Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
En kvinnlig polis med författarambitioner. Vill framställa poliserna som människor och har använt ett dramatiskt språk. Klart att luften gick ur dem när flickan hittades död.
Behöver inte betyda nåt. Har diskuterats tidigare i tråden.

Det finns en anledning till att myndigheter m fl använder ett torrt och sakligt språk!
Polisen som grät kanske "bara" är pappa själv, tror inte det säger något alls om kroppens skick, poliser är oxå människor, klart efter alla dagar det finns en anspänning i kroppen, konstigt vore det väl annars , jag tycker polisen gjort ett kanon jobb 50-60 st som jobbat dygnen runt, och här sitter folk och gnäller i efterhand med ett halvt facit i hand, och berättar hur dom borde jobbat...
2015-06-15, 19:24
Medlem
HALLÅ!!!!

Tror jag skrivit 10 ggr i tråden men ingen har svarat, vad jag har sett.

Angående handsken: Finns det några säkra uppgifter från polis eller bevis för att handsken verkligen tillhörde Lisa? Den verkar central i alla teorier om händelseförlopp men fortfarande har ingen presenterat några säkra bevis för att den verkligen tillhörde henne.

Om det inte var Lisas handske vänder det uppochner på många teorier och till och med trolig mordplats. Ladan kanske inte överhuvudtaget är aktuell i sammanhanget för varken GM eller Lisa har ens varit där. Allt bygger enbart på en teori om en hittad handske med oklar ägare.

(ja, tidigt hittades en handske som telefonbekräftades av Lisas pappa om att Lisa ägde en handske av den sorten/färgen, och detta blev då en tråd- och mediasanning - men det finns ju mängder med tjejer med handskar som ser liknande ut och handsken kan ha tillhört vem som helst)
2015-06-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
är nr 6 vid mgm bostad?
Nej, bostaden ligger mellan 5 och 6.
2015-06-15, 19:25
Medlem
DIdes avatar
Om nu de har begått våldtäkt så borde ju analysen av dna vara klar nu.
Kan det vara så att det inte skett någon våldtäkt om de letar andra bevis?
2015-06-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Enligt TV4-nyheterna nu så var bröderna under polisens lupp redan från dag 1 och de hade hörts flera gånger och fått lämna DNA-prov redan innan.

Men mest intressanta: bröderna ska ha varit med när handsken hittades i ladan mitt emot caféet, enligt TV4.
Och det gick fortfarande någon dag/timme innan de greps? Fyfan vilket pokerface de har.
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=nantale|53708142]
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Dödades Lisa i den här ladan eller varför tjatar ni om den hela tiden? Det är knappast troligt att hon skulle ''gömma'' nycklarna till kafét i ladan. För det första så är det helt osannolikt att hon skulle haft ansvaret för nycklarna och för det andra måste man verkligen ifrågasätta att ägarinnan till kafét skulle ha tänkt att ladan var en lämplig plats att gömma nycklarna i, med tanke på att utländska gästarbetare renoverade taket i ladan.

Ladantjatet kommer sig av att man hittade hennes handske där.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
jag tror att folk fundamentalt underskattar kriminalteknik och brottsplatsundersökningar när de hävdar sådant här.
Det krävs inget särskilt ingående studium för en van kriminaltekniker av platsen att se om det skett en trafikolycka eller inte. Det kan de se och avgöra med ytterst få indikationer.
Att hon skulle ha blivit påkörd finner jag mindre troligt.

Dom vana kriminalteknikerna kunde inte se några tecken på strid vid moppen.
2015-06-15, 19:27
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Den blir offentlig i samband med att åtal väcks. Men med tanke på hur många som tjatat om den i den här tråden och på andra ställen, lär den bli sekretessbelagd. Åtminstone i stora delar.

Man kan inte sekretessbelägga en hel FUP i ett vanligt brottmål - endast delar som kan ses som väldigt integritetskränkande mot offret eller andra oskyldiga personer som figurerar i undersökningen. Typexempel är obduktionsbilder och bilder öht på den döda kroppen. Förhör, tekniska undersökningsprotokoll och liknande kommer att vara offentliga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Om nu de har begått våldtäkt så borde ju analysen av dna vara klar nu.
Kan det vara så att det inte skett någon våldtäkt om de letar andra bevis?

De kan ju vara iskalla i det läget och säga att de haft sex med henne, och hon var med på det. Vem ska säga emot?
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Den blir offentlig i samband med att åtal väcks. Men med tanke på hur många som tjatat om den i den här tråden och på andra ställen, lär den bli sekretessbelagd. Åtminstone i stora delar.

Sekretessbelagd för att folk tjatar om den på flashback, herregud, mycket ska man behöva läsa i den här tråden. Den slår rekord i dumhet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Enligt TV4-nyheterna nu så var bröderna under polisens lupp redan från dag 1 och de hade hörts flera gånger och fått lämna DNA-prov redan innan.

Men mest intressanta: bröderna ska ha varit med när handsken hittades i ladan mitt emot caféet, enligt TV4.

Var det inte snack från polisens sida under tisdagen eller onsdagen när man avspärrade cafét för andra gången att det ska ha varit obehöriga i ladan, och att det fanns indikationer på att handsken ska ha lagts dit i efterhand? Har för mig att jag läste något sådant från en polis som intervjuades i AB eller Expressen.

Kan det vara de MGM som placerade ut handsken i efterhand för att förvilla poliserna? De tänkte väl att ladan redan var genomsökt så de kunde lägga dit den i efterhand. Om det ligger till så, är de MGM dummare än vad jag trodde.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
HALLÅ!!!!

Tror jag skrivit 10 ggr i tråden men ingen har svarat, vad jag har sett.

Angående handsken: Finns det några säkra uppgifter från polis eller bevis för att handsken verkligen tillhörde Lisa? Den verkar central i alla teorier om händelseförlopp men fortfarande har ingen presenterat några säkra bevis för att den verkligen tillhörde henne.

Om det inte var Lisas handske vänder det uppochner på många teorier och till och med trolig mordplats. Ladan kanske inte överhuvudtaget är aktuell i sammanhanget för varken GM eller Lisa har ens varit där. Allt bygger enbart på en teori om en hittad handske med oklar ägare.

(ja, tidigt hittades en handske som telefonbekräftades av Lisas pappa om att Lisa ägde en handske av den sorten/färgen, och detta blev då en tråd- och mediasanning - men det finns ju mängder med tjejer med handskar som ser liknande ut och handsken kan ha tillhört vem som helst)
Föräldrarna är absolut helt säkra på att det var Lisas handske.
Polisen gjorde ändå en dna test för att verifiera och kolla om gm's dna kan finnas på handsken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in