Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 15:03
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tror inte utseendet är avgörande. Utan att massiv insats sattes in från start. Eljest brukar väl vara standard när tonåringar försvinner att man upprättar anmälan men inte mer för man antar att tonåringen håller sig undan på eget bevåg (och oftast är det väl så). Vanligtvis sker notis i media först när tonåringen varit försvunnen flera dagar om inte veckor.
Minderårig försvinner. Polisen misstänker brott. Finito.

Ett flertal användare verkar tro att det händer hela tiden. Det gör det verkligen inte.
2015-06-15, 15:03
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanguard
Kollade upp caféet på Google Maps: https://www.google.se/maps/@58.548068,13.333525,3a,75y,210.53h,51.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFdsfLNj70IcNnQgPwR6wUw!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Vad tror ni om följande teori?

Lisa sätter på sig hjälm och handskar och sätter i nyckeln i tändningslåset. Precis innan hon ska åka iväg kommer hon på att det nog är bäst att skicka ett SMS till föräldrarna och skriva att hon är påväg hem. Hon tar av sig ena handsken (som jag antar är ganska tunn och lätt) och lägger den på styret så att hon ska kunna skriva SMS:et på sin smartphone. Plötsligt kommer en vindpust som blåser tag i handsken som far iväg över vägen och mot ingågen till ladan. Lisa kliver av mopeden för att springa efter den.

På vägen kommer en bil (antagligen den som polisen senare bärgade) i vilken den ena eller båda bröderna färdas i. Eventuellt är föraren berusad och kör för fort (det är en ganska lång raksträcka). Lisa som fortfarande har hjälmen på sig hör inte att bilen kommer och hon har delvis skymd sikt och rusar rakt ut i vägen.

Backar man ett par snäpp på Google Maps ( https://www.google.se/maps/@58.548283,13.333834,3a,75y,206.06h,72.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQVMjjiBYrOLpWYCLa0d-Kw!2e0!7i13312!8i6656 ) så ser man att sikten mot caféet är skymd på grund av träden.

Bilen kör följaktligen på och över Lisa i hög hastighet och handsken blåser vidare in i ladan. Man hoppar ur bilen och konstaterar omedelbart att hon är död. Eftersom hon har hjälmen på sig lämnas inga blodspår. Föraren och eventuell medpassagerare grips av panik och kastar in henne i bilen och kör hem. Medan man väl hemma diskuterar var man ska göra av kroppen så dyker polisen upp och man får därför inget läge att göra sig av med den.

Detta skulle kunna förklara varför bara ena handsken hittades i ladan, varför hjälmen inte återfanns, varför nyklarna satt kvar i mopeden och varför polisen tog bilen i beslag.

Känns inte som att två gifta män i 30 års åldern skulle våldta en 17-årig tjej (som eventuellt känner igen dem) mitt på ljusa dagen så pass nära sitt hem. Men jag kan ha fel.

Fanns inga spår av att hon skulle blivit påkörd så din teori håller inte.
2015-06-15, 15:04
Medlem
Citat:
Kollade upp caféet på Google Maps: https://www.google.se/maps/@58.548068,13.333525,3a,75y,210.53h,51.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFdsfLNj70IcNnQgPwR6wUw!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Vad tror ni om följande teori?

Lisa sätter på sig hjälm och handskar och sätter i nyckeln i tändningslåset. Precis innan hon ska åka iväg kommer hon på att det nog är bäst att skicka ett SMS till föräldrarna och skriva att hon är påväg hem. Hon tar av sig ena handsken (som jag antar är ganska tunn och lätt) och lägger den på styret så att hon ska kunna skriva SMS:et på sin smartphone. Plötsligt kommer en vindpust som blåser tag i handsken som far iväg över vägen och mot ingågen till ladan. Lisa kliver av mopeden för att springa efter den.

På vägen kommer en bil (antagligen den som polisen senare bärgade) i vilken den ena eller båda bröderna färdas i. Eventuellt är föraren berusad och kör för fort (det är en ganska lång raksträcka). Lisa som fortfarande har hjälmen på sig hör inte att bilen kommer och hon har delvis skymd sikt och rusar rakt ut i vägen.

