2015-06-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Men vilka skulle Edis bomba, Eddie & Berat, tynnered, hattarna, somalier?

Kanske inte var ett misstag att det small i bilen, kanske var Edis den som skulle dö?

De kanske hämtat upp ett paket med en apterad bomb, i tron att innehållet var något annat, droger, vapen, pengar ... ? Sittande i passagerarsätet vill han kontrollera innehållet, öppnar paketet och laddningen briserar.

Planen gick i lås. Tyvär var flickstackarn med, men det var kanske inte så lätt att förutse.
Citera
2015-06-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Vem målet var får vi nog aldrig reda på. Av logiska skäl.
Men troligtvis skulle den under någon bil med en albansk ägare.

Stämmer bra att kriget hade tagits till en ny nivå om detta hade gått vägen.
Det har redan tagits till nästa nivå när oskyldiga blivit drabbade x antal gånger detta året och en bomb hade varit nästa nivå. Men nu är Edis borta, troligtvis han som har dirigerat småungarna att skjuta in i baren och flertalet andra skjutningar.

Nu är han borta. Springpojkarna sitter häktade och det finns stark bevisning mot dom.
Vårväders är kraftigt decimerade. En av ledarna avrättad och dom två andra sitter häktade samt att deras tillgångar har blivit skattepengar.

Jag tror det kan bli en lugnare sommar än väntat. Att just denna olyckan eventuellt gjort så att det blir mycket lugnare än om det hade gått som planerat.
Vilket i sig gör att färre blir mördade och så som det sett ut, färre oskyldiga mördade.

Får väl ses som positivt men det mest tragiska är ju fortfarande den lilla flickan.

Dock lär nya ansikten vilja ta plats och väl där kan det bli lite konflikter. Tror mer på större konflikter till julen, när folk kommer ut och när marknaden inte är tillräckligt stor för dom nya talangerna.
Kunderna är fortfarande kvar och behöver sitt. Där en slutar, börjar en annan.

Vårväders pengar är knappast konfiskerade. Det va ju bara kaffepengar som polisen tog. Att dansken sitter häktad gör nog sitt för lugnet.

Vad hade edis för roll i norra? Stod inte så mycket om honom på senaste tiden.

Kommer alltid nya gubbar som vill ta över som inte har respekt för någon äldre.
Citera
2015-06-15, 18:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodB
Svammel

Jaja, vad duktig du är

Låt mig gissa, sommarlov va?
Citera
2015-06-15, 18:59
Medlem
Kaffepengar? Om närmare miljonen och alla ägodelar av värde är kaffepengar måste dom ju vara mångmiljonärer. Lustigt att dom fortfarande står på gatorna säljer femmor och utsätter sig för alla dessa risker i sådana fall. Gör om gör rätt.
Citera
2015-06-15, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lehaine

Kommer alltid nya gubbar som vill ta över som inte har respekt för någon äldre.

Det är det som är problemet och leder till konflikter. Jag skrev i en annan tråd att jag inte har några större problem med balkanfolk men ändrar det till att jag inte har några större problem med äldre balkanfolk.

Dom yngre är skjutgalna och mer eller mindre hjärndöda.
Citera
2015-06-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Kaffepengar? Om närmare miljonen och alla ägodelar av värde är kaffepengar måste dom ju vara mångmiljonärer. Lustigt att dom fortfarande står på gatorna säljer femmor och utsätter sig för alla dessa risker i sådana fall. Gör om gör rätt.

Bossarna står inte på gatorna och säljer. Springisarna som gör detta.

Man köper inte droger i för alla sina pengar, för riskabelt. Utan man köper bara för en del, resten slussas vidare till pengatvätt eller utlandet.
Citera
2015-06-15, 20:10
Medlem
Citat:
Mamman om Lunas död i bilexplosionen

Citat:
Fredagen den 12 juni hade Luna Mandic, 4, varit och fiskat tillsammans med sin pappa Dejan Mandic, 29, och två av hans vänner. Tidigare på dagen hade de lämnat av hennes mamma, Dusica Perovic, 29, vid Frölunda torg.

Citat:
Luna Mandic blev bara fyra år gammal.
I fredags var hon och fiskade med sin pappa och två av hans vänner – på vägen hem sprängdes deras bil.
Luna Mandic förklarades senare död på sjukhuset efter att hennes mamma fått ta avsked av dottern.
– Hon dog klockan tjugo i fem den 13 juni. Det är samma dag som jag är född. Det är bara helt fruktansvärt, säger hennes mamma Dusica Perovic, 29.

http://www.expressen.se/gt/mamman-om...ilexplosionen/
Citera
2015-06-15, 20:14
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kanske inte var ett misstag att det small i bilen, kanske var Edis den som skulle dö?

De kanske hämtat upp ett paket med en apterad bomb, i tron att innehållet var något annat, droger, vapen, pengar ... ? Sittande i passagerarsätet vill han kontrollera innehållet, öppnar paketet och laddningen briserar.

Planen gick i lås. Tyvär var flickstackarn med, men det var kanske inte så lätt att förutse.

Se där ja. Inte helt otroligt faktiskt. Till dem nu paketet var till. Kanske till den utländska? de andra 2 var bara snäll och skjutsade. Kan förklara varför dottern var med.
Citera
2015-06-15, 20:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Var det juggar som strök med? Albaner?
Citera
2015-06-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Var det juggar som strök med? Albaner?

Juggar ja, en serb och en bosnier vad jag har förstått, tredje okänd, flickan var dotter till Dejan, och Dejan var väl Serb. Edis, vet i sjutton.
Citera
2015-06-15, 21:02
Medlem
Som dem säger på engelska: What a way to go. It´s official. Send flowers.
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-06-15 kl. 21:05.
Citera
2015-06-15, 21:09
Medlem
Min brors kusins avatar
Hörde en sak på spårvagnen idag. Två medelålders män pratade om att det tydligen skulle vara en större razzia mot svartklubbar i fredagskväll med polis, räddningstjänst, skattemyndigheten, kronofogden m fl. Blev snabbt inställt när polisen fick annat att syssla med......

En av männen på vagnen skulle tydligen varit med i razzian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in