Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 22:22
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Att hon knuffats och slagit i skallen så hon dött motsägs av ett par saker.

Hjälmen är borta och sms-et.

Smsar du helst medan du håller en hjälm i händerna samtidigt eller sätter du på dig hjälmen och smsar efteråt.
Dör du av att slå skallen i asfalten med en hjälm på?

Ett lika troligt scenario (Detta är en teroi lika god som alla andra)

Lisa kommer ut ifrån Cafet med intergalhjälmen hängandes i armvecket som dom flesta med sånna hjälmar bär dom när dom inte är ute och åker. Medans hon närmar sig moppen så slänger hon iväg ett SMS till pappa. Väl främme vid moppen fiskar hon upp nycklarna men för att gå tag på dom i fickan måste hon lyfta ut mobilen så den har hon nu i handen. Hon stoppar i nyckeln och hör en röst bakom sig.

Det är den fulle mannen som säger något på ett språk hon inte kan, hon märker att han är full och dryg så hon ger honom fingret och ska precis till att hoppa upp på moppen när mannen puttar till henne. Hon faller till marken med bakhuvudet först och får en hjärnskada.
Kramperna i armarna från hjärnskadan gör att hjälmen sitter som en märla i armvecket på henne. mobilen ramler ner i backen och går sönder.

Mannen drar panikartat in Lisa i Ladan över gatan och springer tillbaka för att hämta telefonen och springer sedan småvägar hem. I sin panik tappar han delar av telefonen.

Brodern hjälper till att göra sig av med kroppen samma kväll. Men eftersom både pappan, polis och sen även MPS i massor är på plats tidigt så hinner dom inte göra sig av med kroppen på ett bra sätt.

Frugan som har hört allt är den som lagt handsken i ladan och även spridit ut saker av Lisa för att det ska leda till dom två bröderna samtidigt som hon själv inte vill sätta dit dom.

Lika bra jävla teroi som styckning, våldtäkt och nekrofili..
Medlem
Men varför skriver alla press att dom är från litauen? dessa verkar va polacejkr?
Medlem
Litauer har inte polska namn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
z
a
c

Efternamnet då?
2015-06-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
7 till 12 juni är tiden man letade efter henne och just den 12e är dagen man hittade kroppen. Så ja hon mördades någon gång där, inget i de uttalandet säger dock att hon hållits till fånga. Kan lika gärna blivit mördad den 7e.

Precis, inget märkligt med den formuleringen: åkl vill bara gardera sig avs kommande gärningsbeskrivning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Hur tränar de? Vet du vilka som precis har blivit poliser? Alltså har du koll på vilken erfarenhet varje polis har och tror du inte att även poliser kan reagera på olika sätt beroende på tillfälle osv?

Om man inte klarar av att se ett lik så ska man nog inte bli snut. Det är nästan vardagsmat i det yrket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Undra om asen ångrar nu vad de gjort - eller om de är psykiskt sjuka nog att inte förstå handlingen.
Jag menar, om du är så jävla sugen på att knulla - finns väl 10000 prostituerade i hemlandet, förstår inte hur de kunde vara så desperata...

Det var lite av poängen i ett av mina tidigare inlägg där jag ser det som mest troligt att det hela främst handlar om den ogifta brodern som främsta GM.

Han är inte i hemlandet, har ingen fru på plats och lär knappast ha råd att köpa sig en svensk prostituerad, kanske ser han det som förnedrande att betala för sex tom.

Jag ser honom som främsta hästen i racet i detta fall.
Medlem
TheGrokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerez
Sätter ändå mina pengar på

Mgm: kr*ysztof sz*lc
Kvinna: m*gdalena sz*lc

Broder: ma*iej sz*lc

Bor i götene hela bunten

Är 98% övertygad om detta. Jämför kvinnans profil med den ocensurerade bilden av henne från gripandet. Samma kroppsbyggd, ansikte, dubbelhakan.

Hon har lagt upp bilder på sig själv 31 maj med kort hår, men tänk på att de är tagna i vintras (snön). Hon har hunnit växa ut till det axellånga hon har på veckans bilder.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Efternamnet då?
u
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Men varför skriver alla press att dom är från litauen? dessa verkar va polacejkr?
Vad är polacejkr?
Därför att litauisk media gick ut med det.
Medlem
Någon undrade vad caféet heter, och jag har inte sett att det kommit nåt svar.

https://www.facebook.com/pages/Caf%C3%A9-p%C3%A5-Klostret/138910449570492?sk=timeline

sen snubblade jag över det här med...
https://www.facebook.com/pages/Blomberg-S%C3%A4teri/180246632110439?fref=ts
Medlem
Nu har polisen till tisdag lunch på sig att förändra misstankegraden på dessa tre personer.

Innan dess kommer ingen ny information.

Och gammal information som förkastats under trådens gång blir inte mer tillförlitlig för att den ältas om och om igen.

Vilda spekulationer förblir vilda ... men tillför inget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in