Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:18
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Tror de litauiska bröderna är oskyldiga. Iallafall till mord. Är de skyldiga till nåt så tror jag att det är en olycka och de har fått panik. Jag är mer inne på godsherren AJ, eller främst på hans son. Sedan har de planterat bevis och kroppen så det ska peka på de litauiska bröderna. Alternativt att de fått gott om pengar från godsherren AJ för att dölja brottet.

Vad får dig att tro att de är oskyldiga?
Medlem
OctoberTacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Jag har sagt det från början, godherrens son är mkt mysko, han har historia med sexbrott etc + att gubben "råkade" hitta handsken av helt random en timme efter, de har förmodligen kommit på honom efteråt och antingen hotade sonen dom eller så erbjöd han dem pengar för att gömma kroppen och sprida ut deras saker.
Ingen som kan ge lite mer info om denna sonen?

Eller om nu sonen verkligen har en historia av sexbrott att han kan ha försökt sätta dit gästarbetarna eftersom han känner till området och att hans pappa anlitat männen. Han kan ha sett Lisa ofta på kaféet (eller hennes kollegor) och planerat allt till viss del.
Medlem
Fortsätter "tjata" om handsken, och hoppas fler läser..

Om man åkt moped i 1 timme i juni månad och kommer fram. Vad gör man efter man stannat?
Just det - tar av sig handskarna, tar av sig hjälmen, lägger handskarna i hjälmen.

Om man skall åka moped i 1 timme i juni månad. När sätter man på sig hjälmen och handskarna?
Just det - precis före man skall åka.

Under hela dagen har man handskarna liggande i hjälmen.

När upptäcker man att en handske är borta?
Just det - när man skall sätta på sig hjälmen och handskarna, ev sittandes på mopeden.

Vad gör man då?
Just det - tror att man tappat handsken på väg mellan där man haft hjälmen hela dagen och platsen man nu befinner sig. Då kliver man av mopeden och går tillbaka samma väg som man kom med hjälmen i handen och nyckeln kvar i mopeden.

Fullständigt logiskt agerande. Men hur handsken hamnade i ladan är en annan femma och mer långsökt. Som någon skrev kanske dittransporterad av ett djur som t ex en hund eller en katt när som helst under dagen, men nja.. långsökt. Svårförklarad detalj, men observera att handsken alltså kan ha tappats på morgonen när Lisa anländer och inte alls efter arbetsdagen.

Därmed är inte mötesplatsen mellan GM och BO varken ladan eller vid mopeden utan på vägen mellan mopeden och caféet.

men bara en teori bland många, men förklarar en hel del detaljer som folk ständigt frågar om i tråden.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-06-15 kl. 22:21.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Öppnar den såklart.
Fixar du att på 7 minuter oskadligöra offret, undanröja alla spår på platsen i skydd från vittnen och öppna en Iphone för att ta ur batteriet får jag gratulera. Har du med dig specialverktyg då eller?
2015-06-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Tror de litauiska bröderna är oskyldiga. Iallafall till mord. Är de skyldiga till nåt så tror jag att det är en olycka och de har fått panik. Jag är mer inne på godsherren AJ, eller främst på hans son. Sedan har de planterat bevis och kroppen så det ska peka på de litauiska bröderna. Alternativt att de fått gott om pengar från godsherren AJ för att dölja brottet.

Har väldigt svårt för att tro att det är godsherren men det skulle ju stämma överens med när han i intervjun sa att polisen skulle undersöka hans små torp och bodar för "man vet ju aldrig"...
2015-06-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Hur gör du när du tar ur batteriet ur en Iphone?
Replace your iPhone 5 battery in 2 Minutes
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Fixar du att på 7 minuter oskadligöra offret, undanröja alla spår på platsen i skydd från vittnen och öppna en Iphone för att ta ur batteriet får jag gratulera. Har du med dig specialverktyg då eller?
Med hjälp av en hammare?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Säger ju lite emot den senaste Aftonbladet-artikeln, som sa de hittade "ett eller flera klädesplagg". Nog är varken hjälm eller hammare något sådant. Borde de inte skriva att de hittat ett misstänkt mordvapen i så fall?

MPs fynd ledde poliserna direkt till verkstadsområdet där Lisa hittades. Något verktyg troligen. Exakt vad fyndet bestod av har aldrig benämnts i något sammanhang.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Jag tror att hon har avlidit i närheten av caféet. Troligen av en olyckshändelse. De kan ha varit fulla och kört på henne. De som bragt henne om livet får panik, tar med sig henne i bilen, rensar hennes fickor i syfte att stjäla, dumpar vad de inte har användning för (man vill inte befatta sig med en mobiltelefon som tillhört en död person). De dumpar henne på ett ställe de känner väl till. Vissa tillhörigheter behåller de, dessa återfinns hemma hos dem.

Ja, så kan det vara. Dom behöll saker som dom tyckte om, bla saker som de kunde ge till sina fruar. Men när de såg hur många som började söka efter henne fick de kalla fötter och började dumpa saker lite här och där.

Har funderat över varför polisen koncentrerade sökningen i riktning mot litauernas bostad. Men dom kanske blev misstänksamma när handsken hittades. Kan ju vara så att både militärerna och polisen kände sig ganska säkra på att den inte hade legat där tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
https://www.facebook.com/nerij**.bilevici**.7

*=us
Helvete vad duktig du är! ELOGE!

Det märks att högstadieeleverna har gjort entré i den här tråden.

Jag frågar igen; Källa på att AJ's son är sexualförbrytare? Misstänker att det inte finns någon...
2015-06-15, 22:21
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenimDude
Har du öppnat en iPhone nångång? Känns otroligt långsökt att de skulle ha de specialverktyg som krävs med sig i fickan bara sådär... Lättare variant = smack i backen
Ja, jag har öppnat en iPhone, flera gånger. Men den jag svarade verkade inte tro att den gick att öppna.
Men visst, att smacka den i backen är bättre om man har bråttom,
2015-06-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Har haft den sedan i fredags, men inte velat gå ut med den eftersom jag inte varit säker på om det varit rätt personer. Men jag hoppas fortfarande folk ha respekt nog att inte sprida den här i tråden, är någon intresserad av den så är PM bättre. "Oskyldig tills motsatsen bevisas" ska gälla. Sen när motsatsen bevisats, då kan man fan ge dem till ISIS for all that I care.

Folk spred dom som fan igår natt och tidigare idag efter att expressen gick ut med väldigt utförliga beskrivningar av deras facebook och beskrev och även visade bilder från dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in