Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
SVT sänder tydligen från minnesgudstjänsten ikväll. Så jävla osmakligt att gotta sig åt detta under ett tillfälle där LH:s nära och kära ska sörja. Dra åt helvete.
Då det sker händelser som bedöms ha ett starkt psykologiskt genomslag i befolkningen så ingår det i statens uppgift att hantera även den aspekten av händelsen, det är en del av krisberedskap som inte ofta påtalas men som ändå finns där.

Det är med stor sannolikhet så att familjen har informerats om det stora genomslaget händelsen har fått i det svenska samhället och att man är mån av att hantera det som nu börjar efterlikna ett slags nationellt trauma.

Med detta som bakgrund är det nog så att familjen godkänt deltagandet av public service i minnesgudstjänsten som en samlande punkt för dem i nationen som känner ett behov av en gemensam stund för att på något sätt få en kontext för de känslor de bär på.

Jag tycker att det är riktigt bra att vi lever i ett land där även dessa aspekter beaktas.
2015-06-14, 18:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Sveriges poliskår genomgår just nu ett eldprov och får därmed sin första "stridserfarenhet" av det nya Sverige som vi varnat för i alla dessa år. Nu är det försent att ändra något och vi måste försvara oss så gott det går.

Polisen har blivit ganska duktiga nu och tar även till sig ny teknik och samarbetar med andra organisationer på ett mycket effektivt sätt. Jag tycker polisen har varit duktiga i denna brottsutredning hittills.

För att gå vidare in på spekulationer:

Kanske de företag som är kopplade till godsherren har någon koppling till Mariestad -92? Det vore ju läge att kolla allt sådant nu så det kan avskrivas helt.
Det där var nästan värre än 13-teorin
Du menar att godsherren startat några företag, kanske innan han flyttat dit, för att röva bort Helena och sedan vänta 23 år för att mörda Lisa i sitt hem?
2015-06-14, 18:59
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, ladan som spärrades av i samband med att hon hittades ligger längre bort.

Det stämmer men denna blev också avspärrad igen och genomsöktes.
2015-06-14, 19:00
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Ganska övertygad om att hon híttades här. Det var här "Greven" hittade handsken och därefter avspärrades ladan vilken sedan hävdes. Tror det var efter detta GM grävde ner kroppen det var ju deras arbetsplats de repareade taket. När misstankarna riktades mot de anhållna personerna spärrades ladan av igen och undersöktes med bl.a. hundar och enligt min teori hittades alltså kroppen då. Vad jag anser stärka min teori är att polisen idag grävt mycket noggrant efter ytterligare bevis och att de visat ett stort intresse för en träkärra.

Någon som håller med?

Så.. den avspärrade platsen där man tror hon hittades är bara för skojs skull? Fullmunderade tekniker och strålkastare. Eller missförstår jag allt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fan vad alla ska krångla till det. Livet är inte en deckarroman.

Såhär har det gått till:

GM (ja, en GM) är berusad. Försöker stöta på BO när hon slutar jobbet. En impulsgrej på fylllan. Det hela urartar till våldtäkt. I samband med övergreppet utdelas dödande våld, mer eller mindre oplanerat. GM får panik, springer och berättar för sin kompis att han har dödat en tjej. Tillsammans gör de av med kroppen. Kvinnan är inte inblandad i brottet mer än att hon har skyddat brottslingen. Förmodligen sitter hon inte på mycket information.

Planerat rånmord för en ynka dagskassa på ett fik? Glöm det. Två GM som planerat att kidnappa BO? Knappast. Trafficking? Please... Styckmord? Nej.

BO var förmodligen död en timme efter SMS:et till fadern.

Känns rimligt men det med att mobilen försvann från nätet 7 min efter sms:et....batteriet kan ju ha dött. Själv tycker jag det känns för slumpaktigt. Själv tror jag båda var med på det och någorlunda planerat det/gjort liknande innan. Ena tar BO, den andra tar mobilen. Sen bränner det iväg med BO i bil, den ena kastar ut sakerna ur bilen på väg hem. Allt verkar ha gått fort/enkelt. Inga tecken på strid el. dyl.
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vem fan ska prata menar du? Reportrar? Du behöver nog inte vara orolig för att det blir frågestund o sådant.

Man kommer såklart bara sända själva minnesgudstjänsten som den är och sedan får vi hoppas på att det kan få den mest akuta psykosen som det svenska folket dragit på sig sedan siewert Öholm fördömde WASP faktiskt kan stilla sig något.
Jag såg ju det som sändes, reportern står och pratar mitt under minnesstunden i kyrkan.
2015-06-14, 19:02
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så länge muffen är någorlunda intakt och återfunnen så är det inte svårare än om man hade en hel kropp. Allt som krävs är DNA analys. Hittar man spår av GM's DNA så kan man konstatera våldtäkt.
och du tror man har gjort dessa analyser så snabbt ,,krävs mer tid än så
2015-06-14, 19:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det stämmer men denna blev också avspärrad igen och genomsöktes.
Det var tidigare - innan hon hittades.
2015-06-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Blombergs egendom 10 är alltså avspärrat? Får inte fram vem som bor där.

Var är den? Åkte där uppe i eftermiddags och då var polisen inne på tomten/huset sist i raden mot Lidköping. Är det den?
2015-06-14, 19:03
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsLaMfObI
Jag gissar bara när den tjejen arbetade på cafe samma som avled tjejen då hon lurade henne komma
till två män i ladan..... där slutade med våldför och dödas. Dom hoppas att inget skulle hitta henne eller spåra till dom....
Män är jävel kåta på ung flickan och tjejen hjälpte med att få unga tjej gå dit för att tjejen slipper ha sex med män!!

Huvva! Det där fick jag läsa tre gånger innan den satt.
Nej, tror inte hennes kollega har gjort så.
2015-06-14, 19:04
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Så.. den avspärrade platsen där man tror hon hittades är bara för skojs skull? Fullmunderade tekniker och strålkastare. Eller missförstår jag allt?

Nej det gör du inte men jag tror att det var här hon hölls fången och dödades.
2015-06-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är väl hyffsat troligt att den som är misstänkt för skyddande av brottsling har berättat ett och annat som kan ha lett till att kroppen hittas och två är misstänkta för mord? Retorisk fråga.

Gissar att de mordmisstänkta nekar. Möjligen är det bara en som faktiskt stått för bortförande samt mord, eller i omvänd ordning.

Detta måste vara den mest hjärndöda tråden i flashback's historia förresten.

Nej, faktiskt inte. En av de anhållna sägs erkänna att han har medverkat vid mordet, men att han inte utförde det.

Det har framkommit i litauisk media (lrytas.lt) att kvinnan har arbetat som städare på caféet och åtminstone en av männen med trädgårdsarbete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in