Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 19:27
Medlem
[quote=hasselmuz|53708250]
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Ladantjatet kommer sig av att man hittade hennes handske där.

Man hittade en handske - oklart vems.. se även mitt andra inlägg..
2015-06-15, 19:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Om nu de har begått våldtäkt så borde ju analysen av dna vara klar nu.
Kan det vara så att det inte skett någon våldtäkt om de letar andra bevis?

"Borde" Det man lärt sig är detta med DNA trots "gräddfil" tar en helvete massa tid.
2015-06-15, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Självklart är det fruktansvärt att finna en mördad person, framför allt ett barn.
Men som sagt tycker jag just ordvalet kändes starkt och tolkade texten som att det var något utöver det vanliga.

Här är jag bredd att hålla med. Det känns som de (polisen) skulle ge ett mer rakt avslappnat svar på frågan om man hittat LH, om hennes kropp skulle vara i "bästa" skick.

Vila ifred Lisa. Du finns alltid med i tanken och hjärtat bland ditt folk.
Senast redigerad av spitzbergen 2015-06-15 kl. 19:34.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
De kan ju vara iskalla i det läget och säga att de haft sex med henne, och hon var med på det. Vem ska säga emot?

Obduktionsrapporten kan visa på att det inte rörde sig om frivilligt samlag?
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
hur visste de att lisa skulle stänga?

hur visste de att lisa skulle lämnas ensam?

hur visste de att lisa åkte moppe?

hur visste de att inte kaffe-gäster, lastbilschaffisar etc stannat kvar för att sträcka på benen o rasta lite
Intressanta och uppenbara frågor som jag borde tänkt på .

Den första frågan är konstig. De visste att hon skulle stänga eftersom hon jobbade där och slutar när kaféet stänger... Om du menar hur de visste att hon skulle stänga själv kan jag säga att det enligt kollegorna inte var så. De stängde tillsammans men att kollegorna åkte från platsen före än Lisa. Jag kan mycket väl ha fel på den punkten.

Eftersom kaféet stängs samma tid varje dag och varje vecka så har hennes kollegor skyndat sig till samma buss flera veckor tidigare och lämnat Lisa sist på platsen. Det är inte svårt att observera det. Detta är dock någorlunda långsökt måste jag erkänna.

Din tredje är den fråga som advokaterna förmodligen kommer trycka mest på under domstolen eftersom detta är första gången som Lisa skulle åka hem ensam och därför är det väldigt osannolikt att de skulle ha vetat det i förväg om de endast var besökare av kaféet. Däremot så är det förmodligen inte nödvändigtvis relevant om det är första gången som Lisa åker hem själv. Det relevanta är att veta när hennes föräldrar plockade upp henne från arbetet. Om hennes föräldrar plockade upp Lisa 10-15 minuter efter att hon slutar skulle de MGM ändå ha kunnat överfalla henne, trots vetskapen om att Lisa skulle bli upplockad.
2015-06-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Föräldrarna är absolut helt säkra på att det var Lisas handske.
Polisen gjorde ändå en dna test för att verifiera och kolla om gm's dna kan finnas på handsken.

Har du någon källa på det?

Detta är totalt nya uppgifter för mig och då har jag läst de flesta sidorna i tråden.. eller i alla fall många av dom..

Tillägg: Och hur kan föräldrarna känna igen en exakt handske? Hade den namnlapp eller var den av extremt ovanlig modell och märke?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Dom vana kriminalteknikerna kunde inte se några tecken på strid vid moppen.

Nej. Strid med två fullvuxna män mot en liten späd tjej? Dom kunde bara tagit varsin arm och lyft henne uppåt och gått iväg så syns det ingenting av någon strid alls.
Medlem
Citat:
Det behöver inte bli nån buckla. Beror på vilken fart bilen har. Såg ett program där mördaren kört över sitt offer. Det enda polisen hittade var några hårstrån och lite blod som fastnat på ett ställe under bilen.

Aha. Men visst borde det finnas skador på en mopedhjälm vid en bilolycka? Eller det kanske är så individuellt. Ursäkta, jag har hakat upp mig på teorin med olycka med fordon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Men mest intressanta: bröderna ska ha varit med när handsken hittades i ladan mitt emot caféet, enligt TV4.
Arne Jönsson beskriver ju att "när vi står och pratade där osv. så ser vi en del av klädseln som låg på golvet". Skulle det vara litauerna som var med i detta "vi" alltså?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
2015-06-15, 19:30
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Polisen som grät kanske "bara" är pappa själv, tror inte det säger något alls om kroppens skick, poliser är oxå människor, klart efter alla dagar det finns en anspänning i kroppen, konstigt vore det väl annars , jag tycker polisen gjort ett kanon jobb 50-60 st som jobbat dygnen runt, och här sitter folk och gnäller i efterhand med ett halvt facit i hand, och berättar hur dom borde jobbat...
Vet ej hur polisförfattarens rader har tolkats förutom här. Men har hon satt styckningsrykten i svang runt omkring i landet, så ska hon definitivt ha en reprimand från överordnade.
Detta oavsett om styckning förelåg eller inte!
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja, kanske såg hon sig inte för pga textandet till pappa. Man går ju och glor ner i telefonen. Inte omöjligt men vad hindrar dom från att ringa polisen? Fylla, andra olagliga aktiviteter?

Skulle gissa på fyllekörning.

Men det går förstås inte att utesluta att de rövat bort henne och våldfört sig på henne. Tycker bara att det är så kallblodigt. Jag vill kunna känna att det finns hopp om mänskligheten
Medlem
Citat:
Dom vana kriminalteknikerna kunde inte se några tecken på strid vid moppen.

nej, ladan är väl i ärlighetens namn trots allt kanske en troligare brottsplats, med tanke på handsken såvida den inte var placerad där. Om där sedan var tecken på strid i ladan i övrigt vet jag inte, dock.

Men påkörd tror jag inte på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in