Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 20:28
Medlem
goofers avatar
Vad är "kopplingen" mellan LH och MGM?

Någon skrev tidigare att det finns bilder på LH med cigaretter? Rökte hon?

Är det så enkelt att hon tog sig en cigg innan hon skulle köra den dryga timmen hem?

Kanske sökte hon då lä nära ladan och som av en slump dyker en av bröderna upp, jag tror att bara en broder var aktiv i själva våldet. Han blir sugen på cigg och ber att få röka med LH.

Det skulle förklara tidsglappet.

Kanske tog MGM chansen att stöta på LH och blir påstridig eller helt enkelt går över gränsen, lätt hänt om man är full.

Kanske han blir rädd när hon tar upp mobilen för att texta hem och tror att hon försöker tillkalla hjälp och det är här allt får sin tragiska utgång. Han försöker ta ifrån henne mobilen och hon gör motstånd.

MGM som utövar det dödliga våldet lämnar LH i ladan och springer hemåt för att hämta hjälp av de andra mgm för att forsla bort kroppen, på väg hem sprider han ut hennes telefon som han slagit sönder. Kanske andra saker som han tagit med också.

Bröderna hjälps sen åt att forsla undan kroppen men i fyllan och villan kommer inte MGM på att han kastad runt tillhörigheter, det kommer han på när MP börjar söka av terrängen.

Det är då de iaktas och beter sig underligt.

Tyvärr tror jag inte att dessa neandertalare får så hårda straff som de förtjänar.

Broder 1 dråp.
Broder 2 brott mot griftefriden.
Frun skyddande av brottsling villkorligt.

Mina tankar går till familjen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det kan kanske Hamilkar svara på mer i detalj, men jag tror det kan bli problem. Det står alltid i protokollet att "resultatet talar för att XXX kommer från YY, med reservation att det kommer från en nära släkting." eller liknande.

Man ser skillnad på DNA från två syskon.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity
Jo, det har det till viss del. Det betyder inte att alla utlänningar beter sig illa, men att det i andra kulturer finns ett annat sätt att se på kvinnor än vad vi är vana vid i Sverige.

Detta är bra sagt,, för unga tjejer i Sverige, har hög social status (rang)jämfört med de flesta andra länder.

Utländska arbetare byter nog inte till ett " Svenskt tänk" bara för att de satt ner foten här. All kultur och värderingar följer med dem i bagaget hemifrån.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasshunt
Mmmm det e ju just det, men om man åker dit och ser liksom hur det är runt själva caféet så är det en jävla process att släpa en människa över vägen in i ladan mittemot utan att någon sett eller hört, hon borde ju skrikit för sitt liv, NÅGON bil passerar hela tiden typ

"Ladan" är en skitsnygg ladugård mittemot som är i ett kanonskick, men den ligger ju en bit från vägen
Men det är klart håller nån utkik o den andre springer så bär de ju över en lätt 17åring på nån minut men ändå, känns som hon måste haft munkavel eller redan vart medvetslös eller nåt innan de ens flyttade henne, jag fattar inget oxh det är riktigt lurt!

Ponera att inte litauerna visste ett skit, och kanske blev irriterade för att folk "inkräktade på deras chefs marker"? Kanske en svag teori men jag är inte säker på att det är litauerna

Det är ju hopplöst att bedöma sannolikheten utan att veta mer om vad polisen har, men att det kan vara något sådant är en av möjligheterna. Kanske har dom hittat någon av ägodelarna i åkern av visst värde och behållit, och knutits den vägen.
2015-06-15, 20:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hon försvann som sagt var på söndagskvällen. Det var STORT pådrag när godsägaren "hittade" handsken i ladan på TISDAGEN.

Handsken hittades väl måndag morgon? Mobilfodralet hittades på tisdagen.
2015-06-15, 20:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Efter 3-4 dagar sommartid börjar det lukta, men vem vet kanske mördarna hade tillgång till frysbox.

Hon låg inte i/under någon gödselstack? Jag såg en bildserie på AB där de hade en mindre kran vid en sådan där cementbassäng som bönder brukar ösa gödsel i innan de ska sprida på åkrarna.
2015-06-15, 20:31
Medlem
Nosemonkeys avatar
Har inte läst alla inlägg, men är det inte troligt att Lisa bragtes om livet tämligen omgående? Jag tror att någon av bröderna såg henne (kanske spanat in sedan tidigare), tar kontakt och gör ett ogenomtänkt närmande. Lisa gör motstånd och GM dödar i panik/av misstag henne. T ex genom att vrida hjälmen för hårt, det är ganska lätt att bryta nacken på det sättet.

