Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Det är ofta myrsyra i dessa som används vid skörden av spannmål/ensilage, även adblue till moderna traktorer förvaras i dessa.. Vet många bönder i trakten som använder dom som vattenbehållare oxå

Antar att det också måste förvaras mycket rengöringsmedel (starka) och andra kemikalier för ett jordbruk, anser du att boden kan varit en invallningsplats kanske tillika omklädning för att hantera just kemikalier?

Ser att teknisk myrsyra är frätande också, orsakar allvarliga frätskador på hud och ögon
Senast redigerad av inmodumanus 2015-06-15 kl. 10:39.
2015-06-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag tror GW här skulle sagt nåt i stil om att GM och offer vanligen har en nära relation, eller åtminstone känner varandra och väldigt sällan är det så att de aldrig träffats.

Jag tror inte på slumpen lika mycket som dig i det här fallet.
Jo, men det är något GW skulle sagt i inledningsskedet. Han om någon begriper att det är skillnad på a priori-sannolikhet och a posteriori-sannolikhet.

Man kan inte förenkla något korthugget som GW ofta säger, till att tro att han påstår att det kan tillämpas på alla fall, alltid, a posteriori. Här är det fullt möjligt att de inte kände varandra. Det förefaller naturligtvis som rätt sannolikt dock att de kände till varandra, om t.ex. MGM besökte caféet.

Således, även om GW naturligtvis har helt rätt, så är det en dålig representation om vad GW nog skulle säga om detta fall. Det är nog inte det första han tänker på i nuläget, givet vad som är känt. Det är nog en lågoddsare att åtminstone MGM har noterat BO tidigare, men det är inte helt självklart.
2015-06-15, 10:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det här är väl första gången som 3 misstänkta och häktade får sina Facebook-konton stängda. Personerna sitter alltså inlåsta utan datorer, deras advokater har yppandeförbud och får inte vidröra deras konton. Expressen/GT gnäller högt om just dessa stängda konton som stängdes ner under morgonen, och sen har vi detaljen med att hennes farsa tillhör SOG, som tidigare var SSG.
Allt pekar på att SÄPO har lagt sig i denna utredning eftersom kontona fimpades samtidigt och då kan man ju fundera på om det finns andra motiv än att några litauer skulle ha våldfört sig på hans dotter.

Jag skulle inte bli förvånad om de häktade sen hamnar i skyddshäkte istället och att anhållan upphör. Motivet hämnd bör nog räknas med här, och Litauerna borde ha vetat om farsan bakgrund eftersom dom varit där under lång tid, och då allt pekar på att kroppen har vanställts så är det nog mer än ett sexbrott som ligger bakom.
Vilket jävla dravel, hennes pappas yrke har noll med det här att göra.
Det är en tragisk slump.
Främmande makt skickar snygga brudar som honungsfällor inte kidnappning och mord av barn.
2015-06-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Nej men vad du och dina minioner inte förstår är att när dessa föräldrar/vänner/kära googlar hennes namn kommer smaskiga inlägg om nekrofili, medvetet date:at mördaren och annat skit upp som första sökträff.

Idiot, vi alla bidrar till större pissning på Lisa än journalisterna som smyger i föräldrarnas trädgård.
Inget vet något men alla VET och alla SKA osv.

Dubbelmoralen är hög på flashback.

Nu är du inne på något annat, hur internet i stort används i Sverige. Kan du göra något åt vad som skrivs i dagstidningars kommentatorsfält om det här, genom att skälla på folk i den här tråden? Även om jag tycker du har rätt. Ibland tycker jag det hade varit bättre om internet aldrig uppfunnits ens. Men nu finns det, och det kan faktiskt inte du göra något åt.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-15 kl. 10:38.
2015-06-15, 10:33
Medlem
Entourags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
jag håller inte med. tonårskroppen är otroligt stark och stryktålig. en 17-åring hade överlevt betydligt längre i oktagonen mot en UFC-fighter än en låt oss säga medelålders

Helt rätt!
Tror många skulle förbluffas över hur enorma naturens krafter är att med alla möjliga medel hålla fast vid livet. I synnerhet en ung och i övrigt frisk människa. Efter min tid i sjukvården kan jag konstatera det.
Det är en av de fantastiska egenskaper vi har, som försämras med åren givetvis.
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Nej men vad du och dina minioner inte förstår är att när dessa föräldrar/vänner/kära googlar hennes namn kommer smaskiga inlägg om nekrofili, medvetet date:at mördaren och annat skit upp som första sökträff.

Det går inte att utesluta saker om de inte tas upp först.

