Citat:
Ursprungligen postat av
NocturnalVoodoo
skrev tidigare på sida 1696… vill bara veta om det uppdagats tidigare det som stod i dagens skånska dagbladet pappaersutgåvan, om att de två misstänkta pratat/försökt ta kontakt med folk ur skallgångskedjan? Har läst tråden sedan starten men inte sett att det diskuterats att de faktiskt sökt kontakt om det nu har att ev missleda folk i skallgångskedjan låter jag vara dåd et inte stod något sånt i artikeln, mest att mp fattat misstankar om deras sätt.
Enligt en användare som jag har kontakt med genom PM och som ska ha sökt tillsammans med MP, så ska dessa två män ha betett sig otrevligt/märkligt mot MP efter att ett fynd ska ha gjorts i närheten. Männen ska sedan ha kört iväg i en grå/silvrig van. MP kontaktade då polisen som genom att ha inspekterat fyndet ska ha letat efter dessa två män. Flera bilar körde i snabb hastighet mot det hus där MGM påträffades.
Användaren som var med och letade i Blomberg har också nämnt för mig i PM att de två MGM heter Maciej och Kryztof samt har litauiskt medborgarskap, men verkar uppenbart vara av polsk börd (kanske polsk minoritet från Litauen). Kvinnan ska vara fru till en av männen. Användaren uppger också att ägarinnan till cafét ska ha sagt att nyckeln bevarades i ladan mittemot cafét efter stängningdags. Vilket kan förklara varför polisen hade stort intresse av just ladan i inledningsskedet.