Citat:
Ursprungligen postat av
Mjolnir
Kanske redan diskuterats men jag tar risken;
För det första är det en massiv press på polisen att ta in nån misstänkt med tanke på allmänintresset för fallet. I synnerhet när kroppen hittats. Det i tillägg till kulturellt avvikande beteende hos MGM, språkförbistringar samt att MGM tidigare är helt ostraffade så skulle jag nog vara försiktig med att redan nu ta ut "segern" i förskott.
Min maggropskänsla har hela tiden varit att det är nån som "leker" med skallgångskedjorna och utredarna då det det för mig förefaller osannolikt att det ska ha spridits ut så enormt många av hennes tillhörigheter på såpass spridda platser. Det luktar inte ens klantigt beteende i min bok, utan snarare en psykologisk lek. Och handlar det om det kan mycket väl en potentiellt ondskefull och elak mördare sett ut dessa tre stackare som fina offer att rikta uppmärksamheten mot. Utplanterade "bevis".
Men OM de nu ska ha plockat in rätt folk så är det nog heller inte helt säkert att det i grunden handlar om ett våldsdåd med sexuella inslag. Detta - återigen - med bakgrund av att de tidigare är helt ostraffade. Visst har det hänt förut att t.ex. styckmördare är helt ostraffade sen tidigare, men det är mer ovanligt än vanligt. Mitt tips är i så fall att det är ett mindre brott de varit på väg att begå eller som de begått som hon blivit ofrivilligt vittne till. Kanske höll de på att bryta sig in i kaféet eller liknande, hon fick se dem och de fick panik och var tvungen att röja henne ur vägen.
Låter som en öststatare har kommit in i tråden för ett tafatt försök att bättra på anseendet hos dessa individer.
Jag tror att flickan blev bortförd, sexuellt utnyttjad av bägge öststatarna, kanske under flera timmar.
De blev överrumplade och nervösa av det massiva uppbådet som satte igång redan efter några timmar.
De vågade inte föra bort och dumpa kroppen i sjön, därav det udda beteendet, söka förvilla, sprida ut saker osv.
De hade aldrig trott på ett sådant massivt uppbåd och sök så snabbt efter flickan bortfördes.
De roade sig nog med henne ett tag, begick övergrepp, svinade sig, minst några timmar då öststatarna aldrig på normalt sett skulle få röra en vacker svensk flicka.