Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 13:52
Moderator
OYs avatar
Finns det en möjlighet att det kan vara ytterligare en person inblandad, en landsman på besök som har flytt fältet, mördaren?
2015-06-16, 13:53
Medlem
Snapcounts avatar
Ja, då borde väl den första häktningsförhandlingen bli klar vilken minut som helst.., om det har gått som åklagaren hoppats..
2015-06-16, 13:54
Medlem
Här är en artikel från Litauen där man visar bild på bröderna!

http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/po-17-metes-nuzudymo-svedus-pasiurpino-broliu-lietuviu-elgesys.htm#.VYAMW_ntmko
2015-06-16, 13:54
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, då borde väl den första häktningsförhandlingen bli klar vilken minut som helst.., om det har gått som åklagaren hoppats..

Yes, tingsrätten kommer nog avkunna beslutet alldeles strax.
2015-06-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Vad är det för hammare du pratar om. Har jag missat. Varifrån fick du den informationen?
Jag spekulerade i om det var en hammare som MP hittade när de gjorde det där fruktansvärda fyndet. Blodig hammare.
2015-06-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Mitt första, enda och ev sista inlägg i tråden

På sin höjd är Litauerna involverade i härvan. Det finns fler som måste synas. Nej jag har ingen länk men är tämligen säker att Litauerna är oskyldiga till mord. Bortförande? Gömmande? Visst, men någon annan har begått mordet. Varför Litauerna är inblandade om de är det är svårt att svara på. Man skall veta att den ekonomiska utsattheten hos EU migranterna brukar vara påtaglig och en utpressningssituation inte är omöjlig. De kanske har annan dold brottslighet som är dold och någon annan vet om. Olycksspåret kan vi nog glömma.

Bli inte förvånade om de helt enkelt varit på fel plats vid fel tillfälle och i sin utsatthet känner sig utpekade på förhand. Alla har väl kört bil och haft en polisbil bakom sig, känslan är att man själv gjort allt brottsligt man kan komma på fastän man är vit som snö. Det är inga raketforskare de håller som misstänkta utan byggarbetare från Litauen. De har varken haft tid eller intelligens att städa bort alla sina spår. Polisen har ju haft koll på dem från dag 1 men ändå inga spår som direkt binder dem vid brott mer än en indiciekedja. Jag håller för troligt att någon mer är inblandad och har lyckats avlägsna sig innan Missing People dök upp. Ev har den rätte mördaren ingått i MP och där kunnat lämna av div bevismaterial. Planterat dem så att snuten skall tro att mördaren inte tagit sig ur området. Det kan ju vara så att någon kan gå runt på ägorna utan att det är misstänksamt.

Att man fann liket i en form av verkstad tror jag har med likvidering av kropp att göra. Där fanns säkert massor med verktyg för att hitta ett sätt att dumpa kroppen på ett smidigare sätt. Är det så att Litauerna gastat och skrikit och pekat mot verkstaden själva och därigenom direkt blivit misstänkta?
Ja jag vet lila lite som alla andra. Det jag minns från livesändningen när Lisa hittades är att polisens tekniker kom ut ur huset och pekade mot området där hon hittades. Han pratade samtidigt i telefonen och gestikulerade med en hand på något vis " ditåt ". Han hade dessutom några bruna påsar med sig ut ut kåken. Strax efter det blev det ett jävla pådrag mot fyndområdet.

Jag kan tro och inbilla mig att OM Litauerna är helt oskyldiga och varit bort till verkstan och sett det hela så kanske de per automatik både var upprörda och betedde sig konstigt.

Risken är nog stor att de ändå är inblandade av någon anledning. Tror dock mördaren är på fri fot ännu

En teori som du helt saknar grund för. Varför fantiserar folk ihop sånt här på ingenting?
2015-06-16, 13:57
Medlem
Märkliga häktningsframmställande.

Irina anses kunna "rymma" men inte bröderna?

Inte heller alternativ nummer 7 är ikryssad på någon av dom?
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det en möjlighet att det kan vara ytterligare en person inblandad, en landsman på besök som har flytt fältet, mördaren?

Möjligheten finns men personligen tror jag "bara" att de tre litauerna är inblandade... Om man nu
har ihjäl någon så är man nog försiktig med att blanda in folk i det hela.
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Men VARIFRÅN kommer dessa uppgifter? Källa? Följt tråden av och till i en vecka och jag har aldrig sett det tidigare. Blir nyfiken?
Första gången ordet "spytt" använts i denna tråd är i inlägg #25607 (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Ordet "kräkts" har aldrig använts. Så personen som skrev det försöker bara sprida hitte-på-information.
Medlem
http://www.exponerat.net/namn-och-bild-pa-lisa-holms-misstankta-mordare/

Här finner ni namn, bilder mm på MGM. Eftersom de klappar katter, så måste de vara oskyldiga
Har sett att det finns andra namn upplagda här på FB.
2015-06-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Detta har varit min tanke hela tiden. Verkar vara något skumt med just dessa. Känns på något sätt för enkelt.

Min teori är att de på något sätt försöker skydda en kompis eller liknande som möjligtvis hade varit på besök och har nu flytt landet. De tre verkar ha alldeles för mycket att förlora för att begå ett sånt här brott.

Som GW har gått ut och sagt nu också stämmer ingen av dem in på en typisk GM-profil.
2015-06-16, 13:59
Medlem
karatekungens avatar
Konstigt att det fattas teknisk bevisning.

En av dem såg lite mysko på sin Facebook - mer åt depp hållet. Dock tror jag att mycket ska till för att två bröder tillsammans bestämmer sig för att mörda en oskyldig minderårig. Bara iden att våldta någon är helvetisk, men att våldta någon tillsammans med sin broder?

Nu vet vi inte vad Polisen gjorde för tolkning av männen när de besökte dem, men det finns en hel ting som man bör tänka på:
  • Varför har deras grannar sagt att de tror att Polisen är på helt fel spår?
    Anta att dessa två männen är skyldiga och att det enkelt kan bevisas. Då skulle man lätt kunna påstå att mordet var amatörmässigt utifrån de omständigheter som vi vet om fallet i nuläget. Men vore det inte lättare för grannar att misstänka en oprofissionell mördare än en James Bond? Varför har de fått stöd av grannar?
  • Varför väljer man att stanna kvar några hundra meter från mordplatsen?
    Oskyldig, drogrelaterat, eller dum i huvudet?
  • Varför befann de sig inomhus när alla andra var ute och sökte?
    Kulturell handling? Tror färre östeuropeer ställer upp på skallgång. Eller skyldiga?
  • Varför reagerade Polisen såsom dom gjorde?
    De misstänkta gärningsmännen hade svårt att göra sig förstådda? Språkliga missförstånd? Personerna blev nervösa? (Ja en hel del östeuropeer är rätt introverta i sånna här sammanhang oavsett om de är skyldiga eller inte.) Eller skyldiga.

Man kan ju såklart påstå rena motsatsen och säga att de befann sig i närheten för att det skulle minska misstanken om brott mot dem. (Vilken mördare väljer att stanna kvar?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in