2015-06-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
En möjlighet vore att bomben applicerades under färd när fordonet saktade in i en kö. I Mellanöstern så har Mossad använt sig av magnetminor som placeras på offrets bil i tät stadstrafik av två agenter på lätt motorcykel.

Tror jag inte alls på.
Citera
2015-06-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Sluta med era spekulationer om hollywoodscenarion.
Detta var ingen jävla fiskeåktur. Med förmodan var den en bomb som såldes under den åkturen, troligen till Edis, och han ville väl kika lite på den i bilen . . .

I annat fall så var det ett möte för att gå igenom vart den skall placeras, hur och när. Då troligen av den inhyrde juggen. Pappans roll? Eventuellt var det han som kände den inhyrde och hade väl ingen barnvakt den dagen helt enkelt.

Men pappan var ju väldigt kriminell och gjorde sig många fiender. Att ens bo kvar i Göteborg och vistas med sin dotter när man har folk som letar efter en är ju inte så smart. Eller att ha henne i samma bil som en torped och en gängledare som är hett eftersökt av andra kriminella och det kan smälla närsom.

Viljan att utsätta sig själv för sådana risker och att man ens gör dessa brott som leder till fiender tyder ju på att han inte tänkte 2 gånger om han ska ta med sin dotter på en "fisketur"...."vad kan hända vi ska ju bara fixa detta snabbt".

Tror jag är väldigt nära sanningen! Inhyrde juggen var där för att placera bomben, medan de troligen blivande huvudmisstänkta hade fina alibin. Kanske ett bröllop eller något annat med många vittnen. Bomben hämtades upp under fisketuren, kanske juggen oxå. Inte kollat när han kom in i bilden. Bomben var skräpgjord. Hade riktiga bombegenskaper bevisligen, men säkerheten runt den var noll.
Citera
2015-06-15, 15:25
Medlem
Men vilka skulle Edis bomba, Eddie & Berat, tynnered, hattarna, somalier?
Citera
2015-06-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Men vilka skulle Edis bomba, Eddie & Berat, tynnered, hattarna, somalier?

Att de hämtat en bomb säger i sig en del om vad vi nog får se fram mot i sommar.
Citera
2015-06-15, 15:55
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Men läs vad jag skriver.

Preppat konstgödsel ÄR stabilt som fan. självklart blir laddningen farlig om du introducerar hemmagjorda tändhattar men inte innan.

Alla sorters bomber tillverkade av ammonium nitrat behöver minst en tändhatt, dom vanligaste behöver en booster för att tillförlitligt detonera.

Du tänker inte berätta? välkommen till internet haha, vem som helst med en halv hjärna kan googla fram den här informationen.

Ja, och hur vet du vilken information på nätet som är sant eller falskt? Säger bara Darwin.....

Och vad vet du om mina kunskaper inom området, det är ganska stora skillnader på vilka ämnen man tillsätter för att göra AN känsligt.

Jag sitter inte och leker med AN nuförtiden, men jag har ganska goda erfarenheter av hur det fungerar ihop med olika ämnen, dock var det många år sedan..... Och någon booster behövs knappast om man använder annat än diesel....

Eller har totalt fel blandningsratio av det känsliggörande ämnet.

Men jag tänker som sagt inte ge tips så jag skriver inga ämnen eller procentsatser, men med rätt blandning fäller du lätt en tall med 0.5 Liter och det utan någon booster....

Mvh, ZaphodB
Citera
2015-06-15, 15:59
Medlem
Vem målet var får vi nog aldrig reda på. Av logiska skäl.
Men troligtvis skulle den under någon bil med en albansk ägare.

Stämmer bra att kriget hade tagits till en ny nivå om detta hade gått vägen.
Det har redan tagits till nästa nivå när oskyldiga blivit drabbade x antal gånger detta året och en bomb hade varit nästa nivå. Men nu är Edis borta, troligtvis han som har dirigerat småungarna att skjuta in i baren och flertalet andra skjutningar.

Nu är han borta. Springpojkarna sitter häktade och det finns stark bevisning mot dom.
Vårväders är kraftigt decimerade. En av ledarna avrättad och dom två andra sitter häktade samt att deras tillgångar har blivit skattepengar.

Jag tror det kan bli en lugnare sommar än väntat. Att just denna olyckan eventuellt gjort så att det blir mycket lugnare än om det hade gått som planerat.
Vilket i sig gör att färre blir mördade och så som det sett ut, färre oskyldiga mördade.

Får väl ses som positivt men det mest tragiska är ju fortfarande den lilla flickan.

