Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det borde väl polisen sett direkt? Plus så lär väl blod då funnits på platsen? Nej jag tror inte det var en olycka, om det hade varit det så hade vi fått reda på det vid det här laget.
Fast det är väl inte säkert att hon börjar blöda (speciellt inte om hon har hjälm på sig)? Titta på dessa videos:

https://www.youtube.com/watch?v=xYVV4NqI3cg
https://www.youtube.com/watch?v=kDr29RvPbMw

Det verkar inte som att de börjar blöda.
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Bromsspår antagligen, även om det hände på asfalterad väg så borde det finnas spår efter däcken efter dom tvärnitade, eller tror du att dom struntade i att bromsa?
Det finns gott om exempel på olyckor utan bromsspår där alkohol och/eller trötthet varit inblandat. Det sistnämnda brukar vara singelolyckor.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Jo, utan att veta något så låter det inte alls osannolikt, dock måste någon i så fall ha upplyst Interpol om misstankarna av tillräckligt hög grad.

Det finns säkert andra här i tråden som vet hur mycket spaningsinformation man delar med Interpol.

Ja han kan ju varit verksam i något annat land där den typen av "människohandel" är kriminaliserad även om det inte är det i exempelvis Litauen. Eller kan det finnas misstanke om att denne ägnar sig åt verksamheten man vet han sysslar/(sysslat?) med i Litauen? Vilket givetvis inte alls behöver vara fallet. Det han gör i Litauen är inte kriminellt i Litauen men här men han kanske inte sysslar med det här. (Fast han redan i inledningsskedet blir utpekad som kriminell).
2015-06-15, 15:11
Medlem
Vart tror ni dom tar vägen om dom släpps imorgon?
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Har sett att flera misstänker den 79 årige godsherren.

Är det inte extremt ovanligt att en man i den åldern begår ett mord? Och om en man mot förmodan i den åldern begår ett mord, är det inte extremt ovanligt att det i så fall visar sig vara mannens 1:a mord?

Tror inte att det är han, men att han inte har rent mjöl i påsen är jag helt säker på.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Enligt säkra källor ska den här Godsägaren Arne vara sjukhus liggande någon som kan bekräfta detta eller dementera ??? Han ska tydligen ha tagit detta väldigt hårt och betett sig väldigt underligt vad ligger sanningshalten i detta ??
Med tanke på hur du uttrycker dig så låter det som osäkra källor?
Var det inte endast en person som skrev det här igår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanguard
Vad för spår skulle en påkörning lämna efter sig? Det är möjligt att jag är helt ute och cyklar.

En hastig inbromsning som lämnar spår, kan visst finnas på plats ser ver vi inget om, det kan vara från bo pappa som tvärnitat när han såg mopeden utan sin dotter, kan vara mgm tvärnit, så kan mkt väl vara faller, grusvägen kan vara av sådan karaktär att sen är hårdpackad med endast lite löst fint dammgris ovan som sedan blåst runt täckt ev bromsspår . Det blåste ju den aktuella dagen... Går inte avfärda att teorin är ett mkt troligt händelseförlopp pch att vi inte behöver anta det värsta med eldsprutande drakar, attackerande enhörningar och häxor.. En del förstår symboliken ni andra, dont bother!
2015-06-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det borde väl polisen sett direkt? Plus så lär väl blod då funnits på platsen? Nej jag tror inte det var en olycka, om det hade varit det så hade vi fått reda på det vid det här laget.

Norske Sigrid ble påkjørt og fraktet levende bort fra stedet, uten at politiet fant spor.
2015-06-15, 15:12
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Bromsspår antagligen, även om det hände på asfalterad väg så borde det finnas spår efter däcken efter dom tvärnitade, eller tror du att dom struntade i att bromsa?
Det går att undan röja spår i grusväg hur lätt som helst! Fast så var ju inte fallet dock. Fast som sagt dom kanske inte behövde bromsa så hårt för att stanna snabbt utan bromsspår. Hon möjligen i diselbabe´s teori studsa rakt in i trädet och bröt nacke och rygg, behöver inte finnas blod.
2015-06-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elliotxz
Har följt detta fallet nästan från början, och ända sen det bekräftades att hon var död har jag känt mig nere och konstig (nästan hela tiden), nästan lite på gränsen till depression. Kände henne inte ens, dock är jag bara lite äldre än henne.

Någon mer än jag som mått skit efter den här jävla röran? Vad tror ni det beror på, att man känner sig såhär för en person man aldrig träffat?

Hur som helst, vila i frid Lisa <3, och må dessa äckliga jävla svin som ligger bakom brinna i helvetet.

Känner samma sak, en allmänt olustig känsla. Jag var dock inte någorlunda insatt förrens i typ Torsdags.
Jag hajade till lite när Passbilden? publicerades.
Ang. "vila i frid" så är den tillfällig. Kroppen lämnar jordelivet men personen Lisa
kommer knappt fatta vad som hänt förrens hon vaknar upp igen!
2015-06-15, 15:13
Medlem
Citat:
Som sagt, kollar du på Google Maps så ser du att sikten är väldigt skymd. Var föraren berusad så är det möjligt att han först inte uppfattade vad som hände (kanske trodde att det var något fel på bilen eller dylikt som orsakade smällen) och därför bromsade in lugnt och därmed inte lämnade några bromsspår efter sig.
2015-06-15, 15:14
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanguard
Fast det är väl inte säkert att hon börjar blöda (speciellt inte om hon har hjälm på sig)? Titta på dessa videos:

https://www.youtube.com/watch?v=xYVV4NqI3cg
https://www.youtube.com/watch?v=kDr29RvPbMw

Det verkar inte som att de börjar blöda.

Men hjälmen lär väl då ha gått sönder om de körde över henne? Och teknikerna har ju antar jag, kollat utsidan och insidan av bilen? Borde man då inte kunna konstatera om LH hade blivit påkörd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in