Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 17:04
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Oavsett vad som hänt i detalj och inte, så gå med i gruppen på fb enl länk och tänd ett ljus för Lisa med familj ikväll

https://www.facebook.com/events/105372649802789/

Det där var ju i går då, men det var fint av dig ändå... Tänder ett ljus i alla fall. För jävla vidrigt det som hänt.
2015-06-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Jag bedömer sannolikheten som svag, men, det har inte framkommit något som definitivt avvisar min teori. Mao. mitt ohämmade antagande [sic] har lika hög relevans som någon annan teori i dagsläget.

Att du tror att en "skötsam skolflicka" inte skulle kunna bjuda ut sig till alla möjliga, inkl polska gästarbetare, säger en hel del om din prydlighet. Och genom att fortsätta ifrågasätta min, helt legitima teori, förstör du tråden.

Lisa hade väl pojkvän. Och vad kunde dom erbjuda henne? polska cigg
2015-06-14, 17:06
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
De söker med UV ljus nu vid kärran , direkt tänker man på att de letar efter sperma alternativt blod. Vad tror ni det annars kan vara?

- Aftonbladet

De kan ha använt den för att transportera henne eller också använt den för deras vidriga lekar. Det är väl därför man tittar på den med UV ljus.
2015-06-14, 17:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
---Användaren som var med och letade i Blomberg har också nämnt för mig i PM att de två MGM heter Maciej och Kryztof samt har litauiskt medborgarskap, men verkar uppenbart vara av polsk börd (kanske polsk minoritet från Litauen). Kvinnan ska vara fru till en av männen.---

Beträffande de tre personernas namn och ålder... Om de gömmer sig för polisen så är det inte otroligt att de uppträder under såväl annat namn som ålder på orten...
2015-06-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tror hon blivit övertäckt med sand/jord/tegel från en rivning eller liknande. Att vagnen använts för att frakta detta material dit kroppen dumpat. Nu söker teknikerna fingeravtryck eller biologiskt material från GM

Det ser ju ut att vara nån kärra för att frakta sånt material. Tror den är alldeles för klumpig för att ha flyttat liket från caféet.

Men egentligen, tror ni inte att de haft tillgång till fyrhjuling alt traktor att dra denna kärra med, då de säkert fraktade byggprylar när de snickrade? Om de varit på åkern och spridit ut grejer så kan de ju vara med fyrhjulingen, eftersom inga hjulspår omtalats i övrigt (kanske pga andra fyrhjulingar deltagit i sökandet och på så vis inga spår att notera) Skulle hon ha dött i ladan så kan de ju knappast ha burit henne, så det skulle kunna vara så eller bil då givetvis, men på nåt sätt är ju kärran tydligen i hetluften. Tanke bara
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Enligt en användare som jag har kontakt med genom PM och som ska ha sökt tillsammans med MP, så ska dessa två män ha betett sig otrevligt/märkligt mot MP efter att ett fynd ska ha gjorts i närheten. Männen ska sedan ha kört iväg i en grå/silvrig van. MP kontaktade då polisen som genom att ha inspekterat fyndet ska ha letat efter dessa två män. Flera bilar körde i snabb hastighet mot det hus där MGM påträffades.

Användaren som var med och letade i Blomberg har också nämnt för mig i PM att de två MGM heter Maciej och Kryztof samt har litauiskt medborgarskap, men verkar uppenbart vara av polsk börd (kanske polsk minoritet från Litauen). Kvinnan ska vara fru till en av männen. Användaren uppger också att ägarinnan till cafét ska ha sagt att nyckeln bevarades i ladan mittemot cafét efter stängningdags. Vilket kan förklara varför polisen hade stort intresse av just ladan i inledningsskedet.

Som sagt, Lisa hade skola på måndagen, inte orimligt att nyckeln överlämnades via ladan.

Den omtalade kärran ser ut som en fodervagn, de har förmodligen kor på gården.
Medlem
Deja vu-varning när jag läser tråden om Lisa, för något år sedan mördade nämligen två baltiska bröder i 30-års åldern 13-åriga Hanna i Täby med en hammare.

Känner precis samma sorg och ilska när jag följer den här sorgliga tråden, som när jag såg bilder i den tråden av lilla blonda 13-åriga Hanna tagna dagar innan balten krossat skallen på henne med en jävla hammare
Mördaren har frigång och är ute i samhället helt obevakad 2 år efter mordet, det ser man från dokumentation i tråden om Hanna.

Vilket jävla hån detta daltande med brottslingarna är.

Inte undra på att folk är förbannade!
Jag tror vilken Svensson som helst skulle vilja ställa dessa mördare mot väggen och trycka av.

Den tråden påminner mycket om den här med massa vidriga spekulationer om styckning, våldtäkt, oskyldiga som pekas ut etc.

Jag förstår att folk är ledsna och upprörda men jag hoppas att folk kan ta ett steg tillbaka och tänka på de anhöriga.

Jag har inte umgåtts mycket med balter och öststatare, är de känslokalla och empatilösa kulturellt sett? Det är inte min uppfattning men som sagt min erfarenhet är väldigt liten.
Hur är kvinnosynen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt
Det där var ju i går då, men det var fint av dig ändå... Tänder ett ljus i alla fall. För jävla vidrigt det som hänt.

Jag såg nu att min post kom nu först..el igen rättare sagt..sorry..(klumpig copy-paste tror jag)

Ja det är helt vidrigt det här, alla tankar till familjen.
Medlem
Det är väl högst troligt att man försökt göra sig av med kroppen då man är helt omringade av 3000 MP samt 50 poliser. Och då antar jag att gräva ner den inte är första option tyvärr..

Vad kör man normalt i en sån kärra? Vilken verksamhet bedrivs normalt där?
2015-06-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jo det heter politivagn i Sverige. Jag har själv sett dem hämta en granne som dog i hemmet.
Polititransport heter företeelsen. Politivagn är/var ett bolag med ansvar för polititransport i delar av landet.
2015-06-14, 17:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Men egentligen, tror ni inte att de haft tillgång till fyrhjuling alt traktor att dra denna kärra med, då de säkert fraktade byggprylar när de snickrade? Om de varit på åkern och spridit ut grejer så kan de ju vara med fyrhjulingen, eftersom inga hjulspår omtalats i övrigt (kanske pga andra fyrhjulingar deltagit i sökandet och på så vis inga spår att notera) Skulle hon ha dött i ladan så kan de ju knappast ha burit henne, så det skulle kunna vara så eller bil då givetvis, men på nåt sätt är ju kärran tydligen i hetluften. Tanke bara

Kastat prylarna från lastare eller traktor, ger en något längre kastbana än från en bil.
2015-06-14, 17:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe_Njuub
Jag tippar på att männen är ryssar, alltså en minoritet i Litauen som lever kvar sedan sovjettiden. Därav den Litauiska polisens stora intresse av att snabbt samarbete och förhoppningsivs utlämnande.

Finns såvitt jag vet inga namn ännu? Ha i åtanke att namn som skrivs i Litauisk press (delfi.lt motsvarande aftonbladet) alltid blir "litauifierade" med ändelser så som "-as". Fredrik Fredriksson blir alltså Fredrikas Fredrikssonas.
De har slaviska namn, antagligen från den Polska minoriteten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in