Dock lär nya ansikten vilja ta plats och väl där kan det bli lite konflikter. Tror mer på större konflikter till julen, när folk kommer ut och när marknaden inte är tillräckligt stor för dom nya talangerna.
Kunderna är fortfarande kvar och behöver sitt. Där en slutar, börjar en annan.
Senast redigerad av golarskjutare 2015-06-15 kl. 16:04.
Citera
2015-06-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Att de hämtat en bomb säger i sig en del om vad vi nog får se fram mot i sommar.

Haha skojar du? Finns inte en käft kvar i norra? Sirak? Han har pundat ner sig totalt å kan knappast leda ett gäng mot vårväder...somalierna kan knappast attackera utan att bli tillsagda å tro mig dem kommer betala å vilja samarbeta med vårväder vänder kappan efter vinden direkt ska ni se...som jag ser det är det vara vårväder kvar när alla är ute sen? Bara för dem att roffa åt sig marknaden å leva gott..

Backa är borta norra biskop är borta dem äldre från Bergsjön borta (Samt tare* som golbög) då är det bara några från Angered kvar liksom som själva är i fejd vad man hört...

Så förklara gärna vad vi kommer få se?
Citera
2015-06-15, 17:00
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Haha skojar du? Finns inte en käft kvar i norra? Sirak? Han har pundat ner sig totalt å kan knappast leda ett gäng mot vårväder...somalierna kan knappast attackera utan att bli tillsagda å tro mig dem kommer betala å vilja samarbeta med vårväder vänder kappan efter vinden direkt ska ni se...som jag ser det är det vara vårväder kvar när alla är ute sen? Bara för dem att roffa åt sig marknaden å leva gott..

Backa är borta norra biskop är borta dem äldre från Bergsjön borta (Samt tare* som golbög) då är det bara några från Angered kvar liksom som själva är i fejd vad man hört...

Kommer nog några spretskägg/ynglingar som tar över skall du se. Jag tror också att det kommer smälla/skjutas en hel del i sommar i GBG och västkusten. Som vanligt är det bara att hålla sig borta från respektive äckliga Getton i Norra/Västra/Östra GBG samt dito i Borås. Sitta lugnt tillbaka och se dem trasa sönder varandra och kaosa. Det sitter liksom i generna på dessa individer.
Citera
2015-06-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187

Åk till Norra och säg att det inte finns en käft kvar. Hört talas som yngre förmågor? Det finns en hel armé av somalier i Norra Biskopsgården som väntar tålmodigt att knäppa någon från Södra. Sirak och Daffy är ingenting längre. Det är de yngre förmågornas tid nu. De är lojala och har med tiden skapat ett sådant hat mot Södra och hur dom entrade marknaden. Norra kommer köra hårt tills Södra får sina ledare ute.. Vilket är om ett tag. Hörde även av en vän bosatt i Biskopsgården att han sett en från Södra bli av med en 450cc KTM samt ta emot mycket stryk under hotet av en glock. Kan någon konfirmera om de hört något?
Citera
2015-06-15, 17:11
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Åk till Norra och säg att det inte finns en käft kvar. Hört talas som yngre förmågor? Det finns en hel armé av somalier i Norra Biskopsgården som väntar tålmodigt att knäppa någon från Södra. Sirak och Daffy är ingenting längre. Det är de yngre förmågornas tid nu. De är lojala och har med tiden skapat ett sådant hat mot Södra och hur dom entrade marknaden. Norra kommer köra hårt tills Södra får sina ledare ute.. Vilket är om ett tag. Hörde även av en vän bosatt i Biskopsgården att han sett en från Södra bli av med en 450cc KTM samt ta emot mycket stryk under hotet av en glock. Kan någon konfirmera om de hört något?

Håller med dig, de yngre som vill spänna sina seniga somaliska muskler nu. En hel Arme somalier låter rätt roligt, och grymt sorgligt för Sverige.
Citera
2015-06-15, 17:14
Medlem
Konstigt, trodde annars att Friskväder och Backa nästan var borta ur leken efter allt?

Skulle förresten vara intressant att veta vad Sirak gjorde med skadeståndet han fick när han frikändes?
Citera
2015-06-15, 17:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Konstigt, trodde annars att Friskväder och Backa nästan var borta ur leken efter allt?

Skulle förresten vara intressant att veta vad Sirak gjorde med skadeståndet han fick när han frikändes?
Så länge det finns köpare av droger så finns gängen. Vad de sen kallar sig är skitsamma, det är samma blattar, samma revirtänk, samma girighet om pengarna som finns att göra på försäljning och skjuts eller sprängs av några stycken finns det många som är redo att ta över.

Sluta ta droger eller tillverka eller smuggla själv men sluta köp av dräggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in