Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 07:50
Medlem
Pudersockers avatar
Är det inte konstigt att inte sökhundarna kunde spåra henne, med tanke på att hon hittades relativt nära cafeet?
Senast redigerad av Pudersocker 2015-06-16 kl. 07:54.
2015-06-16, 07:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Hur kan man ens spekulera i att detta är en trafikolycka, är för mig helt obegripligt.
Jag tror att det är människorov, våldtäkt och mord.
Vem eller vilka som är delaktiga återstår att utreda, men de gripna kan nog inte avskrivas helt från dådet.

Varför är det obegripligt tycker du?

Någon som känner till om bröderna har arbetsuppgifter bakom caféet?

Kan man tänka sig att kroppen har transporterats i en traktorskopa, ingen lägger märke till en traktor som kör runt på landet.
2015-06-16, 07:53
Medlem
Skulle kunna sätta en slant på att godsägaren är inblandad på nåt vis..om det tex var en olycka eller inte det återstår.sedan har han lagt kroppen där för att de utländska killarna ska få skulden eller så har han tvingat dem att hjälpa honom att få bort kroppen..känns i alla fall inte som att det skulle vara dem som dödat henne i alla fall vare sig medvetet eller olyckligtvis. Men det är min magkänsla. Hoppas för guds skull att rätta personen personerna åker fast.
2015-06-16, 07:56
Medlem
Någon som vet vem Clement på fyrhjulingen är.
Inlägg 532.
2015-06-16, 07:56
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Skulle kunna sätta en slant på att godsägaren är inblandad på nåt vis..om det tex var en olycka eller inte det återstår.sedan har han lagt kroppen där för att de utländska killarna ska få skulden eller så har han tvingat dem att hjälpa honom att få bort kroppen..känns i alla fall inte som att det skulle vara dem som dödat henne i alla fall vare sig medvetet eller olyckligtvis. Men det är min magkänsla. Hoppas för guds skull att rätta personen personerna åker fast.
ja kanske de 3 MGM känner att de står i tacksamhetskuld till någon! därav de vill hjälpa denna att sopa undan spåren av det som hände BO ,men något gick fel så de blev själva misstänkta !
som polisen sa i inledningen av söket efter LH ,,,att vi söker efter ett misstag
Senast redigerad av ATLAS64 2015-06-16 kl. 08:00.
2015-06-16, 07:58
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Kan man tänka sig att kroppen har transporterats i en traktorskopa, ingen lägger märke till en traktor som kör runt på landet.

Det obegripliga innefattar att det aldrig spekulerats i det från polis, inga spår efter detta finns på plats.

Fynden av BO:s tillhörigheter utefter vägen till fyndplats, gömmer man ett befarat trafikolycksoffer i en garderob på sin arbetsplats?
2015-06-16, 07:59
Medlem
Har tidigare gjort inlägg om mina tankar kring AJ. Vill verkligen inte peka ut någon och har ingen personlig koppling till orten eller något annat, men illa berörd av fallet likt många andra.

Kan inte släppa det faktum att han rör handsken och ger den till polisen. Ponerat att han är helt oskyldig kan han givetvis befinna sig i sådan chock över händelserna på hans ägor att han agerar irrationellt. Dock är han torr bakom öronen och borde veta bättre...

Gällande misstankarna på de nu gripna GM, är det möjligt att lura polisen? En som känner markerna som sin egen bakficka kan väl lägga ut spår på ett passande vis? En som dessutom känner till alla på ägorna och vet hur dom jobbar/rör sig skulle väl lätt kunna hitta lämpliga syndabockar? En som vet vilka verktyg som används, är det då möjligt att tillfoga sig detta med handske, slå ihjäl LH och sedan låta bevisa peka i den riktning man önskat sig? Eller har jag tittat på för mycket CSI?

