren ingått i MP och där kunnat lämna av div bevismaterial. Planterat dem så att snuten skall tro att mördaren inte tagit sig ur området. Det kan ju vara så att någon kan gå runt på ägorna utan att det är misstänksamt.
Att man fann liket i en form av verkstad tror jag har med likvidering av kropp att göra. Där fanns säkert massor med verktyg för att hitta ett sätt att dumpa kroppen på ett smidigare sätt. Är det så att Litauerna gastat och skrikit och pekat mot verkstaden själva och därigenom direkt blivit misstänkta?
Ja jag vet lila lite som alla andra. Det jag minns från livesändningen när Lisa hittades är att polisens tekniker kom ut ur huset och pekade mot området där hon hittades. Han pratade samtidigt i telefonen och gestikulerade med en hand på något vis " ditåt ". Han hade dessutom några bruna påsar med sig ut ut kåken. Strax efter det blev det ett jävla pådrag mot fyndområdet.
Jag kan tro och inbilla mig att OM Litauerna är helt oskyldiga och varit bort till verkstan och sett det hela så kanske de per automatik både var upprörda och betedde sig konstigt.
Risken är nog stor att de ändå är inblandade av någon anledning. Tror dock mördaren är på fri fot ännu
- Det tycks lite väl magstarkt att våldta om hustrun är i närheten för den gifte brodern i dagsljus precis vid stängning av kafeet. Av samma orsak verkar även inbrott lite väl åtminstone borde man ha avvaktat något.
- Det luktar narkotikaaffär om de har gjort detta och i panik, och att hustrun är involverad i så fall i affärerna.
- Vad är det som gör att Lisas pappa är så snabb? Dagsljus tidigt på kvällen, finns en tidigare hotbild? Narkotikamissbruk? Olämplg pojkvän/sommarflirt?
- Ett scenario är om en