Flashback är föredömligt i att inga tankar verkligen är förbjudna utan allt kan luftas, prövas och kastas på sophögen. Kvar blir det som håller.

Det är en trygghet. I media kan vad som helst skrivas och står sedan kvar oemotsagt som sanning. På Flashback finns alltid möjlighet till rättelse så länge en tråd inte stängts.
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Har Lisa anlitat utländska arbetare och får skylla sig själv? Ditt inlägg är verkligen ett bottennapp.

Det är för att inte några skall kunna ta alla fördelarna av billig arbetskraft medan andra, som Lisa eller paret i Långared, får ta nackdelarna som det behövs en gränskontroll.

Det har jag aldrig påstått heller! Läs inlägget igen om du inte förstår!
Är klart att det är fruktansvärt tragiskt det hon utsätts för, men tyvärr finns det många puckon och de kan vara svenska (Anders Eklund mfl), polacker, indianer, afrikaner eller marsianer. Det är slitsamma varifrån de kommer utan vart de gör!

Är tragiskt när folk börjar slå mynt av en sån här tragisk händelse för att sprida sina egna åsikter!
2015-06-15, 10:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket jävla dravel, hennes pappas yrke har noll med det här att göra.
Det är en tragisk slump.
Främmande makt skickar snygga brudar som honungsfällor inte kidnappning och mord av barn.

Om det nu var främmande makt hade det sett lite annorlunda ut. Inte hade GM då suttit och häckat i närområdet med kroppen några meter ifrån.

Nej detta var som det brukar ett par stycken som ville ha sex med en ung snygg flicka, hon sa nej de våldtog och hade ihjäl henne.
2015-06-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Med tanke på att det inte är tre personer från Polen så är det som det mesta annat här bullshit.

hoppas du har rätt!
men oavsett vilket land mgm kommer ifrån, kan det vara så att deras lands polis vet betydligt mer än vad som kommer ut här i sverige? om nu polsk eller litausk polis får info från svenska polisen så tror iaf ja att det läcker ut till tidningarna mkt snabbt, finns alltid ngn som vill tjäna en slant på sådant
2015-06-15, 10:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn
hoppas du har rätt!
men oavsett vilket land mgm kommer ifrån, kan det vara så att deras lands polis vet betydligt mer än vad som kommer ut här i sverige? om nu polsk eller litausk polis får info från svenska polisen så tror iaf ja att det läcker ut till tidningarna mkt snabbt, finns alltid ngn som vill tjäna en slant på sådant
Nej, de får inte den infon från svensk polis. Varför skulle de få det menar du? De deltar inte aktivt i förundersökningen.
2015-06-15, 10:39
Medlem
Jag har inte direkt varit med här men har läst det flitigt varje dag.. Alla som hänger ut folk hela tiden, för fan skärp er? Ni vet ju ingenting till 100%. Tänk hur mycket ni sabbar deras liv, hur mycket skit de får höra från folk, även fast de kanske är helt oskyldiga?

Expressen gick nyss ut med att de misstänkta bröderna har Facebook, absolut. Men även att den yngre broderns Facebook är nerlagd sedan imorse runt 09.00.

http://www.expressen.se/gt/misstankta-broderna-aktiva-pa-facebook/

Alltså kan ni utesluta Kr*ysztof Sz*ic och hans "bror - vilket ni inte heller vet helt säkert" Mac*ej.
Och även de andra? Fan skärp er, förstå om någon skulle hänga ut era namn om det var något, bara för att ni har en viss etnicitet och bor i ett område där något brott har skett? Idioter alltså.

Mvh.
Senast redigerad av dpb91 2015-06-15 kl. 10:42. Anledning: tillägg av länk.
2015-06-15, 10:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobyge
Det har jag aldrig påstått heller! Läs inlägget igen om du inte förstår!
Är klart att det är fruktansvärt tragiskt det hon utsätts för, men tyvärr finns det många puckon och de kan vara svenska (Anders Eklund mfl), polacker, indianer, afrikaner eller marsianer. Det är slitsamma varifrån de kommer utan vart de gör!

Är tragiskt när folk börjar slå mynt av en sån här tragisk händelse för att sprida sina egna åsikter!

Jag håller med om att det är (nästan) skitsamma VAR de kommer ifrån.

Det som är väsentligt är att de KOMMER ifrån. Dåliga människor rör på sig mer (de har anledning till att dra). DÄRFÖR behövs en gränskontroll för att skydda svaga från att få ta nackdelarna av öppna gränser för att starka vill ta fördelarna, men låter någon annan ta nackdearna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in