Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 18:52
Medlem
Jag gissar bara när den tjejen arbetade på cafe samma som avled tjejen då hon lurade henne komma
till två män i ladan..... där slutade med våldför och dödas. Dom hoppas att inget skulle hitta henne eller spåra till dom....
Män är jävel kåta på ung flickan och tjejen hjälpte med att få unga tjej gå dit för att tjejen slipper ha sex med män!!
2015-06-14, 18:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag förstår faktiskt inte era reaktioner. Jag har sett reportaget från kyrkan och det visas i princip ingenting och absolut inte några bilder på Lisas föräldrar eller anhöriga. Dom är troligen heller inte på plats för det enda som nämns är att Lisas klasskamrater sitter på första bänkarna och man ser bara ryggar på dom som deltar i kyrkan.
En minnesgudstjänst är just till minne av den avlidna och ett sätt för många att visa sitt deltagande och själva få utlopp för sin sorg. Kyrkan är en mötesplats nu mitt i det fruktansvärda som har hänt.
Och nej... jag är inte kyrklig för fem öre. Tvärtom är jag ateist men jag tycker ändå att kyrkan fyller sin funktion just nu som samlingsplats för dom som vill hedra, sörja, minnas Lisa.
http://www.svtplay.se/video/3005580/rapport/rapport-rapport-572
Man kunde dock haft det goda omdömet att rapportera utifrån kyrkan.
Det är respektlöst att stå och prata under pågående minnesgudstjänst.
2015-06-14, 18:53
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Lisas föräldrar och några andra släktingar deltar i evenemanget och har godkänt att det sänts på TV
Det verkar vara lipsillar på nätet som anser att det är osmakligt, inte de anhöriga . Mycket besynnerligt vilken masspsykos denna Lisa har ställt till med
vänd på det ,det är GM som ställt till det inte LH
2015-06-14, 18:54
Medlem
ME077s avatar
Kan L hållits fången i det avspärrade huset en kort tid? Ingen är ju folkbokförd där nu, det kanske står tomt (som någon i tråden nämnde tidigare) och GM kände till detta.

https://www.facebook.com/permalink.php?id=139515306165555&story_fbid=621382 304645517
2015-06-14, 18:54
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-Ellen
Såg en bild som någon lagt upp från ladan jämte cafeet, det med en grävmaskin inne i ladan, det kan ju vara så att hon blivit nergrävd där!

Ganska övertygad om att hon híttades här. Det var här "Greven" hittade handsken och därefter avspärrades ladan vilken sedan hävdes. Tror det var efter detta GM grävde ner kroppen det var ju deras arbetsplats de repareade taket. När misstankarna riktades mot de anhållna personerna spärrades ladan av igen och undersöktes med bl.a. hundar och enligt min teori hittades alltså kroppen då. Vad jag anser stärka min teori är att polisen idag grävt mycket noggrant efter ytterligare bevis och att de visat ett stort intresse för en träkärra.

Någon som håller med?
2015-06-14, 18:55
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ge dig! hur fan kan man se spår av våldtäckt om kroppen var styckad , krävs mycket avancerad undersökning för att konstatera en våldtäckt av en styckad kropp !!
Så länge muffen är någorlunda intakt och återfunnen så är det inte svårare än om man hade en hel kropp. Allt som krävs är DNA analys. Hittar man spår av GM's DNA så kan man konstatera våldtäkt.
2015-06-14, 18:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Ganska övertygad om att hon híttades här. Det var här "Greven" hittade handsken och därefter avspärrades ladan vilken sedan hävdes. Tror det var efter detta GM grävde ner kroppen det var ju deras arbetsplats de repareade taket. När misstankarna riktades mot de anhållna personerna spärrades ladan av igen och undersöktes med bl.a. hundar och enligt min teori hittades alltså kroppen då. Vad jag anser stärka min teori är att polisen idag grävt mycket noggrant efter ytterligare bevis och att de visat ett stort intresse för en träkärra.

Någon som håller med?

Förutom att du blandar ihop två olika lador så... Vagnen är ju på stället där de började unsersöka först efter gripanden.
Senast redigerad av enough-is-enough 2015-06-14 kl. 18:58.
2015-06-14, 18:57
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Lisas föräldrar och några andra släktingar deltar i evenemanget och har godkänt att det sänts på TV
Det verkar vara lipsillar på nätet som anser att det är osmakligt, inte de anhöriga . Mycket besynnerligt vilken masspsykos denna Lisa har ställt till med

Men nu så....... Lisa har inte ställt till med ngt.
Det vidriga Lisa utsatts för under hennes sista ögonblick i livet möjligen.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
vänd på det ,det är GM som ställt till det inte LH

Menar du på fullt allvar att de har minnesgudstjänst för GM ???
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex

Någon som håller med?
Nej, ladan som spärrades av i samband med att hon hittades ligger längre bort.
2015-06-14, 18:58
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsLaMfObI
Jag gissar bara när den tjejen arbetade på cafe samma som avled tjejen då hon lurade henne komma
till två män i ladan..... där slutade med våldför och dödas. Dom hoppas att inget skulle hitta henne eller spåra till dom....
Män är jävel kåta på ung flickan och tjejen hjälpte med att få unga tjej gå dit för att tjejen slipper ha sex med män!!

Bra skrivet, jag fattade i princip ingenting men det kanske är lika bra det.
2015-06-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Man kunde dock haft det goda omdömet att rapportera utifrån kyrkan.
Det är respektlöst att stå och prata under pågående minnesgudstjänst.

Vem fan ska prata menar du? Reportrar? Du behöver nog inte vara orolig för att det blir frågestund o sådant.

Man kommer såklart bara sända själva minnesgudstjänsten som den är och sedan får vi hoppas på att det kan få den mest akuta psykosen som det svenska folket dragit på sig sedan siewert Öholm fördömde WASP faktiskt kan stilla sig något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in