Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 11:17
Medlem
Alltså det här med bevis. Dom har inte nämnt nånting om kroppen!! Där måste det väl finnas gott om bevis?

Visst det kanske tar tid men dom har inte ens nämnt i media som dom brukar göra annars att de väntar svar från obduktion etc? Är inte det lite skumt?
2015-06-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Alltså det här med bevis. Dom har inte nämnt nånting om kroppen!! Där måste det väl finnas gott om bevis?

Visst det kanske tar tid men dom har inte ens nämnt i media som dom brukar göra annars att de väntar svar från obduktion etc? Är inte det lite skumt?

Jag skulle gissa att ett våldtäktsoffer är täckt med dna från gm, men jag kan ingenting om sånt.
2015-06-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
"Åklagaren säger till Aftonbladet att är "en sammanvägning av uppgifter" som gör att han höjt misstankegraden till sannolika skäl.– Vi har inte fått några bindande tekniska bevis, och alla tre nekar till brott, säger han."
Hur kan man överfalla, röva bort, våldta och slutligen mörda en person utan lämna ifrån sig ett enda tekniskt bevis (DNA)?
Något lurt med det här.
"Sammanvägning"? handlar det om vittnesuppgifter? Någon som sett handlingen eller efterföljande handlingar? Godset/gården är deras arbetsplats och att de rör sig i och på fastigheterna är normalt.
Har åklagaren en stark indiciekedja?
2015-06-16, 11:20
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Gör inte bort dig med en sån jävla fråga.
Men det är väl en jävligt bra fråga till dig speciellt. Jag gör väl inte bort mig som ställer frågan. Det är väl snarare du som gör bort dig genom att redan nu hylla polisarbetet utan att veta ett skit?
2015-06-16, 11:20
Bannlyst
Är det nån som skall dit och titta på häktningsförhandlingarna idag 13:00.
Slängde ett öga i EXPOpressen, det var ett himla gullande med de misstänkta.
Sen att de lyckats hitta både grannar anhöriga som beskriver de dem som änglar
, lite osmakligt tycker jag... Men fulmedia har blivit att konstigare med åren.
2015-06-16, 11:21
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Det är väl inte fastställd att BO har blivit våldtagen?

Hur långsökt skulle det vara att tro att polisen håller dessa tre inspärrade för att de vill få den "riktiga" GM att slappna av och börja göra misstag. Menar, även aftonhoran skriver nu "Ingen teknisk bevisning - höjer misstankegraden."

Nej men jag utgår från det i sammanhanget till synes självklara, att brottet är sexrelaterat. Håll det enkelt, som GW säger. Det är knepigt nog ändå.
2015-06-16, 11:23
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Är det nån som skall dit och titta på häktningsförhandlingarna idag 13:00.
Slängde ett öga i EXPOpressen, det var ett himla gullande med de misstänkta.
Sen att de lyckats hitta både grannar anhöriga som beskriver de dem som änglar
, lite osmakligt tycker jag... Men fulmedia har blivit att konstigare med åren.
Häktningsförhandlingar sker i 98% av fallen bakom stängda dörrar.
2015-06-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det har varit mycket inbrott i närheten i absoluta närheten till Cafet, det är fakta!
GMS försökte väl sno något/råna bo. Dom var rädd för att förlora jobbat (dom kanske trivdes bra på jobbet, schysst lön osv), så dumma som dom är fick dom för sig att mörda BO skulle vara en bra lösning på problemet... :S
Om något är "fakta", men samtidigt inte allmän kännedom så får du väl vara så jävla hygglig att du ger en källa? Innan vi andra ser en källa kan vi med fog kalla det du kallar för fakta, kalla för struntprat.

(Dessutom, vilken tidsaspekt? Antal inbrott mellan år 1900 och 2000? Senaste halvåret?)
2015-06-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är aningen tidigt att säga. Huvudpunkten är ju att om man nu har en eller flera misstänkta som dessutom riskerar att fly fältet eller försvåra utredningen om de släpps så vill man ha dessa häktade.

Att BO återfanns efter att man gripit de misstänkta och vänt upp och ner på deras bostad och spårat deras förehavanden säger ju en del om att polisen kanske inte är helt ute och cyklar.

Var har du fått informationen om att det var EFTER de vänt upp på deras bostad ifrån?

Vad jag läst är att på väg till fyndplatsen för mordoffret svänger de av efter signal från MS och åker tll deras bostad och anhåller dem.
2015-06-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Efter man sett bilderna på litauerna så måste jag hålla med GW.
Hur är det möjligt att med utseendet avgöra skuld? Har mördare ett speciellt utseende?
Som typ Lisbet P som med hjälp av utseendet såg vem som var skyldig.
Senast redigerad av softboll 2015-06-16 kl. 11:29.
2015-06-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Osmakligt och empatilöst är att du tycker Costa var mer förtjänt av det och att du värderar deras liv olika pga klassbakgrund. Yuck.

Jag tror inte att användaren menar att den ena förtjänar det mer, utan att de två har varit i helt olika kontext.
2015-06-16, 11:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen får i många fall inte sparka in dörrar utan anledning, dock är det tillåtet att knacka på dörren och ställa frågor, till exempel får vi komma in och titta. De allra flesta skulle förmodligen inte neka polisen tillträde därför att de är angelägna om att hjälpa polisen att hitta Lisa, och de som nekar polisen en titt, ja det säger kanske något i sig själv.
Exakt såhär menade jag. Enskild polisman får göra husrannsakan direkt om det är "fara i dröjsmål".

"5 § En polisman får företa husrannsakan utan förordnande enligt 4 §,
om det är fara i dröjsmål. Detta gäller dock inte husrannsakan för
delgivning. Lag (1995:637)."

Hur stark misstanken ska vara exakt vet jag iofs inte men om någon nekar snuten tillträde till bostad/byggnad/område så tycker man att det borde räcka i ett sånt här fall. Även privatpersoner får bryta mot lagar om man handlar i nöd för den delen. Där krävs det dock mer än att man nekas tillträde. Krävs väl att någon ropar på hjälp. Man hoppas ju verkligen innerligt att BO var död inom några minuter efter försvinnandet så snutens inkompetens inte har spelat någon roll för just den saken iaf.

http://www.alden.se/husrannsakan.htm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in