Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Vi som bor här på Kinnekulle får veta många olika saker hela tiden.

-Nyckeln har aldrig hängt i ladan.
-MPS hittade en del av Lisas sönderslagna hjälm vid Medelplana kyrka.
-Det MPS hittade var en hammare, i samband med att bröderna kom och sa konstiga saker.
-Lisa är ihjälslagen med hammaren.

Jag kan inte bekräfta att detta stämmer. Precis som här i forumet, så spekuleras det mycket i området också.
Polisen jobbar på, vi får vänta med våra funderingar.

Vila i frid lilla gumman <3
Låter inte alls otänkbart, det brukar ju snackas en del på bygden och jag kan mycket väl tänka mig att lokala sökare från MP utbyter iakttagelser. Lite märkligt att inte fler som gått med MP's sökningar har läckt någon info.
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Jag tror inte ett skvatt på att männen ska ha setts sitta vid sin verandra under söndagskvällen för att dricka kaffe. Vädret var väldigt dåligt under söndagen, det blåste mycket och temperaturen kan inte ha varit över 10-13 grader. Det är inget väder man avnjuter sitt kvällskaffe i.

Jag brukar inta mitt kaffe ute i alla väder. Hyfsat mysigt.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Precis för om någon sedan hittar kroppen så blir ju busted direkt! Nä vill man slippa att offret hittas så åker man långt iväg och dumpar liket på ett avskilt ställe...

MEN i verkligheten är inte alla mördare känslokalla och lugna utan de blir stressade och nervösa och därmed åker de fast...

Jag ser ingen anledning till att dumpa ett lik om det hela var ett planerat mord, så jag tror att antingen hände något med Lisa så att GM´s DNA inte gick att städa undan eller så dog hon i byggnaden eller nära den plats där hennes lik återfanns... Vad jag menar är att det finns effektiva sätt att ha ihjäl en människa som gör ett fall extremt svårlöst även om GM finns i den inre kretsen.

Ja men om du ska gömma liket efter ett par dagar och polisen och MP finns.överallt?
2015-06-15, 22:16
Medlem
DenimDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Öppnar den såklart.

Har du öppnat en iPhone nångång? Känns otroligt långsökt att de skulle ha de specialverktyg som krävs med sig i fickan bara sådär... Lättare variant = smack i backen
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Mamman ljuger såklart.

Nej tror jag inte hon gör mamman ljuger, då kan det vara nån bekant som ljuger istället, men det är allvarligt och det gör man inte hur som helst när det gäller mord..
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hasse Aaro har en point däri att polisens ovilja att tala klarspråk bara förvärrar spekulationerna.
Vidare tror jag att det var slumpen som gjorde att de tre händelserna sammanföll: 1) MP:s fynd av
Lisas kläder 2) gripandena av litauerna 3) hittande av Lisas döda kropp.
Hur uppträdde bröderna underligt? Jo jag tror de först hittade kläderna och försökte på bruten ryska men utan framgång meddela sej med MP vilket missuppfattades av MP så att de själva kunde ta åt sig äran. Ryssarna lämnade då platsen vilket uppfattades som ytterligare underligheter. Inte mycket till orsak att gripa nån för mord. Slumpen gör att det är samtidigt som Lisa hittats. Polisen har i interna rådslag tidigare under dan upptäckt att de ägnat alldeles för litet intresse för ladan på andra sidan vägen från caféet där jag menar att Lisa låg gömd, möjligen nedgrävd.
Troligen går den riktige mördaren ännu fri. Häktningen i morgon ska bli spännande att följa. Polisen har ju inget på fötterna.

http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/lisa-holm-mordet-l%C3%A5ngt-ifr%C3%A5n-l%C3%B6st-557e86d3b9a9f67a4900020d

Nej. Hon hittades i ett litet gult "hus" på gården som länkats tidigare. Vet inte vad det är men vi kan kalla det utbyggnad av ladan typ.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Lite mer att spekulera i för hugade.
Från radion kl 13.05 idag 35:15 in i sändningen (utan musik)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6190801
Dom smarta förstår nog vad jag avser.

Du menar att det sägs att Lisa's moped-hanske hittades redan sent söndag kväll, altså samma kväll Lisa försvann.

36:08 "ladan där man hittade hennes moped-hansken sent i søndag kväll"
Medlem
Tror de litauiska bröderna är oskyldiga. Iallafall till mord. Är de skyldiga till nåt så tror jag att det är en olycka och de har fått panik. Jag är mer inne på godsherren AJ, eller främst på hans son. Sedan har de planterat bevis och kroppen så det ska peka på de litauiska bröderna. Alternativt att de fått gott om pengar från godsherren AJ för att dölja brottet.
2015-06-15, 22:17
Medlem
moremoremores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Jag tror inte ett skvatt på att männen ska ha setts sitta vid sin verandra under söndagskvällen för att dricka kaffe. Vädret var väldigt dåligt under söndagen, det blåste mycket och temperaturen kan inte ha varit över 10-13 grader. Det är inget väder man avnjuter sitt kvällskaffe i.

Öststatare är härdade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Vi som bor här på Kinnekulle får veta många olika saker hela tiden.

-Nyckeln har aldrig hängt i ladan.
-MPS hittade en del av Lisas sönderslagna hjälm vid Medelplana kyrka.
-Det MPS hittade var en hammare, i samband med att bröderna kom och sa konstiga saker.
-Lisa är ihjälslagen med hammaren.

Jag kan inte bekräfta att detta stämmer. Precis som här i forumet, så spekuleras det mycket i området också.
Polisen jobbar på, vi får vänta med våra funderingar.

Vila i frid lilla gumman <3

Undrar också vad som var så underligt med deras beteende?
Varför skulle de gå o muttra ngnting till MP liksom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Tror de litauiska bröderna är oskyldiga. Iallafall till mord. Är de skyldiga till nåt så tror jag att det är en olycka och de har fått panik. Jag är mer inne på godsherren AJ, eller främst på hans son. Sedan har de planterat bevis och kroppen så det ska peka på de litauiska bröderna. Alternativt att de fått gott om pengar från godsherren AJ för att dölja brottet.
Ge mig en enda omständighet som tyder på att Arnes son har något med detta att göra. En enda.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Där slog du huvudet på spiken.
Varför ringer och berättar man det för sin mor? Antagligen för att skaffa sig alibi.
Det var bekanta som berättat för modern att de sett dem dricka kaffe.
Läs om och läs rätt innan du leker Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in