Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Personligen tror jag polisen sliter sitt hår, dom chansade och tog in Litauerna och dom ser at det inte håller och försöker bokstavligen gräva upp bevis, nog inte så enkelt kan vara en okänd baneman som polisen är långt ifrån..

Jag kan såklart ha fel men personligen tror jag att man har väldigt mycket som pekar på att man gripit rätt personer och att detta kommer visa sig imorgon då personerna ifråga blir häktade. Jag har inga belägg för detta utan en högst personlig känsla.

Tror inte på någon twist där det kommer dyka upp något som pekar någon annanstans och gör detta fallet mer häpnandsväckande än vad det redan är utan konspirationsteoretikerna får helt enkelt "nöja" sig med att även detta fall är exakt hur det ser ut att vara. Saker om vad som egentligen har hänt och hur hon hittades osv lär säkert kunna dyka upp och göra detta vidrigare än vad det redan är men vad gäller inblandade personer lär det förmodligen stanna vid dessa två, eller tre hur man nu ser på det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBalkan
Varför åkte Lisa moped för första gången på söndagen? Kan det vara så att hon hade beställt sprit till skolavslutningen av gästarbetarna? I så fall kanske något gick snett vid leveransen...

Detta har diskuterats 100 gånger förut .....
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Jag vet fan inte vad jag ska tro längre...

Igår var jag övertygad om att bröderna var GM.

Idag sitter morsan till dom och berättar hur snälla dom är samt vilka bra liv dom har.
Försöker hon framställa sina söner i god dager eller ljuger hon?

Försöker godsherren att sätta dit sina gästarbetare kanske?

Finns det någon mer lirare i den här matchen som vi ännu inte vet om?

Det är för mycket teorier och prat överallt för att kunna se ett vettigt/rimligt scenario.
Man får helt enkelt lita till att polisen vet MYCKET mer än vad som är offentligt i nuläget.

Alla grannar pratade ju så got om den där Castro som hade 3 sexslavar i källaren i flera år....
2015-06-15, 23:00
Medlem
Frågat innan och gör det igen...

Har ju stått i tidningen att den ena har erkänt delaktighet men inte mord!!!!!!! OM han nu inte mördat och inte andra brodern heller, då kan han ju den ena gjort det med en tredje part.
Det som skulle kunna tyda på fler inblandade är ju ändå att de faktiskt lyckats strö ut tillhörigheter på så många platser utan att bli sedda och innan det var pådrag, eller? Och, nåt proffsigt ligger bakom om de efter alla fynd och olika platser då uppenbarligen inte fått ett enda DNA, om de skulle släppas i morgon..... Någon städhjälp av nåt slag....
2015-06-15, 23:00
Medlem
Efefiles avatar
Min egen lilla fundering just nu. Arne Jönsson hittar handsken. Lite märkligt, han plockar upp den och ger den till polisen. Visar det sig att bara han och Lisa har DNA på den så är det ju en situation som betyder att han gick dit och granskade platsen om han glömt nåt "efter brottet" han ser handsken och vet att hans DNA är på den, så vad gör man? Istället för att stoppa den i fickan och folk runtomkring anar oråd så plockar han upp den och ger polisen 👌
Jag har hört lite om denna Arne Jönsson. Och han har inte rent mjöl i påsen kan jag säga. Vad tror ni om denna fundering "?
2015-06-15, 23:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det som också är underligt är ju att just den dagen LH försvinner så tar hon mopeden. Varje dag annars har hon fått skjuts.

Nej det är mycket som inte stämmer och som är väldigt shady i detta. Jag tror att bröderna är GM, men vart fan ligger motivet i att ha ihjäl en 17 åring när de själv har familj, är gifta osv?

Kunde kanske inte säga rakt ut till någon att hon hade en date med en man något äldre än henne själv. Mopeden var ett bra alternativ för att kunna träffas utan att någon fick reda på det. Han som bor här med fru i Litauen, hur lätt hänt är det inte att han ramlar in i en affär med någon?

I ett sådant scenario är det inte osannolikt att han löper bananas om hon vill avsluta allting. Jag tror inte att det gick till så, dock ser jag det inte som osannolikt och en öde lada är ju kanske inte ett perfekt träffställe, men vad göra, det fyller sin funktion.

