Citat:
Ursprungligen postat av
zappaholic
Börjar bli rejält trött på allt gnäll från en del härinne på polisen. De har gjort sitt jobb. Tre personer sitter häktade. Nu gäller det att säkra teknisk bevisning samt att knäcka MGM under långa tuffa förhör.
Sen är det case closed.
Citat:
Ursprungligen postat av
Southharbor
Håller fullt med, vissa tror att polisen är amatörer, jag skulle säga kanon jobb av polis, många tror att det går till som i Beck-filmer
Ja, det är lite bättre nivå i tråden på förmiddagarna har jag noterat, även om jag faktiskt tillät mig raljera lite för en stund sedan.
Det är en teknikalitet att åklagaren vill förhandla "sannolikt", det handlar endera om resurser och endera om att låta polisen får tid att samla ihop bevisen.
Efter häktningsförhandlingen, som jag tror kommer ske med lyckta dörrar, vet vi förhoppningsvis lite mer.
Jag själv är väldigt splittrad i det här. Helst skulle jag vilja att hon var vid liv, näst att hon självdog på plats (hjärnblödning typ). Jag vill absolut inte höra att hon levt i fångenskap flera dygn med vad det kan inneburit, men jag tror inte heller det är fallet. Sådana kidnappningsdramor har sällan flera gärningsmän men det finns undantag, till exempel studenterna i Uppsala som kidnappade en kille.