Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
SVT sänder tydligen från minnesgudstjänsten ikväll. Så jävla osmakligt att gotta sig åt detta under ett tillfälle där LH:s nära och kära ska sörja. Dra åt helvete.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sixt
Håller med. Media beter sig som asgamar som fått vittring på döende kadaver. Mer fokus borde läggas utredningen istället för de anhörigas sorg. Riktigt vidrigt rent ut sagt.
Jag förstår faktiskt inte era reaktioner. Jag har sett reportaget från kyrkan och det visas i princip ingenting och absolut inte några bilder på Lisas föräldrar eller anhöriga. Dom är troligen heller inte på plats för det enda som nämns är att Lisas klasskamrater sitter på första bänkarna och man ser bara ryggar på dom som deltar i kyrkan.
En minnesgudstjänst är just till minne av den avlidna och ett sätt för många att visa sitt deltagande och själva få utlopp för sin sorg. Kyrkan är en mötesplats nu mitt i det fruktansvärda som har hänt.
Och nej... jag är inte kyrklig för fem öre. Tvärtom är jag ateist men jag tycker ändå att kyrkan fyller sin funktion just nu som samlingsplats för dom som vill hedra, sörja, minnas Lisa.
http://www.svtplay.se/video/3005580/rapport/rapport-rapport-572