Citat:
Ursprungligen postat av
shponglad
Men läs vad jag skriver.
Preppat konstgödsel ÄR stabilt som fan. självklart blir laddningen farlig om du introducerar hemmagjorda tändhattar men inte innan.
Alla sorters bomber tillverkade av ammonium nitrat behöver minst en tändhatt, dom vanligaste behöver en booster för att tillförlitligt detonera.
Du tänker inte berätta? välkommen till internet haha, vem som helst med en halv hjärna kan googla fram den här informationen.
Ja, och hur vet du vilken information på nätet som är sant eller falskt? Säger bara Darwin.....
Och vad vet du om mina kunskaper inom området, det är ganska stora skillnader på vilka ämnen man tillsätter för att göra AN känsligt.
Jag sitter inte och leker med AN nuförtiden, men jag har ganska goda erfarenheter av hur det fungerar ihop med olika ämnen, dock var det många år sedan..... Och någon booster behövs knappast om man använder annat än diesel....
Eller har totalt fel blandningsratio av det känsliggörande ämnet.
Men jag tänker som sagt inte ge tips så jag skriver inga ämnen eller procentsatser, men med rätt blandning fäller du lätt en tall med 0.5 Liter och det utan någon booster....
Mvh, ZaphodB