Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 12:09
Medlem
Vad tror ni om våldtäkt, har hon blivit våldtagen, för i så fall tyder väl mer på överlagt mord än nån "olyckshändelse"!
2015-06-16, 12:09
Medlem
Alla de fynd som gjorts i riktning mot MGM bostad talar för lokala förmågor. Fanns två spår som jag skrev tidigt i tråden, antingen bortförd av lokal dåre vilket vore mindre dåligt för sannolikheten att klara upp detat, eller upplockad i bil och bortförd. Handsken talade tidigt för lokal förmåga och min tro är att polisen är helt rätt ute nu statistiken till trots. Sen kan det gott och väl vara så att bara en av bröderna är GM men det återstår att se.

Lite kusligt.. skrev på sidan 50 något i tråden att det förekom uppgifter om pågående byggnadsarbete, försvunna byggnadsställningar och vad det nu var. Någon gästarbetare som tänt på Lisa och givit sig på henne. Visade sig, ännu så länge, stämma väl
2015-06-16, 12:10
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woopa-21
3 är nu begärda häktade 2 på sannolika skäl för mord o en för skyddande av brottsling. Huvudförhandling 21 juni(?) hörde inte va hon sa riktigt på nyheterna.
Huvudförhandling 21juni ? behövs en hel del omhäktningar av dessa 3 MGM som nu blir häktade ! strax innan FUPär färdigt sätts tid för Huvudförhandling dock !
2015-06-16, 12:11
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Finns det någon rimlig förklaring till var för sakerna ligger utspridda på det sättet?

Att de misstänkta har kastat ut dem på väg hem.
Medlem
Jag är övertygad att det här fallet kommer att lösas. Polisen i Västsverige har duktiga utredare. Det är synd att poliskommissarie Thord Haraldsson och åklagaren Per-Erik Rinsell är upptagna med trippelmordet i Uddevalla men de har tillräckligt med kompetenta poliser ändå.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Statistik äger inga sådana egenskaper, att vara "rätt" eller "fel". Statistik är en vetenskap och den kan tillämpas rätt eller fel. GW har alla förutsättningar att hantera den riktigt, tror jag.
Hur blir "ingenting talar för det" till fel? Det antyder att det finns goda skäl som talar emot och några sådana har iaf inte jag hört. Menmen, detta är fel tråd för Lindköpingsmordet.

Jag menar att alla brottsfall bör ses som unika och egna. Allt behöver inte utgå från någon sorts statistik. Enligt GW är försvinnanden som dessa gjorda av en ensam gärningsman. I detta fall verkar det vara tre gärningsmän som är inblandade. Bara för att det är ovanligt, behöver inte betyda att det inte har hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ja det är något som INTE stämmer om man ska gå efter "Regelboken för brott".
Om man ser på filmer från platsen så har polisen grävt så djupt att bara huvudena sticker upp över marken.Vad gör de där nere?

Är det möjligt att man vill undersöka rörledningar under jorden om det skulle vara så att det finns avlopp eller liknande i närheten? Om något relaterat till brottet sköljts av eller ner kanske man tror att det kan vara möjligt att säkra bevis på så sätt. I en bild på de tidigare groparna(strax efter försvinnandet) föreföll det som att renoveringsarbetet omfattade något slags rörsystem eftersom ett rör stack fram vid en grops botten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Ja, men jobbarkompisarna såg henne gå mot mopeden och nycklarna satt i, påsen med tillhörigheter hängde på styret och hjälmen fanns inte i närheten. Varför gå tillbaka runt hörnet och gå ut på vägen iförd en hjälm, när hon kunde ha åkt samma väg på den fungerande mopeden?

For eksempel fordi et eller annet blåste vekk fra henne, ene handsken for eksempel, det var blåsigt. Andre enn meg har foreslått dette med handsken, at den kanskje blåste vekk mens hun tastet på mobilen. Så løp hun for å ta den igjen, bilen kom i stor fart, hun hørte den ikke fordi hun hadde hjelmen på. Ikke min teori dette.
Medlem
1. Jag tror att kroppens skador uppkommit i samband med att man försökt göra sig av med den.
2. De kanske har misshandlat henne grovt (men det behöver inte vara så)
3. Sexuella handlingar såg man nog inte spår av när man fann henne.

Både 1 och 2 + att kroppen kanske gått in i föruttningsprocess gör ju det hela till en fruktansvärd upplevelse. Dessutom är det ett barn i en ung kvinnokropp.

Det mest fruktansvärda och det man väntar på att få veta är hur länge efter försvinnandet hon var i liv, om hon blev våldtagen, och hur hon blev mördad.

Det frågar sig nog alla här. Vi vill ha svar på om det hade funnits möjligheter att rädda henne överhuvudtaget om polisen gjort på ett annat sätt. Det betyder inte att vi inte uppskattar polisens jobb.

Vi vill ha svar på hur förövarna (för de verkar vara fler) tänkte så att vi kan döma dem.
2015-06-16, 12:12
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Lägg därtill att det heller inte är ovanligt att gärningsmän försöker övertyga sin omgivning om sin oskuld.
Det var väl inte många år sedan en gärningsman tillsammans med Mission Peolpe var med och letade efter person han själv hade mördat.

Jupp. Fallet med Vachariya Bangsuan var det ju så. Han hade ju uppträtt mysko också där.
Tror lituaernas störta frågetecken är varför dem agerade konstigt inför MP...
2015-06-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Et slags kaudervelsk, det går bra. Så bruker det finnes en som snakker et språk begge parter forstår, og man trippelsnakker via den personen. Slik har vi alltid gjort det med utenlandske arbeidere i Norge.
Troligen så, även om baltiska länder är fattiga har de utbildning och ärvt utbildingstradition från sovjettiden. Att någon lärt sig engelska eller tyska i skolan är troligt. I t ex. Polen har tyska varit vanligt.
Att laga tak, mura, gräva etc tillsammans med "egna" ger inga större tillfällen att utveckla det svenska språket. Kontakten med samhället sköts av arbetsgivaren.
2015-06-16, 12:14
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag trodde man ringde sin käraste först.
Men du kanske blev akutsjuk på jobbet?
Isåfall förstår jag. Hoppas du mår bra idag.

Det gör man kanske, om ens käraste inte är där, och man gör det definitivt inte när ens käraste släpas bort av polis, sekunden innan man själv befinner sig i samma prekära läge....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in