Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Att dom gjorde visst motstånd när polisen ville att dom skulle följa med talar ju INTE till deras fördel i alla fall om man säger så.
Det där är bara media som gått till överdrift. På livesändningen där expressens kameraman blev vittne sa han att de inte gjorde motstånd men inte såg ut gärna följa med. Det blev direkt upprepat av intervjuaren att det var med våldsamt och där var media igång med att få klick på nattsvarta rubriker.
2015-06-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
Skulle inte förvåna mig alls att det är någon annan som mördat henne och dumpat kroppen i närheten där gästarbetarna bor.
tror inte dom blev gripna enbart för att dom bodde på platsen...dom upppträdde misstänk och polisen har säkert nått mer på dom
2015-06-15, 00:44
Citat:
Ursprungligen postat av hmhah
En teori är ju att ett psykfall mördat Lisa och sedan lämnat henne på den polska familjens trädgård/boende blabla.

Godsägarens son...
2015-06-15, 00:46
Medlem
SmoothOperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongotrumm
Det finns många tonårstjejer som älskar lite äldre, det där är väl lite som once you go persian there's no other version, och nu vet jag inte hur mkt sanning det ligger i att Lisa var öppen av sig men om en tjej är öppen för att prova på saker i den åldern så är 30 inte allt för ovanlig ålder för en tjej som jobbar och gör rätt för sig

Jag håller med dig. Jag var själv som 17- och 18-åring tillsammans med en man som då fyllde 30 år. Men han upplevdes inte som en gubbe ( - lika lite som att jag nu som äldre upplever nån annan i 30-års åldern vara gubbe).
2015-06-15, 00:47
Medlem
The-Dentists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
tror inte dom blev gripna enbart för att dom bodde på platsen...dom upppträdde misstänk och polisen har säkert nått mer på dom

Låter inte helt sannolikt at de själva planterat föremål som ledde till platsen....
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klipo25
Tycker alla ska lugna sig med dessa personer. De är skäligen misstänkta vilket är en ganska svag misstanke. Här är definitionen:

Skäligen misstänkt: Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser. På denna misstankegrad kan till exempel husrannsakan utföras.
Exempel: Ett vittne har sett hur en person stod vid den plats där plånboken låg.

Nästa grad är "på sannolika skäl" misstänkt:

På sannolika skäl misstänkt: Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.
Exempel: Ett vittne har sett att en person har plockat på sig plånboken.

De kan fortfarande alltså bara ha varit på fel ställe vid fel tillfälle. Dvs kan bara ha bott på det ställe kroppen dumpades.

Edit: Källa Wikipedia

Detta kan ha stärkts om de har hittat teknisk bevisning under dagen. Läste någonstans att de letade febrilt efter bevisning som ska hålla för häktning. Men visst de kan vara helt oskyldiga även om inget tyder på att de inte ska vara inblandade.
Medlem
CMBes avatar
Hur rimlig är egentligen teorin att det finns kopplingar mellan detta och Lisa Holms pappas jobb inom Försvarsmakten? En teori som polisen undersöker enligt Göteborgs-Posten.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Är gästarbetarna egentligen bara torpeder som lejts av en annan nation eller organisation?
Medlem
De här namnen som nämns i tråden, de som bor i Skara, det kan inte vara dem för en av de är 22. I aftonbladet och expressen står det att gärningsmännen är 31 och 35 år som sagt.
2015-06-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De bör ha lite mer på benen misstänker jag, annars finns det skäl att även hämta in fastighetsägaren tycker jag, han bor(förvaltar) fastigheten där handsken hittades och har även stått på platsen där handsken låg och dessutom plockat upp den.
Misstänker också att de vet mer än de vill säga. Jag hoppas att de är skyldiga så att fallet kan få ett slut, men om de är de oskyldiga så vill jag inte ha en ny JV.
2015-06-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
Låter inte helt sannolikt at de själva planterat föremål som ledde till platsen....

det är inte klarlagt hur fynden hamnat där
2015-06-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Nån som löst mordet än?

Det närmsta vi kommit till är att bilen på pressbilden när personen i gul tröja blir omhändertagen av polis och "fiskebilden" är en likadan bil. Därför är de polska gästarbetarna det hetaste alternativet just nu.
2015-06-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Hur rimlig är egentligen teorin att det finns kopplingar mellan detta och Lisa Holms pappas jobb inom Försvarsmakten? En teori som polisen undersöker enligt Göteborgs-Posten.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Är gästarbetarna egentligen bara torpeder som lejts av en annan nation eller organisation?

Torpeder? Tror inte de snubbarna är smarta att lista ut vad 1+1 är ens så tror inte någon skulle riskera att låta de personer göra det eftersom de verkar ha 0 IQ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in