Backar man ett par snäpp på Google Maps ( https://www.google.se/maps/@58.548283,13.333834,3a,75y,206.06h,72.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQVMjjiBYrOLpWYCLa0d-Kw!2e0!7i13312!8i6656 ) så ser man att sikten mot caféet är skymd på grund av träden.

Bilen kör följaktligen på och över Lisa i hög hastighet och handsken blåser vidare in i ladan. Man hoppar ur bilen och konstaterar omedelbart att hon är död. Eftersom hon har hjälmen på sig lämnas inga blodspår. Föraren och eventuell medpassagerare grips av panik och kastar in henne i bilen och kör hem. Medan man väl hemma diskuterar var man ska göra av kroppen så dyker polisen upp och man får därför inget läge att göra sig av med den.

Detta skulle kunna förklara varför bara ena handsken hittades i ladan, varför hjälmen inte återfanns, varför nyklarna satt kvar i mopeden och varför polisen tog bilen i beslag.

Känns inte som att två gifta män i 30 års åldern skulle våldta en 17-årig tjej (som eventuellt känner igen dem) mitt på ljusa dagen så pass nära sitt hem. Men jag kan ha fel.

Bra teori!
2015-06-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Fanns inga spår av att hon skulle blivit påkörd så din teori håller inte.
Vad för spår skulle en påkörning lämna efter sig? Det är möjligt att jag är helt ute och cyklar.
2015-06-15, 15:07
Medlem
Creepy24s avatar
Enligt säkra källor ska den här Godsägaren Arne vara sjukhus liggande någon som kan bekräfta detta eller dementera ??? Han ska tydligen ha tagit detta väldigt hårt och betett sig väldigt underligt vad ligger sanningshalten i detta ??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja precis. Det mest avgörande kommer att vara på vilket sätt hon dödades. Och det vet vi inget om.

Sen kan ju GM för all del erkänna och berätta om sina avsikter och om det stämmer överens med den tekniska bevisningen så är ju frågan utredd.

Nog om detta. Jag hoppas i vart fall att vi får svar på vad som skedde och att inte GM tiger/ljuger sig igenom rättegången. Ett erkännande vore skönt.

De kommer aldrig säga våldtäkt utan att hon sökte upp dem, Lisa kan ju inte vittna
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var lisa som var efterlyst av interpol och inte GM, så vi inte blandar bort korten.

Tack för rättelse.
2015-06-15, 15:08
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
SORRY om det redan postats.

Är det området precis bakom honom man hittade LH? Jävla svin.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10359410_579148712207535_495642818534358963_n.jpg? oh=3e89f877c163721ba233e968abfff101&oe=56303BB4

Misstänkta GM?

Den där mannen är INTE någon av de två bröderna.
2015-06-15, 15:08
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Vad för spår skulle en påkörning lämna efter sig? Det är möjligt att jag är helt ute och cyklar.

Det borde väl polisen sett direkt? Plus så lär väl blod då funnits på platsen? Nej jag tror inte det var en olycka, om det hade varit det så hade vi fått reda på det vid det här laget.
2015-06-15, 15:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
För att nu generalisera lite fördomar i sann Flashback-anda skulle jag vilja påstå att det är utmärkande för östeuropéer att bli skitfulla när de väl dricker. Sen kan de vara nyktra i dagar, veckor, månader, visst, men det är inte direkt min bild av östeuropéer att de sitter och smuttar på ett glas vitt en försommarkväll.
Men du dricker dig skitfull varje helg
Någon av dom kan ju supit till om de var lediga då det var söndag och bonden hade väl varit borta?
Men han/de kan ju lika gärna jobbat i ladan vid tidpunkten. Undrar om lisas kompanjoner noterat detta?
2015-06-15, 15:09
Medlem
Klappars avatar
Citat:

Bromsspår antagligen, även om det hände på asfalterad väg så borde det finnas spår efter däcken efter dom tvärnitade, eller tror du att dom struntade i att bromsa?
2015-06-15, 15:10
Medlem
Har sett att flera misstänker den 79 årige godsherren.

Är det inte extremt ovanligt att en man i den åldern begår ett mord? Och om en man mot förmodan i den åldern begår ett mord, är det inte extremt ovanligt att det i så fall visar sig vara mannens 1:a mord?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in