Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Du tänker för avancerat. Du tänker på ett planerat mord där brottslingen planerat i förväg hur hen ska göra sig av med alla bevis. Vid ett oplanerat mord vill GM antagligen bara göra sig av med alla tillhörigheter och bevis så fort som möjligt, de tänkte knappast ens tanken på att halva Sverige skulle leta efter henne sex timmar senare. Om du kastar en ring i närheten av ditt hus, hade du då räknat med att polisen skulle kunna hitta den? Det kan de, om de har hjälp av 1500 personer från Missing People.

Antagligen trodde bara inte att någon skulle hitta de små fynden (en liten iPhone-skärm i ett dike), de tänkte inte ens tanken på att något sådant skulle kunna leda till dem. Därför leder fynden rakt till deras hus, och det är inte alls konstigt om man inte tänker sig att de skulle vara criminal masterminds.

På vilket sätt är det troligare än att de väntade på henne bakom caféet, drog några sliskiga raggningsrepliker, hon sa nej, de bär henne till ladan och gör vad de gör? Den största bristen i alla teorier som utgår ifrån att de tog henne någon annanstans än just bakom caféet är nyckeln i tändningslåset. INGEN lämnar sin moped med nyckeln i tändningslåset, speciellt inte någon från Skövde och speciellt inte med två litauiska gästarbetare arbetandes en bit därifrån.

Det enda som talar emot att det var litauerna är att mopeden står kvar och Lisa är borta istället för tvärtom.

Varför skulle hon inte kunna lämna nyckeln i låset om hon själv tror hon tappat handsken 20 meter därifrån? Om det är det som hänt förklarar det varför det inte fanns några som helst spår vid mopeden. Om handsken tappades på morgonen och mötesplatsen mellan GM och BO inte var varken vid mopeden eller ladan faller 99 av 100 teorier härinne som alla har stora frågetecken om andra detaljer etc och det öppnar för helt andra scenarion om både motiv och tillvägagångsätt. Men alla har totalt snöat in på att hon "måste" ha tappat handsken på eftermiddagen men det är f-n lika logiskt att hon tappade den på morgonen. Vem f-n går runt med handskar mitt i sommaren? Dom användas bara när man kör och annars förvarar man dom i hjälmen.
2015-06-15, 22:45
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Jag är villig att tro att du inte trollar då det låter orimmligt att det tar nästan 4v innan obduktion är klar.
Fy fan.

4 v är väl rimlig tid och ganska normalt, det går inte till riktigt som på film att man åker till obducenten innan liket har kallnat och får en fullständigt utförd obduktion sånär som på några prov somär ksickade och kommer senare
2015-06-15, 22:45
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Jag vet fan inte vad jag ska tro längre...

Igår var jag övertygad om att bröderna var GM.

Idag sitter morsan till dom och berättar hur snälla dom är samt vilka bra liv dom har.
Försöker hon framställa sina söner i god dager eller ljuger hon?

Försöker godsherren att sätta dit sina gästarbetare kanske?

Finns det någon mer lirare i den här matchen som vi ännu inte vet om?

Det är för mycket teorier och prat överallt för att kunna se ett vettigt/rimligt scenario.
Man får helt enkelt lita till att polisen vet MYCKET mer än vad som är offentligt i nuläget.

Tror ingen mamma sitter och säger att hon tror att sina söner är kapabla till en sådan här gärning.
Som förälder så tror man alltid de bästa om sina barn. Självklart kanske man kan säga att dom varit lite struliga eller kanske till och med kriminella om det är så men knappast att de skulle vara mördare och absolut inte personer som dödat en ung oskyldig flicka på 17 år.
2015-06-15, 22:46
Moderator
OYs avatar
Vet knappt om jag vågar, men chansar med en alldeles enkel tanke om hur det kan ha gått till.

Lisa kör upp på vägen och tar vänster, kör längs med ladan och ska svänga höger mot "slottet", samtidigt som hon svänger höger kommer gärningsmannen i sin bil på den smala grusvägen som löper längs med ladan mellan ladan och landsvägen, han ska också samma väg som Lisa, skraaaaaaaaaaaaaatchhhhhhhhh, Lisa åsamkar bilen en fruktansvärt missprydande repa längs med hela förarsidan och båda fordonen rullar in runt hörnet vid ladan(sidan mot slottet), de kan inte stå mitt i korsningen och reda ut det här, dispyt uppstår och gärningsmannen blir ursinnig på Lisa som tycker att det var inte hennes fel, språkförbistringen underblåser det spända läget.

