2015-06-14, 14:00
Medlem
BMC och Edis falang med Backa och utan Backa har hamnat i skottlossningar nu den senaste tiden när Backa var eller hade sin plats på kartan. Så är säker på att inte BMC glömt mordet på sin X medlemm Sira* har även han legat i konflikter med dem. Dom allierade sig inte med Backa och Backa Allierade sig inte med Dem för ingenting dom alls hade gemensamma fiender.

BMC . Vårvädersligan . Frölunda/Tynnered

Som Friskvädersligan . Backa. Bergsjön och andra nätverk så samarbetar fiender och allianser som just på alla världens platser även i Göteborgs gäng krig. Min fiende är din fiende min kompis är din kompis Somalierna var ju Edis nya allierade pga Vårvädersligan.

Här kan man se en bild och läsa en artikel om spräng dåd nu vet vi inte vart bomben e placerad men det ser ut som i bakpartiet inne i bilen. Deg liknande C-4 laddning med skrot

http://www.expressen.se/gt/sankt-str...rat-sprangdad/
Senast redigerad av vanto 2015-06-14 kl. 14:14.
Citera
2015-06-14, 14:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Hur vet du att det är albaner?
Det är väl klarlagt till 99%:

http://lmgtfy.com/?q=Dejan+Mandic
Citera
2015-06-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är väl klarlagt till 99%:

http://lmgtfy.com/?q=Dejan+Mandic

Du menar att Dejan är alban? Finns inte ens en enda alban i världen som har ett efternamn som slutar på "ic". Han är ju serb och Edis är bosnier
Citera
2015-06-14, 14:05
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Definiera ordet "gangster groupie"? Du menar att det är den klassiska bruden som lallar runt med kriminella typer? Känner du henne personligen?
Skämtare där. Sånt där smuts passerar aldrig mina vägar.
Citera
2015-06-14, 14:08
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Olyckor vid bombtillverkning har hört till vardagen i länder som Afghanistan etc. Dvs insurgenterna försöker framställa IEDs och spränger sig själva i luften.

Har svårt att tro att man satt och meckade med en bomb i bilen alltmedan barnet satt och bevittnade det hela.
Citera
2015-06-14, 14:09
Medlem
Citat:
känns dock inte som Bandidos grej att ha ihjäl småbarn

Oavsett vem som ligger bakom, så slår en bilbomb mot alla i bilen. Man kan därför inte dra några slutsatser av det. Bara att det handlar om hänsynslösa personer som inte drar sig för att skada oskyldiga passagerare och/eller förbipasserande.
Citera
2015-06-14, 14:12
Medlem
Citat:
Hur vet du att det är albaner?

De är inte albaner, bosnier, Mandic förmodligen ortodoxa bosnier.
Citera
2015-06-14, 14:14
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Kanske retat upp sina egna? serber/juggemaffian i hemlandet eller här? skyldig pengar eller utebliven betalning för ett parti. Känns inte heller orimligt, tror inte juggemaffian skulle ens blinka om de visste att det var ett barn bilen. Och de vet nog hur man hanterar sprängmedel med hemma på Balkan.

Som jag skrev tidigare så har jag hört från flera håll senaste dagarna att iaf DM blåste flera kriminella juggar på större summor och höll sig borta ett tag. Hurvida det stämmer eller inte kan jag inte bekräfta.
Men det pratas en del. Dock ser jag det väldigt långsökt.
Citera
2015-06-14, 14:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Har svårt att tro att man satt och meckade med en bomb i bilen alltmedan barnet satt och bevittnade det hela.

Det behöver ju inte vara så att det meckades med bomben just i bilen, utan den blev endast transporterad. Det är ju inget ovanligt att hemmagjorda bomber utlöser sig av sig självt.

Om det nu skulle visa sig handla om en bomb som man hade själv tagit med sig, så undrar jag om pappan till dottern kände till den. Det torde vara minst sagt anmärkningsvärt att sätta sin dotter i en bil som kör runt med en hemmagjord bomb...
Citera
2015-06-14, 14:58
Medlem
RM500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Någon undrade hur en stridsvagnsmina fungerar. Det är en platt burk med ca 5 kg sprängämne som placeras på eller nedgrävd i marken. I mitten av burken sitter en "tändare". .

En stridsvagnmina kunde vara en källa till sprängmedel men det känns osannolikt då de förvarades i svåråtkomliga ammunitionsförråd när försvaret existerade. Inte i vanliga mobförråd som MC-gängen lyckades länsa lite i början på 90-talet. Dessutom är minan på 10 kilo och skulle totalförinta en personbil. Jag har sprängt såna och de raserar en villa... dessutom kräver de en sprängladdning för att tändas.
Citera
2015-06-14, 15:16
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Det var ju en person i bilen som sprängdes som dem tydligen inte identifierats och som inte bodde i Sverige.

Men det är kharma det här om dem sprängde sig själv. Motsatta sidan måste ha bra kontakter med " han" däruppe.

Att inte nån kommer sig för att skriva en bok om alla turer i den här soppan med skjutningar och nu tom sprängning.

Menar du att "han där uppe" dödade ett litet barn bara för att blidka tungt kriminella avskum?

Jag tror att de var en olyckshändelse och att de jag inte hade brytt mig mindre om inte den oskyldiga lilla flickan dog.
Citera
2015-06-14, 15:34
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Alla som har tillgång till sprängämnen. Att få till en "bilbomb" är inte särskilt avancerat. Fast just här ser det ut som om den haft fördröjning, det kan tyda på mer avancerade kunskaper, eller glappkontakt, eller att någon suttit och micklat med en bomb i bilen.
Att lyckas göra sin bomb kontrollerat fjärrutlöst är inte heller något som kräver en civilingenjörsexamen, det räcker med ganska basala elektronikkunskaper. Det finns flera enkla sätt att få en detonationssignal från en t.ex. en mobiltelefon, vissa metoder kräver inte ens att du skruvar isär den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in