Kan det således finnas en chans att vi aldrig får veta vad som egentligen hänt fastän någon blir dömd? Gissningsvis kommer förhören med GM ge polisen tonvis med information. Är övertygad om att man inte kan lura skickliga förhörsledare... förr eller senare klappar man igenom om det inte är sanningen man för fram.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Enligt en artikel i dagens Aftonbladet , http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971703.ab ,
arbetade de litauiska bröderna just i den lada mittemot cafeet där Lisa arbetade.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Jag gissar också på olycka.
Fall, putt, krock eller vad som helst. Full panik därav det dåliga arbete med att dölja kroppen

Slarv kan tyda på tidsbrist, stress och oplanerad händelse.

Frågan är, varför hade gärningspersonen i så fall tidsbrist? Jobb kanske sex dagar i veckan och många timmar per dag?

Har det framkommit hur många personer som totalt jobbar på säteriet, jag tycker att två personer låter magert då det verkar bedrivas djurhållning, jordbruk och renovering samt byggverksamhet.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudersocker
Är det inte konstigt att inte sökhundarna kunde spåra henne, med tanke på att hon hittades relativt nära cafeet?

Jag tror BO rövades bort i en bil, inget en spårhund kan följa.
2015-06-16, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20968705.ab

"Polisen kan inte säga när Lisa dog"

IOM att polisen säger att dom inte kan säga när Lisa dog
så undrar jag om Lisa's lik kanske hittades i en frysbox i ladan ?

Skulle inte vara så konstigt om en stor frysbox fans i en lada vid ett företag som
där Lisa hittades (nötkött produktion eller dylikt? någon som vet?),
och om ett lik läggs i en frys är det mycket svårt att
bestämma när döden inträffat.
Nej. Sluta övertolka skräpmedia och skapa egna fantasier. Självklart vet inte polisen precis när Lisa dog. Förstår du inte det? Ungefär när hon dog får man reda på efter obduktion och provsvar på prover tagna vid denna enligt uppgift ej ännu påbörjade obduktion. Hade hon avlidit tätt inpå fyndet, däremot, hade man mycket tidigare haft en rimligt tid. Sent igår stod det att läsa i någon tidning (tyvärr minns jag inte vilken, hittar det inte nu. GP, DN, SvD, Expressen, Aftonbladet eller annan) att kroppen finns på rättsmedicin i väntan på obduktion. Obduktionen i sig ger knappast svar på när, däremot kan prover tagna då eller tidigare på kroppen vid fyndplatsen peka åt en viss riktning. Men dylikt tar *givetvis* tid. Dagar, veckor eller rentav månader. Det är mycket svårt rent allmänt att bestämma när döden inträffat, speciellt om det gått en tid.

Så, det finns inga som helst skäl i att försöka "tolka" vad polisen inte vet ännu i någon speciell riktning. Det är bara tramsigt att bygga luftslott och postulera frysar som GM skulle placerat kroppen i (för det gör man väl, bara sådär?) baserat på vad man _inte_ i nuläget vet. Speciellt inte som det är tämligen självklart givet rådande omständigheter att man inte kan förvänta att man _skulle veta_. En enda möjligt tolkning, som inte är vilt spekulerande, är att hon dog tidigt i skedet. Vilket man kan tro av flera andra skäl, så det är en minimalistisk spekulation som inte kräver horder av obevisade, fantasifulla, antaganden.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-16 kl. 08:06.
2015-06-16, 08:06
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Börjar också tro att bröderna är oskyldiga. Något står inte rätt till. Inte för att man kan se på någon om det är en mördare men man brukar ändå ha en inre känsla.
Kolla här: http://avpixlat.info/2015/06/15/detta-ar-de-anhallna-for-mordet-pa-lisa-holm/
Själv tycker jag att de ser ut att kunna vara kapabla till vad som helst, blicken på brodern med misstänkt fru ser närmast tom ut. Men där kan jag, liksom du, ha fel. Får hoppas att det finns bevisning så att man inte behöver gå efter huruvida en misstänkt GM ser skyldig ut eller ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in