Gärningsmannen har verktyg i bilen och ska minsann visa Lisa hur man skadar annans egendom och smashar till henne i huvudet, hon har ju hjälm så det är bara att mata på. Resten vet vi.

Nej, jag tror inte att det var såhär det gick till, jag vill mest belysa att en alldeles vanlig vardagshändelse kan resultera i att en människa har ihjäl en annan. Inte planlagt, ingen sexualsadism, inte drogrelaterat, inte uppsåtligt, vanliga människor kan också döda om det vill sig illa.
2015-06-15, 22:46
Medlem
Hyfsat med teorier och konspirationer i tråden.

En sak jag undrar, varför sprider och placerar man spår (saker tillhörande offret) i efterhand av en eftersökt person precis där mordoffret finns eller i dennes närhet?
Där har ni något att fundera kring. Dödar Jag en tjej lägger jag inte ut hennes tillhörigheter i min egen friggebod i efterhand direkt.... Men vi alla kanske resonerar olika där?
2015-06-15, 22:47
Medlem
Popc0rns avatar
Citat:

Idag sitter morsan till dom och berättar hur snälla dom är samt vilka bra liv dom har.

Håller med om att det verkar rörigt, men vad morsan säger ska man ta med en nypa salt. I vilket fall som helst så försöker man väl skydda sina anhöriga
Medlem
Citat:

Försöker godsherren att sätta dit sina gästarbetare kanske?

Finns det någon mer lirare i den här matchen som vi ännu inte vet om?

Det är för mycket teorier och prat överallt för att kunna se ett vettigt/rimligt scenario.
Man får helt enkelt lita till att polisen vet MYCKET mer än vad som är offentligt i nuläget.

Det lär visa sig imorgon. Begärs dom häktade och misstankegraden höjts så kan vi med säkerhet veta att det finns en hel del som pekar på att männen är skyldiga, tills dess kan vi bara spekulera. Klart är ju iaf att man inte kan avfärda dom som ointressanta då dom fortfarande sitter anhållna.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Hon ser väldigt bra ut. Bild finns redan i tråd.

På Vilka sidor här finns det bilder på henne?
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Bor på slottet.
Enligt "tjänstefolk" som jobbat på Slottet så är han ett riktigt svin.
Nu är "han" som du skriver om, en kvinna. Så du kan ju ta ditt "tjänstefolk" i örat och lära dem skillnaden på en man och en kvinna.
2015-06-15, 22:48
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Ja, och det som är risken med svensk polis är att de är mindre smarta, de tycker inte de själva men jag har stött på riktigt dåligt hanterande av inlämnat bevismaterial.

Alla fall kallnar och är det inte mgm som är förövare blir det svårare att lösa ju längre tid det går.
Polisen släpper andra alternativ när de tar något plausibelt. Stämmer inte det så får de starta om. Som Palmecasest. 7 omstarter och inga leads...nötter m a o.
Mja. Palmefallet haltade till största del för att varenda streber i hela Stockholm såg sin chans att göra en karriär.

Jag tror att det kommer klaras upp, förr eller senare. En sekund lutar jag åt brödernas skuld i form av något olycksfall, en annan lutar jag åt att polisen har tagit så fel som bara poliser kan ta. Om det är det mest fascinerande som kan hända, det vill säga att bröderna blivit ditsatta, då sätter jag allt jag har på att det rör sig om samma GM som i fallet Helena.
Medlem
OctoberTacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vet man varför Arnes son N*ls G*stav 1963*730 finns på Lexbase?

Ja det där bekräftar ju min teori om åldern, att han är runt 50 år (51 för att vara exakt).
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
My bad. Det var flera timmar sedan bolibompa, så det är definitivt läggdags för mig nu.
Det ligger ju förvisso fortfarande något skumt över det hela.
Om de setts dricka kaffe 18:15 av någon som deras mor talat med, skulle denna "någon" ju även kunna vara ett potentiellt vittne till vad som hände LH. Om brödernas vittne till kaffestunden varit förbipasserande åt något håll, kan ju då vittnet varit i närheten av kaféet antingen före 18:15 eller efter.
Shit, missade Bollibompa!
Man kan ju undra om detta vittne har avfördats?
Din tes om att vittnet kan ha sett nåt kan jag inte kommentera, vet inte hur det ser ut. Hen ju också ha varit nån som bodde i närheten av MGM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in