Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Nej, faktiskt inte. En av de anhållna sägs erkänna att han har medverkat vid mordet, men att han inte utförde det.

Det har framkommit i litauisk media (lrytas.lt) att kvinnan har arbetat som städare på caféet och åtminstone en av männen med trädgårdsarbete.

Ok, jag avvaktar nog till det framkommer något substantiellt i fallet innan jag tror på medieuppgifter om vem som erkänt vad.
2015-06-14, 19:18
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja det är nog inte många som har trott på en styckning heller, att stycka en kropp är väldigt ovanligt och sker väldigt sällan.

Styckning var det första som det skrevs om hur mycket som helst här när alla fått bekräftat att hon var hittad. Tom så att jag själv började fundera på om hon vart styckad.
Och det gör det ju än.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja det är nog inte många som har trott på en styckning heller, att stycka en kropp är väldigt ovanligt och sker väldigt sällan.

Så för att det sker sällan så har det inte skett nu?
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
och du tror man har gjort dessa analyser så snabbt ,,krävs mer tid än så
Det har väl inte konstaterats än att hon blivit våldtagen? Eller har jag missat något? Allt jag sa var att en analys på en styckad kropp inte tar längre tid än på en helkropp så länge de rätta delarna är intakta och återfunnen. Att hon är styckad är väl hittills bara rykten dessutom?
2015-06-14, 19:19
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Kan L hållits fången i det avspärrade huset en kort tid? Ingen är ju folkbokförd där nu, det kanske står tomt (som någon i tråden nämnde tidigare) och GM kände till detta.

https://www.facebook.com/permalink.php?id=139515306165555&story_fbid=621382 304645517

Att polis söker där är av intresse...det kan vara olika ..tex plats för kvarhållande, mordplats och dumpningsplats. Dock bör ju personen haft nycklarna till fastigheten. hmm..ger man det till uthyrd arbetskraft? och dessutom var denna fastighet utsatt för försäljning (som jag förstår) den där sonen till "greven" är nog inte helt ointressant kanske.
2015-06-14, 19:19
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Citat:
Min gissning är att de har talat med litauisk polis som har ett nära samarbete med den svenska polisen. Möjligen är de mer pratsamma än sina svenska kollegor?

Sedan kan jag förstås inte garantera att de litauiska medierna har rätt.

Litauiska polis befinner sig väl på en nivå där Sveriges polis befann sig för 200 år sedan.
Finns en länk till en ab-artikel någonstans i tråden.....
2015-06-14, 19:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Var är den? Åkte där uppe i eftermiddags och då var polisen inne på tomten/huset sist i raden mot Lidköping. Är det den?
Här finns bilder på Blombergs egendom 10, när det var till salu i höstas/vintras
http://archive-se.com/page/4623231/2014-09-25/http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-blomberg-gotene-kommun-blombergs-egendom-10-6570075
2015-06-14, 19:20
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Den här godsherren Arne ska tydligen har blivit akut körd till sjukhus av okänd anledning Vad kan detta innebära är han inblandad tro eller vet han något som utlöst en hjärtattack ?? Fick ett pm av en användare precis om detta
Du tror inte att det räcker" med att en 17-årig flicka hittats död på hans mark alltså?

Snacka om att den mannen fått känna på stress senaste tiden.
2015-06-14, 19:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrawN
Vad vet vi om kvinnan som misstänks för grovt skyddande av brottsling? Är hon svensk?
Hon är väl också från Litauen men jag bettar att hon är zigenare, jag vittnade mot ett gäng polska zigenare en gång och kvinnorna såg ut så där. Kan inte förklara, något med klädsel, kroppsform och smuts.
Medlem
Citat:
Min gissning är att de har talat med litauisk polis som har ett nära samarbete med den svenska polisen. Möjligen är de mer pratsamma än sina svenska kollegor?

Sedan kan jag förstås inte garantera att de litauiska medierna har rätt.

Har googlat litauisk media, men hittar inget om brottet(??)
Medlem
Kvinnan i den anhållna trion ska ha arbetat som städerska på cafeét. Nån mer som kan bekräfta det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negativitetsmannen
Litauiska polis befinner sig väl på en nivå där Sveriges polis befann sig för 200 år sedan.
Finns en länk till en ab-artikel någonstans i tråden.....

Litauisk polis kan inte ges skulden för att svenska myndigheter inte kollar upp vilket brottsregister människor som ska gästarbeta i Sverige har. Det lär ju vara Sveriges ansvar i första hand. Här lär det bli lagändring så det visslar om det.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-14 kl. 19:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in