Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 18:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Om man nu hittat Lisa i byggboden är ju en garderob en möjlighet. Hade man bara dumpat henne på golvet i byggboden hade man sett henne genom fönstret. Kan inte tänka mig att ingen Missing people eller andra som sökt inte tittat in genom det fönstret tidigare i veckan, de var ju tusentals.

Polisen verkar ju kommit till den gården efter fynd från Mp. Kan ju vara bryrmärken på en dörr eller kanske listan, efter fem dagar måste det ju lukta
2015-06-14, 18:37
Medlem
skorpiogirl88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De kan ha blivit ombedda av föräldrarna. Englas begravning direktsändes på tv.
Ja presis.! Eftersom saken har fått så mycket media uppmärksamhet
2015-06-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det kan ju vara vettigt att vänta med gripande till dess de har något konkret att konfrontera dem med. Annars är det ju svårt att hålla dem för någon tid plus att man riskerar att utsätta offret för risk om hon är levande inlåst någonstans.
Men om det nu är kvällstidningarna som kommit med uppgifterna att det är litauer, så har blaskorna i vanlig ordning gjort polisutredningen svårare. Eventuella vittnen kan ju se uppgiften i medierna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
De gripna har nog avslöjat var kroppen fanns. Eller?

Det är väl hyffsat troligt att den som är misstänkt för skyddande av brottsling har berättat ett och annat som kan ha lett till att kroppen hittas och två är misstänkta för mord? Retorisk fråga.

Gissar att de mordmisstänkta nekar. Möjligen är det bara en som faktiskt stått för bortförande samt mord, eller i omvänd ordning.

Detta måste vara den mest hjärndöda tråden i flashback's historia förresten.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Och Aftonbladet säger precis tvärt emot. Märkligt. Bägge hävdar att informationen kommer från Litauisk polis. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
AB nämner dock polisenkommisarien med namn medan expressen bara säger Litauisk polis. Kan det vara så att den ena tidningen faktiskt varit i kontakt med polisen och den andra använder sig av andrahandskällor?
Eller kan det vara så att polisen i Litauen inte har koll. Konstig situation.

Man kanske tolkar infoemationen olika. "känd av polisen" tolkar jag som att de har information om att personen är kriminell eller umgås i väldigt nära kretsar till kriminella personer. Att de "har information" eller "någon insyn i verksamhet" tolkar jag som att de vet vem hen är och vad denne gör men som att detta inte är kriminellt just där.De kan ju fått otaliga förfrågningar från andra länders polismyndigheter om en hallick men detta inte är kriminellt i hemlandet?
2015-06-14, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Faktiskt inte. Det är bra att folk får se vad som händer i landet. Skillnad på detta och kvällspressens jakt på intervjuer.

Men vad finns det att få reda på under en minnestjänst? Anhöriga är där sörjandes och så ska SVT komma dit och leta likt hyenor efter intervjuer. Otroligt osmakligt. Blir extremt provocerad när jag ser detta. Kan dessa journalisthyenor respektera familjens integritet? Hoppas polisen kör ut dem.
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bu5t3D
Då är det exakt en vecka sen Lisa skickade sista smset och försvann

Mår fan psykiskt dåligt av denna händelse, helt deprimerad, och jag har ingen som helst relation eller känner någon av dom inblandade, genom vidrig händelse som inte ska få hända.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Typ allt tyder på att hon blivit just det, tyvärr. Men håll dig till din 95-procentiga övertygelse tills fakta framläggs (det är inte jag som lagt ut det här klippet, men det är från presskonferensen igår).

http://unionen.de/temp/lisasena.mp4

Här försäger sig polisen till exempel. Han var nog jättetrött, stackarn.

Ena benet eller armen påträffades m.a.o; det är ju det enda man har två av.
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
SVT sänder tydligen från minnesgudstjänsten ikväll. Så jävla osmakligt att gotta sig åt detta under ett tillfälle där LH:s nära och kära ska sörja. Dra åt helvete.

Håller med. Media beter sig som asgamar som fått vittring på döende kadaver. Mer fokus borde läggas utredningen istället för de anhörigas sorg. Riktigt vidrigt rent ut sagt.
2015-06-14, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
nu vet man ju inte om anhöriga har godkändt detta vilket som dom oftast måste göra om media ska ha tillgång

Enligt presskonferensen igår vill familjen INTE ha något att göra med media. De bad dessutom journalister att lämna familjen i fred.
2015-06-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Ja la fram de starka tecken på att hon styckats som finns. Det är inte samma sak som att ha bevis för det. Ni som inte tror hon styckats har inga starka tecken på det att lägga fram, annat än era egna känslor. Det är väl klart att ingen hoppas att flickan har styckats, men mycket tyder på det. Som sagt.

Ett av dina "starka bevis" är ju bland annat att Du och några andra som har samma funktionsnedsättning på hörseln inte hör ordentligt vad polismannen säger. Nästan så jag ska posta en ljudfil där jag drar ner hastigheten på det han säger så att du verkligen får chansen att höra rätt.
2015-06-14, 18:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Enligt presskonferensen igår vill familjen INTE ha något att göra med media. De bad dessutom journalister att lämna familjen i fred.
Vilket inte innebär att de inte gett tillstånd till att sända från minnesgudstjänsten.

Tvärtom - tusentals människor har deltagit i sökandet, och detta kan ju vara ett sätt att ge också dem ett avslut - för kyrkan rymmer inga tusental.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in