2015-06-14, 18:25
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Förmodligen måste polisen haft någon definierad/riktad misstanke och vi får väl hoppas att hon inte var vid livet ....undertiden som de så att säga blev säkra. Vore ju rena bomben att släppa till allmänheten...

Ja som jag skrev igår "Om och jag säger om tjejen inte dog vid angreppet från polackerna utan levde nån dag eller två innan hon dog så kommer polisens insats nagelfaras , dom missade ju Englas mördare Anders Eklund som kunnat gripas tidigare, innan Englamordet vid bättre polisinsats."

Ja vore en bomb minst sagt..
2015-06-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Belägg för det?

Orkar inte tjafsa vidare om detta.
När jag ringt till Polisen om brottslig verksamhet så har jag fått förfrågan är dom 3 personer och har själv kunnat konstatera i många fall är man minst 3 stycken.
Min teori är att detta Mord är planerat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Lisa åkte knappast förbi deras bostad på väg till caféet. Vägen till/från Skövde går inte där.

Jo med stor sannolikhet kör hon förbi stenhuset där männen bor för att komma till och från arbetet med riktning rakt österut.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Vilken tid hittades Lisa?
Mellan gripandet av de 3 och kl. 23.30 är min gissning
2015-06-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Mellan gripandet av de 3 och kl. 23.30 är min gissning
De gripna har nog avslöjat var kroppen fanns. Eller?
2015-06-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
"Enligt litauisk polis är det en av medborgarna som är känd av polisen sedan tidigare.
– Den ena personen är helt okänd av polisen. Den andre har vi lite information om, men jag vill inte kommentera detta ytterligare."

Nästan längst ner på artikeln. http://www.expressen.se/gt/polisen-letar-nya-spar-pa-gamla-fyndplatsen/

Och Aftonbladet säger precis tvärt emot. Märkligt. Bägge hävdar att informationen kommer från Litauisk polis. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
AB nämner dock polisenkommisarien med namn medan expressen bara säger Litauisk polis. Kan det vara så att den ena tidningen faktiskt varit i kontakt med polisen och den andra använder sig av andrahandskällor?
Eller kan det vara så att polisen i Litauen inte har koll. Konstig situation.
2015-06-14, 18:28
Medlem
Tror inte hon har blivit styckad..
Med all respekt till Lisa familj o anhöriga.
ja tror att hon slogs ner hölls fast sen turades dom om.
Alt att bara en GM höll i och den ena va mest drivande.
Gissar på att hon har strypts ihjäl sen har de lämnat henne omtöcknad i huset. Med tanke på viket pådrag de blev så han de såklart aldrig göra sig av med kroppen.

En del användare här inne blandar nog ihop sina egna fantasier med vad som verkligen hänt
2015-06-14, 18:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Ambulanser kör inte redan avlidna personer. Ambulansen måste vara redo för andra uppdrag.

Ibland kör ambulanser lik.

Jag gissar ambulansen stått där ifall hon.skulle hittas i liv.

Men hon var död, så istället för att köra likbil långt ifrån kan ambulansen ha fått ta henne.
2015-06-14, 18:30
Medlem
dannees avatar
Vila i Fred Lisa Holm, ganska exakt 1 vecka sedan det hände. =(
18.30 stängdes mobilen av.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Nej inte enligt Exponerat heller, från vilket land hon kom ifrån.

http://www.exponerat.net/lisa-holm-hittades-dod-tre-utlanningar-gripna/

Jag har hört Slovakien, men har ingen källa.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Förmodligen måste polisen haft någon definierad/riktad misstanke och vi får väl hoppas att hon inte var vid livet ....undertiden som de så att säga blev säkra. Vore ju rena bomben att släppa till allmänheten...

Ja det kan ju vara vettigt att vänta med gripande till dess de har något konkret att konfrontera dem med. Annars är det ju svårt att hålla dem för någon tid plus att man riskerar att utsätta offret för risk om hon är levande inlåst någonstans.
2015-06-14, 18:31
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Arne Jönsson är varken greve, adlig, storbonde eller superrik, hans far var bonde på en arrendegård.

Den till åren komne Arne Jönsson har väl köpt nån tjänst via nätet, LRF eller vilka kanaler som nu finns. I god tro.
Lämna honom ifred.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in