Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:51
Medlem
Horrorgrams avatar
Det som också är underligt är ju att just den dagen LH försvinner så tar hon mopeden. Varje dag annars har hon fått skjuts.

Nej det är mycket som inte stämmer och som är väldigt shady i detta. Jag tror att bröderna är GM, men vart fan ligger motivet i att ha ihjäl en 17 åring när de själv har familj, är gifta osv?
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Det lär visa sig imorgon. Begärs dom häktade och misstankegraden höjts så kan vi med säkerhet veta att det finns en hel del som pekar på att männen är skyldiga, tills dess kan vi bara spekulera. Klart är ju iaf att man inte kan avfärda dom som ointressanta då dom fortfarande sitter anhållna.

Personligen tror jag polisen sliter sitt hår, dom chansade och tog in Litauerna och dom ser att det inte håller och försöker bokstavligen gräva upp bevis, nog inte så enkelt kan vara en okänd baneman som polisen är långt ifrån..
Senast redigerad av Mickeavensis 2015-06-15 kl. 22:54.
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Det lär visa sig imorgon. Begärs dom häktade och misstankegraden höjts så kan vi med säkerhet veta att det finns en hel del som pekar på att männen är skyldiga, tills dess kan vi bara spekulera. Klart är ju iaf att man inte kan avfärda dom som ointressanta då dom fortfarande sitter anhållna.
De går fria i morgon, det är min magkänsla. Men som Liverpoolfan kan jag vittna om att min magkänsla mer eller mindre alltid har fel, annars skulle jag inte hålla på skitlaget.

Nästa år är vårt år. I morgon är Litauens dag.

Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Nu är "han" som du skriver om, en kvinna. Så du kan ju ta ditt "tjänstefolk" i örat och lära dem skillnaden på en man och en kvinna.
Hen! Hen är ett bra ord. Då hade vi haft mer smaskig info, nu har vi zilch på detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hur skulle själva saken som utgör fyndet leda till en plats? Snarare så leder omständigheterna runt ett fynd till en plats.

Det var en polis som löste detta fall på mindre tid än det tar en människa att gå 500 m.

Det sas ju att det var två tips från MP som fick en polis att lägga ihop ett plus ett. Måste ju varit detta: Några i MP hittar ett fynd där de precis sett de tre anhållna uppehålla sig, detta måste ju vara det som upprört dessa ur MP. De berättar för en polis, och redan där har säkert polisen tillräckligt för att anhållna alla tre för någonting. Men den här polisen kopplar samman detta med ett annat tips från MP och det leder till att Lisa hittas, det är förmodligen tipset att dessa två män setts vid en verkstad. Poliserna plockar in de tre MGM och fokuserar sökandet till verkstadsområdet. Liket hittas.

Man kan ha sparat mycket tid på att en polisman kopplade samman dessa två tips. Finns ju hundratals tips tydligen.

Till dig som kom på detta: bra jobbat, var stolt

Man skriver ju ibland på tex verktyg vart dem ska vara/vart dem tillhör.
Kanske stod typ: "tillhör lada 5"
På en hammare eller dyl.
2015-06-15, 22:53
Medlem
Jag tror mer o mer att polisen har tagit fel personer .
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vet man varför NN son finns på Lexbase?

Jaha, ska ännu en släpas i smutsen nu?

Nu ska vi se vilka som finns på listan hittills....

- kollegorna

- pappan

- speedwaykillen

- JV

- godsägaren

- godsägarens son

- diverse polacker och litauer (förutom de anhållna)

- caféägaren har nämnts också

- IS (fast det gör ju inget om de släpas i smutsen i och för sig)

- ryssarna

.......................

Tre personer sitter anhållna. Senast onsdag blir det häktningsförhandlingar. Skulle det inte kunna vara en god idé att avvakta och se vad som händer då? Om de blir häktade på sannolika skäl kanske fokus skulle kunna ligga på dem istället för på allt möjligt annat folk?

Och med "fokus på dem" menar jag inte mängder av omaskade namnpostningar på såväl dem som deras släktingar. De kan i slutänden befinnas vara helt oskyldiga även om de häktas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Jag har inte riktigt förstått om gården där hon hittades är "övergiven" eller om det är en plats där det arbetar folk dagligen?

Borde inte de som äger eller arbetar där, titta runt på sin egen gård?

Sen förstår jag inte heller, eller så har jag missuppfattat, men hittade de inte saker från Lisa på platser de redan sökt igenom?
Nu skriver ju AB att fyndet var kläder...
Varför sprider man ut tillhörigheter mindre än 500m från där man gömt Lisa?

Nu har väl ingen definitiva svar på frågorna eller har jag missuppfattat och nån snäll kan förklara?

det är en arbetsplats, bondgård, gissar att det är folk där varje dag,
på google maps streetview (2011) så ser man flera personbilar parkerade där,
alla ensilagebalar som ligger utanför tyder väl på att det finns djur där också,
som måste skötas dagligen,
men jag kan ha fel, (kan ju vara annorlunda idag)

spridningen av tillhörigheter är märklig,
men det kan ha skett i fyllan eller villan,
eller så har man helt enkelt inte haft tid eller möjlighet,
och alla onormala rörelser i området skulle verkar mer suspekta,
MGM bor ju inte helt isolerade,
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Hon är som mammor är, dess barn är alltid änglar.

Ska vi se nyktert och vetenskapligt på detta så är det omöjligt för dig att veta detta.
2015-06-15, 22:54
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Jag tror mer o mer att polisen har tagit fel personer .

Varför?
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Vad fan kan motivet vara?

Två bröder mördar en tillsynes okänd flicka för dom. Enda alternativen jag kan se är
1. Våldäkt som övergått till mord
2. Olycka och de klantar till det något ordentligt efter olyckan
3. Försök till kidnappning för att till ett senare tillfälle pressa ut pengar eller annan kriminell baktanke.

Vad säger ni?
Om det nu är bröderna måste vi släppa tankarna om logik. Vi har spekulerat i tvåtusen sidor utan att få ihop det vettigt. Men gärningsmannaprofiler tas fram av en anledning, de stämmer allt som oftast.

Jag har gett upp drömmen om något som helst motiv för länge sedan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kan GMs var narkomaner?
Det skulle ju få dem o orka jobba hårt... och männen är ju smala...
Det har länkats tidigare i tråden att en del litauer som har begått grova brott i Sverige, har använt amfetamin.

Är det möjligt för narkomaner att jobba tio timmar i sex dagar per veckan i flera månaders perioder på en och samma landsbygd i Sverige? Utan att någon upptäcker missbruket. Kanske är det möjligt men i så fall kommer det att upptäckas nu. Jag antar att MGM fått lämna pissprov
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hur ser man tumult i en lada med vad jag antar har stampat jordgolv, om det är där de gräver du refererar till? Där har de jobbat, släpat maskiner ställningar, stegar och gud vet vad. Det är dubbelportar, en traktor kanske körs in där då och då för att lasta. Och tydligen hade faderns kollegor letat där samma kväll hon försvann?

Det tror jag man ser, men skitsamma egentligen, vet ju absolut inte om dom hittade fotavtryck, det var bara ett exempel. Man kan ju hittat avslitet hår, accessoarer, blod man missat röja, whatever. Poängen jag ville presentera från början var att det avgörande som ledde till deras gripande var misstänkta gm:s udda beteende när polisen var nära något känsligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in