GM är kall nog att få in kroppen i ladan mitt emot, utan att någon ser. På något sätt lyckas han med hjälp sedan flytta kroppen därifrån. För detta scenario talar att polisen inte ger upp sina eftersökningar i ladan utan har utökat dem. Troligen misstänker man att det är här eller i närheten Lisa bragtes om livet. Spår som kan bevisa detta saknas, därav utökade undersökningar.

Polisen är mycket intresserad av en gammal kärra, troligt transportmedel för att flytta kroppen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
När och var och i vilken situation var de aggressiva? Hur många kommer detta vittnesmål från? En person eller flera? Att bara slå fast att de var "aggressiva" låter svävande.
Enligt uppgifter från Caféägaren och andra "på bygden" var de tre litauerna väldigt vänliga.

Litauer liksom östeuropeer generellt är ofta helt enkelt artiga. Det kan ju sticka ut som "vänliga" i buffliga Sverige...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
När och var och i vilken situation var de aggressiva? Hur många kommer detta vittnesmål från? En person eller flera? Att bara slå fast att de var "aggressiva" låter svävande.
Enligt uppgifter från Caféägaren och andra "på bygden" var de tre litauerna väldigt vänliga.

Jag har fått PM av en som var med och sökte i området kring de MGM, och efter att ha hittat fynden ska männen börjat gå mot dem och betett sig aggressivt genom att försöka fösa bort dem. Hur detta såg ut i verkligheten har jag ingen aning om, men att ens konfrontera Missing People på det sättet tyder ju på att man inte har rent mjöl i påsen.

Även jag reagerar på att de ska ha varit trevliga. Ifall dem VERKLIGEN var trevliga så hade dem inte uppträtt såhär mot MP. Dem uppträdde på detta sätt eftersom dem blev avslöjade helt enkelt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Det som talar för att litauerna är så skyldiga man kan bli är att dem snabbt åkte iväg i sin bil därifrån. Hade det varit en "vanlig" konfrontation hade litauerna stannat kvar tills polisen kom.

När de insåg att efter konverserande med MP, troligen på engelska, att polisen var på väg och att de höll på att utreda ett försvinnande så försvann dem snabbt.

Allt pekar på att litauerna är skyldiga.

Fast om de är så förslagna och det är så svårt att få fram bevis mot dem borde de väl varit med kyliga?
Nä den här historien går inte ihop.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Handsken hittades väl måndag morgon? Mobilfodralet hittades på tisdagen.

Nä, i artikeln med arne står det på tisdagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
För övrigt: Bröderna togs in. Fyndet som är hemligt än så länge hittades. De anhölls. Kroppen hittades.

Alltså måste fyndet ha visat på att det var ett mord som begåtts annars skulle de inte kunna anhållas för mord.

Det var "kläder"(sko enligt någon i tråden, men vem vet..) som var det fyndet som ledde till de enligt Aftonbladet.

Just före de hittade det så såg MP MGM nära det området eller konfronterades av MGM efter att de hittade det. Sett båda påståenden så vet inte riktigt vad som är sant. Kanske båda.

Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Skrevs tidigare idag i tråden. Att kroppen var i dåligt skick.
Personen hade fått veta det av en vän som är polis och arbetar med fallet.

Personen fick inte och ville inte veta mer.

Om personen är ett troll vet jag inte.
Men har hon legat några dagar stämmer det nog dessvärre.

Det var en person som var vän med en vän som var vän med en polis eller något sånt. Alltså förmodligen bara rykten som går runt på internet.

Detta inlägg är mer intressant om du vill spekulera i såna väger
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag har också tänkt på det, detta är något utöver det vanliga. Usch, ryser bara när jag tänker på det.

Inte för att jag vill outa mig men jag är bekant med en av poliserna som var med på presskonferensen. Såg direkt på denne person att det var något som inte stod rätt till. Hen var liksom nedbruten och det är väldigt sällan jag har sett den person i det tillståndet.

Fan, jag mår dåligt bara att tänka på hela det här fallet.

Vila i frid Lisa och styrkekramar till familjen<3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in