2015-06-14, 20:11
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ok, nu såg jag Niclas på gästlistan.
Men Bobby verkar inte stå med, dock verkar de ju fortfarande umgås:
Sofia var som bekant en flitig vimlare på Stureplan innan hon träffade Carl Philip och har idag kvar en del vänner från den tiden. Men gästlistan är begränsad och Svensk Damtidning tror därför inte att vännen Andreas Bardell som Sofia känner sedan ”Paradise Hotel”, kändisfrisören Bobby Oduncu eller glamourmodellen Elita Löfblad får någon inbjudan i brevlådan.
http://stoppapressarna.se/kungligt/har-ar-vannerna-som-inte-far-en-inbjudan-till-carl-philips-och-sofias-brollop

Även om de ursprungligen är Sofias vänner så blir de ju nu även en del av parets gemensamma krets. Carl-Philip kan ju mycket väl vara med när de träffas vid olika tillfällen.

Jag tycker det är väldigt konstigt och anmärkningsvärt att Niklas Rahm var bjuden.
Även om det är några år sedan han knullade Sofia så borde det ju inte vara ok att han är på plats under brölloppet då han är fd KK till bruden!!!!!!!!!

Alla som rörde sig på Stureplan under denna tid vet att han legat med Sofia som för övrigt låg runt med väldigt många under denna tid.

Vi ska också komma ihåg att Sofia inte låg med Niklas enbart 1 gång utan det skedde väldigt ofta!
http://cdn.stureplan.se/legacy/articles/1514/images/article_image_4995d9df5c7523b1.jpg
Senast redigerad av OnlyHate 2015-06-14 kl. 20:13.
Citera
2015-06-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Jag tycker det är väldigt konstigt och anmärkningsvärt att Niklas Rahm var bjuden.
Även om det är några år sedan han knullade Sofia så borde det ju inte vara ok att han är på plats under brölloppet då han är fd KK till bruden!!!!!!!!!

Alla som rörde sig på Stureplan under denna tid vet att han legat med Sofia som för övrigt låg runt med väldigt många under denna tid.

Vi ska också komma ihåg att Sofia inte låg med Niklas enbart 1 gång utan det skedde väldigt ofta!
http://cdn.stureplan.se/legacy/articles/1514/images/article_image_4995d9df5c7523b1.jpg
Tiden då man var oskuld ända intill brölloppet är förbi.
Hur är det med dig själv,ogift......??
Citera
2015-06-14, 20:32
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Tiden då man var oskuld ända intill brölloppet är förbi.
Hur är det med dig själv,ogift......??

Absolut inget konstigt att hon inte är oskuld, de flesta av oss blir ju av med den i tonåren.
MEN att bjuda sin gamla KK på sitt bröllop är fan anmärkningsvärt!
Och framförallt att dom knullade väldigt mycket under denna tiden.
Sofia har ju knullat runt en hel del, varför är dessa killar inte bjudna utan bara Niklas.
Det är det jag menar.
Citera
2015-06-14, 20:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Ja, det är sannerligen anmärkningsvärt. Särskilt även med tanke på att Emma Pernald, Carl-Philips fd flickvän som han var tillsammans med i tio år, inte var inbjuden (hon var tidigare inbjuden till prinsessan Madeleines bröllop eftersom de är vänner).
Ett gammalt kk till Sofia blir alltså inbjuden men inte en långvarig fd flickvän till Carl-Philip.
Återigen kan man ifrågasätta omdömet hos brudparet.
Citera
2015-06-14, 20:41
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ja, det är sannerligen anmärkningsvärt. Särskilt även med tanke på att Emma Pernald, Carl-Philips fd flickvän som han var tillsammans med i tio år, inte var inbjuden (hon var tidigare inbjuden till prinsessan Madeleines bröllop eftersom de är vänner).
Ett gammalt kk till Sofia blir alltså inbjuden men inte en långvarig fd flickvän till Carl-Philip.
Återigen kan man ifrågasätta omdömet hos brudparet.

Det är inte så konstigt Carl Philip är en toffel och den som styr i trådarna här är Sofia.
Från dag 1 har hennes mål varit att bli prinsessa och har gått över lik för att komma dit och lyckades. Har mycket svårt att de att hon har äkta känslor för Prinsen.
Om man kollade på vigseln så kom det tårar från Prinsen, såg inga tårar från Sofia!
Citera
2015-06-14, 21:10
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Jag har inte sagt något om hur man lämpligast gör detta. Men är vår prins kär i Sofia så ska han få gifta sig med henne utan att det blir gnäll från diverse självutsedda förståsigpåare. Att följa med i tiden är ett sätt att modernisera monarkin, ja. Tiden då det var nödvändigt att det skulle vara blåblodigt är förbi sen länge. Ändå vill en del ändå hänvisa till att det är det som borde gälla. Antagligen för att man vet att det är lätta poäng att plocka för att nedvärdera monarkin. Och ja, jag hävdar fortfarande att allting går om viljan finns.