Vän av ordning säger, Lisa har inte jobbat på caféet så länge. Sant, men vad säger att de inte har träffats i andra sammanhang, bröderna verkar vara alltiallo på bygden.
2015-06-15, 23:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är sånt som kan hända när man finns på Lexbase.
Sen beror det ju på vad han är dömd för.
Vill börja med att jag inte menade att hoppa på just dig, men eftersom du var en av alla som tjatar om sonen så blev det just du.

Men, faktumet att han finns på Lexbase tar ju ändå inte bort faktumet att tre andra är anhållna just nu. Om de häktas på sannolika och så småningom befinns skyldiga så är det ju fullständigt ointressant varför han finns på Lexbase.
2015-06-15, 23:02
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
79-åringen kanske ville att hans anställde, mgm, skulle fingra lite på handsken. Han kanske t o m uppmanade mgm att ta upp den handske som "helt plötsligt" låg mitt i ladan. Därefter satte både han själv och hans samarbetspartner sina spår på handsken.
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076(4:e klippet)

Vem fan är den där samarbetspartnern han snackar om som också var och kladdade på handsken? Aldrig hört nån nämna denne? Nä, det är fan lurt med det där, vilken normal funtad person vet att man inte fingrar på bevismaterial...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Detta har diskuterats 100 gånger förut .....

ALLT har diskuterats hundra gånger här. Jag har troligen läst samtliga inlägg i tråden och det är bara upprepningar och personer som kommer med "nya" teorier som sjutton personer redan har kommit med.
Sen kommer dessa frågor om saker som stått klart och tydligt i tidningarna från typ dag 1. Sen har vi alla personer som sprider saker som fakta. Saker man har hört av en kompis morsas brors sons kompis som "kände" en person som klippte gräsmattan 50 bort.
Senast redigerad av Nisse38 2015-06-15 kl. 23:04.
Medlem
OctoberTacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Jag tror mer o mer att polisen har tagit fel personer .

Äntligen börjar fler än jag känna så här. Hade en jobbig magkänsla när jag väl fick höra att polisen gripit de här gästarbetarna. Men jag hoppas att jag har fel givetvis. Dock har min magkänsla aldrig haft fel förut, men ja.
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Är det nånting som garanterat blir fel, så är det att använda sig av verklighetsbilden i detektivromaner i ABoK. Den brottsliga verkligheten innehåller mindre planläggning, mycket färre medhjälpare, mycket mer stupiditet och många färre falska ledtrådar än en pusseldeckare, och det är i verkligheten vidare väldigt ofta den uppenbara förövaren som faktiskt är förövaren.
Givetvis. Men den brottsliga verkligheten innehåller också motiv och generellt träffande gärningsmannaprofiler.

Varför får en till synes helt vanlig man plötsligt psykbryt och slår ihjäl en ung kvinna?

Det får han inte. Det finns alltid ett motiv. Och just nu ser jag ett starkare motiv hos godsherren än vad jag gör hos bröderna, så jag följer det spåret tills vidare.

Alternativet är så klart olyckan, då krävs inget motiv och ingen gärningsmannaprofil. Men även den teorin är förbannat svår att få ihop. Men du kan ju presentera en fläckfri teori som förklarar samtliga gärningar och omständigheter så lovar jag att köpa den, för jag har ingen sådan till hands.

Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Tror att de kommer bli fria också för de är oskyldiga till mordet, sonen eller arne borde kollas upp men polisens arbete verkar ju inte gå för bra....
Nåväl, vi vet ytterst lite om polisens arbete men till synes går det inte så bra, nej.
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Min egen lilla fundering just nu. Arne Jönsson hittar handsken. Lite märkligt, han plockar upp den och ger den till polisen. Visar det sig att bara han och Lisa har DNA på den så är det ju en situation som betyder att han gick dit och granskade platsen om han glömt nåt "efter brottet" han ser handsken och vet att hans DNA är på den, så vad gör man? Istället för att stoppa den i fickan och folk runtomkring anar oråd så plockar han upp den och ger polisen 👌
Jag har hört lite om denna Arne Jönsson. Och han har inte rent mjöl i påsen kan jag säga. Vad tror ni om denna fundering "?

Jag tror fortfarande stenhårt på bröderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in