Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BIGHAL
Enligt Engelska Nyhetskanaler så var det inga Litauer eller Polacker, det var invandrare i från Mellanöstern som Kommit till Polen och sedan vidare till Sverige men om detta tiger Svensk Media.
Vidare så var kroppen styckad och bar spår utav våldtäkt.
OCH NEJ, JAG TROLLAR INTE!!

Det finns bilder på baksida av anhållna GM i tråden och dom är ljusare därav är balter det högst troligaste..
2015-06-14, 18:45
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det kan ju vara vettigt att vänta med gripande till dess de har något konkret att konfrontera dem med. Annars är det ju svårt att hålla dem för någon tid plus att man riskerar att utsätta offret för risk om hon är levande inlåst någonstans.

Absolut, det polisiära har inget att göra med allmänhetens upprördhet ..de måste säkra bevisning och en framtida rättegång i bästa fall men med tanke på alla upprörda känslor bara här....vore det en bomb, och polisen behöver ingen mer bad-cred så att säga. De gör för det mesta ett bra jobb, och håller sig till regelverket, som en polis ska
2015-06-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
nu vet man ju inte om anhöriga har godkändt detta vilket som dom oftast måste göra om media ska ha tillgång

Det är såklart alldeles uppenbart att anhöriga har godkänt det.
2015-06-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, det kan man undra. Det skulle ju kunna vara en av de litauiska poliser som den svenska polisen har kontakt med. Men innan jag kommer dit skulle jag vilja veta vad som egentligen står i artikeln. med andra ord efterlyses någon som kan litauiska!

En nackdel med hattrådar mot lituaner är ju förstås att de flesta som sticker in huvudet här och ser rasismen mot dom inte har speciellt mycket lust att bistå hatarna.
2015-06-14, 18:46
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om man nu hittat Lisa i byggboden är ju en garderob en möjlighet. Hade man bara dumpat henne på golvet i byggboden hade man sett henne genom fönstret. Kan inte tänka mig att ingen Missing people eller andra som sökt inte tittat in genom det fönstret tidigare i veckan, de var ju tusentals.

MPS blev tillsagda att endast söka igenom öde/obebodda hus. Man kan inte bara kliva in hos någon då detta strider mot lagen.
2015-06-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Enligt presskonferensen igår vill familjen INTE ha något att göra med media. De bad dessutom journalister att lämna familjen i fred.

Det är en väldig skillnad i att tala om händelsen i slaskmedia än att låta alla de som engagerat sig i Lisas försvinnande ta del av minnesgudstjänsten.

Jag tror tom att det kan släppa lite på den missriktade och rent sinnessjuka mediala uppmärksamheten och därmed även pressen på Lisas anhöriga.
2015-06-14, 18:49
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
MPS blev tillsagda att endast söka igenom öde/obebodda hus. Man kan inte bara kliva in hos någon då detta strider mot lagen.

Gubben som äger byggnaderna har enligt egen utsago gett polisen fri tillgång till allt.
2015-06-14, 18:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
SVT sänder tydligen från minnesgudstjänsten ikväll. Så jävla osmakligt att gotta sig åt detta under ett tillfälle där LH:s nära och kära ska sörja. Dra åt helvete.
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Håller med. Media beter sig som asgamar som fått vittring på döende kadaver. Mer fokus borde läggas utredningen istället för de anhörigas sorg. Riktigt vidrigt rent ut sagt.
Jag förstår faktiskt inte era reaktioner. Jag har sett reportaget från kyrkan och det visas i princip ingenting och absolut inte några bilder på Lisas föräldrar eller anhöriga. Dom är troligen heller inte på plats för det enda som nämns är att Lisas klasskamrater sitter på första bänkarna och man ser bara ryggar på dom som deltar i kyrkan.
En minnesgudstjänst är just till minne av den avlidna och ett sätt för många att visa sitt deltagande och själva få utlopp för sin sorg. Kyrkan är en mötesplats nu mitt i det fruktansvärda som har hänt.
Och nej... jag är inte kyrklig för fem öre. Tvärtom är jag ateist men jag tycker ändå att kyrkan fyller sin funktion just nu som samlingsplats för dom som vill hedra, sörja, minnas Lisa.
http://www.svtplay.se/video/3005580/rapport/rapport-rapport-572
Senast redigerad av Timeout 2015-06-14 kl. 18:54.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fan vad alla ska krångla till det. Livet är inte en deckarroman.

Såhär har det gått till:

GM (ja, en GM) är berusad. Försöker stöta på BO när hon slutar jobbet. En impulsgrej på fylllan. Det hela urartar till våldtäkt. I samband med övergreppet utdelas dödande våld, mer eller mindre oplanerat. GM får panik, springer och berättar för sin kompis att han har dödat en tjej. Tillsammans gör de av med kroppen. Kvinnan är inte inblandad i brottet mer än att hon har skyddat brottslingen. Förmodligen sitter hon inte på mycket information.

Planerat rånmord för en ynka dagskassa på ett fik? Glöm det. Två GM som planerat att kidnappa BO? Knappast. Trafficking? Please... Styckmord? Nej.

BO var förmodligen död en timme efter SMS:et till fadern.

Helt klart den vettigaste teorin härinne. Folk har sån jädra fantas! Ni har kollat på för många deckare.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
SVT sänder tydligen från minnesgudstjänsten ikväll. Så jävla osmakligt att gotta sig åt detta under ett tillfälle där LH:s nära och kära ska sörja. Dra åt helvete.

Lisas föräldrar och några andra släktingar deltar i evenemanget och har godkänt att det sänts på TV
Det verkar vara lipsillar på nätet som anser att det är osmakligt, inte de anhöriga . Mycket besynnerligt vilken masspsykos denna Lisa har ställt till med
2015-06-14, 18:51
Bannlyst
Blombergs egendom 10 är alltså avspärrat? Får inte fram vem som bor där.
2015-06-14, 18:52
Medlem
Snälla sluta skrapa fram massa skit gällande huruvida ambulans får köra en död person eller inte.
Jag kan först nämna att det finns undantag där ambulans FÅR köra ett dött människolik.
Varför? Därför att man kan aldrig utesluta om en person är död om man inte checkar av temperaturen på kroppen med mera. De kallas även htpotermi.

Ambulansförare vill helst slippa köra ett dött lik, men undantaget finns också att man måste säkerhetsställa om en person är död eller vid liv, och de bedöms oftast av en läkare (som förmodligen fanns i Lisas fall). Och innan någon idiot ställer frågan varför ambulans inte vill köra något dött så kan jag återigen konstatera att de beror dels på hygieniska och beredskapskäl, att ambulans måste som tidigare nämnts vara beredda på nya uppdrag. Har personen som i Lisas fall likstelhet så kan man dra en generell slutsats genom att säkra dödstecken på plats av utbildad personal. Hade Lisa däremot varit yngre än 16år så hade ambulanspersonalen förmodligen kört henne till närmaste akut med omnejd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in