De får hjärtans gärna vara gifta med varann - självutsedd förståsigpåare kan du vara själv - däremot skulle Lippis titel åkt all världens väg och Kåtilla aldrig fått någon samt att de skulle fått stå för egen försörjning. Det senare hade hon förmodligen klarat bättre än han.

Det handlar inte om blått blod, vare sig exempelvis Emma P eller prins Daniel har särskilt mycket av den varan. Däremot har båda ett förflutet där de inte krälat runt nakna i sällskap med orm eller i snusktv eller har grisat runt på Stureplan.

Förstår du skillnaden mellan anhysteri och att motsätta sig prinsesstitel till en person med Kåtillas leverne?
Citera
2015-06-14, 21:13
Avslutad
Monarkins vara eller icke-vara samt moderniseringen av den hör inte hemma här utan diskuteras med fördel i (FB) Valsystemet och statsskicket.

/Moderator
Citera
2015-06-14, 21:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det är inte så konstigt Carl Philip är en toffel och den som styr i trådarna här är Sofia.
Från dag 1 har hennes mål varit att bli prinsessa och har gått över lik för att komma dit och lyckades. Har mycket svårt att de att hon har äkta känslor för Prinsen.
Om man kollade på vigseln så kom det tårar från Prinsen, såg inga tårar från Sofia!

Nej, jag är inte det minsta förvånad heller och helt klart är det Sofia som bestämmer i det förhållandet. Men om någon som helst ordning hade fått råda så hade självklart Emma blivit inbjuden före Niclas Rahm.

Sofia har hela tiden sett väldigt nöjd ut. Ända från intervjuerna i TV4 och SVT fram till bröllopet där hon körde tummen upp vid flera tillfällen.
http://imgur.com/lAPFri4
http://imgur.com/lQF9K1u
Citera
2015-06-14, 21:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag har diskuterat lite med Strix i en annan tråd angående Utvikets lämplighet som prinsessa. ( (FB) Avskaffa monarkin! (Sammanfogade trådar) / Mod) Nu kan vi säkert inte uppbåda en värre rojalist här på FB, och han är helt okej med en utvikningsbrud som prinsessa. Så det blir nog bara för er andra att bita ihop!
Citera
2015-06-14, 21:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag har diskuterat lite med Strix i en annan tråd angående Utvikets lämplighet som prinsessa. ( (FB) Avskaffa monarkin! (Sammanfogade trådar) / Mod) Nu kan vi säkert inte uppbåda en värre rojalist här på FB, och han är helt okej med en utvikningsbrud som prinsessa. Så det blir nog bara för er andra att bita ihop!

Finns många rojalister som accepterar Sofia eftersom de till varje pris vill behålla sin älskade monarki. De är dock knappast att räkna som äkta rojalister utan kvasi-rojalister på samma sätt som monarkin numer är en kvasi-monarki.

Dessutom, vad en rojalist anser är mig totalt likgiltigt som icke-rojalist.
Citera
2015-06-14, 21:44
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Finns många rojalister som accepterar Sofia eftersom de till varje pris vill behålla sin älskade monarki. De är dock knappast att räkna som äkta rojalister utan kvasi-rojalister på samma sätt som monarkin numer är en kvasi-monarki.

Dessutom, vad en rojalist anser är mig totalt likgiltigt som icke-rojalist.

Men om du nu som jag är icke-rojalist, varför är det så viktigt vilka/hur många hon har särat på benen för?

Annars håller jag absolut med dig. Klart du har rätt! Även om jag inte vill kalla dem kvasirojalister utan mera hard core. Det är märkligt hur dessa blir oerhört hala när det kommer till kritik och skvaller av de kungliga.

Som argument för att okeja HKH Prinsessan Utviket framlade han legenden om Lady Godiva, (där jag blev rättad att hon inte var kunglig utan bara adlig), som red naken genom stan. Samt att en paparazzi tagen en bild av en topless Kate. Nu kan det tyckas vara lite långsökt, men jag förstår att det kommer att krävas något mycket värre/bättre än några undangömda snuskbilder.

Hylla, eller vänj er. Eller så som (jag tror) de flesta av oss. låt er roas av spektaklet medan det varar.
Citera
2015-06-14, 21:51
Medlem
David_Ss avatar
Någon som såg programmet om hennes projekt playground med rene Nyberg?
Sofia brinner inte alls för att hjälpa dessa människor, hon gör detta för att imponera på Silvia eftersom hon brinner för just detta. Återigen visar hon sina falska sidor.
Det var bara ett spel för att nässla sig in ännu mer i familjen, vilket hon lyckats med! TYVÄRR!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in