Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 13:33
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Ojdå han herr arn* var så djävla hjälpsam så polisen fick bryta sig in i de uthus de ville undersöka. Sedan åkar herr arn* dessutom iväg på nöjen strax efter Lisa hittats.
Kan inte tänka mig att herr arn* godsägare kommer sitta hemma på slottet i sommar o sörja, nej det blir nog sommarstugan vid havet i turekov som gäller.

Är du helt blåst i bollen.
Nu var frågan om han har bistått med den information som polisen var intresserad av, exempelvis identitet på arbetarna, eller om han har undanhållit något. Frågan var inte var han kan tänkas residera i sommar.
2015-06-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Här två bilder från Expressen som förmodligen visar fyndplatsen, en arbetsbod med galler för fönstren.

http://imgur.com/CXcS8uV,f3tgr5W#1
Hon kan ju ha hållts inspärrad här vid liv ett tag om hon varit försedd med munkavel men det är fortfarande mindre troligt då det måste ha varit aktivitet på gården under dagarna.
2015-06-14, 13:35
Medlem
doftljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Låter som om dessa personer inte har någon som helst professionell distans till sitt arbete alternativt att det är första liket de ser i sin tjänsteutövning.
Tycker inte det känns seriöst när en polis som varit tjänst på plats lägger upp snyftinlägg, att ha och visa empati och medkänsla är en sak men att jaga gillaklick på sin facebook är ganska osmakligt
Vem är du att döma? Du hånar vår svenska poliskkår med att säga att det inte är seriöst. Vad har du för referensramar egentligen. Just det här fallet har väl polisen agerat utan anmärkningar eller? Själv som medmänniska känner jag en vanmakt och stor sorg - varför skulle inte vår poliskår få göra det? Var du på plats? Var du med och jobbade dygnet runt kanske? Näe - skäms på dig - våra poliser får utstå så mycket skit så ditt inlägg och tyckande är inte nödvändigt. Din jävla tangentbordskrigare - gå ut i verkligheten i stället.
2015-06-14, 13:35
Medlem
NirvanAs avatar
Ni som är van att följa mordutredningar så här, vad exakt söker polisen efter nu när man hittat kroppen? Har man inte redan tillräckligt starka bevis för att vara säker på att dom fälls i rättegång?
2015-06-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Handlar inte om att ge pekpinnar. Jag vet sen tidigare att det ofta är mer effektivt att gå via journalister än försöka etablera någon linje i en grotesk stor tipshög.

Men du får gärna komma med konstruktiva tips om hur man skaffar information under en hektiskt pågående polisutredning. Vad gjorde du själv tex?
Skaffar information åt vem?

Polisen tar tacksamt emot tips den vanliga vägen. Vet en utredning jag själv var föremål för där allmänheten hade lämnat in tips. Välviljan var beundransvärd men deras fantasier var nästintill pinsamma och långt ifrån verkligheten. DU tror att du är inne på rätt spår, så ring polisen och berätta utförligt vad du grundar det på. De har kompetens nog att avgöra om det är något att satsa resurser på eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Här har vi på flashback bilden rätt klar för oss.

Detta mail skickade jag till en journalist Malin Wigen på nyheter24 i förhoppningen att hon skulle ta reda på om detta prioriterats på rätt sätt. Hon har tidigare varit bra på sånt.
Inte ge några pekpinnar, eller hur var det?

Jag skall avslöja en sak för dig, som du inte behöver berätta för alltför många då det är hemligt: Polisen har anställda som sysslat med sådant här förut. De har personer på plats som gått utbildningar i ämnet, både i Sverige och utomlands. Det här är ingen skjutning i någon storstadsförort eller inbrott i ett avlägset ödehus. De tar nog gärna emot dina tips men häng inte läpp om de inte tycker att det är något att gå på.

Jag själv har avvaktat, följt media och hoppats att Lisa skulle hittas levande och oskadd. Nu när hon hittats död så hoppas jag att det beror på en bilolycka och att inget sexuellt våld har utförts mot henne. Mer kan jag inte göra, det är bättre att polisen, med behörig och kompetent personal, får sköta det utan att jag skall vara där och störa...

Men du kanske är utbildad i ämnet och vet hur det skall skötas? På "rätt sätt" menar jag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ni som är van att följa mordutredningar så här, vad exakt söker polisen efter nu när man hittat kroppen? Har man inte redan tillräckligt starka bevis för att vara säker på att dom fälls i rättegång?

De jobbar förutsättningslöst och kartlägger mordet. Sökningen efter objekt/kropp är nu över och GM är prio ett.
Medlem
Vet ikke om det er postet siden i natt. Men her ser man god den lille hvite boden med sort tak:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20964405/1200/normal/b16ada4f4fdfb/kropp.jpg
2015-06-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Utlänningar kan nog missbedöma svenska kvinnors beteende. En grek som kom hit på sjuttiotalet berättade att han förvånades över att alla svenska kvinnor var prostituerade. Eftersom de mötte hans blick på gatan, någon kanske smålog också (han såg bra ut). Hemma i byn i Grekland mötte ingen ärbar kvinna en mans blick - gjorde hon det var hon en hora!

BO kan ha varit vänlig och leende i sitt jobb, killarna trodde att det betydde att hon var intresserad.
Jag tror att narkotika var inblandad, hoppas poliserna kollar sånt. Försent med blodbrov förstås, men de bör leta. För att först vara så bestialisk och sedan bära sig så korkat åt verkar de ha varit påverkade av något.
Men fortfarande gäller att polisen inte släpper tanken på en helt annan gärningsman än de här typerna. Han kan ha hunnit väldigt långt bort vid det här laget. Han kan t ex vara yrkeschaufför, utan någon som helst koppling till området, som i fallet Engla.

I Grekland på 70-talet kan det säkert ha varit så. Fast i Litauen 2015 är det nog inte så att kvinnor i serviceyrken anses bjuda ut sig om de ler och är artiga.
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Nu var frågan om han har bistått med den information som polisen var intresserad av, exempelvis identitet på arbetarna, eller om han har undanhållit något. Frågan var inte var han kan tänkas residera i sommar.

Nej du ställde inga frågor. Du ansåg att herr arn* säkert besvarat all polisen frågat om.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negativitetsmannen
Om det är de anhållna som är GM så är dem väl minst sagt korkade, ett spår av LHs saker från cafét till deras bostad.
Jag tror fortfarande att det fattas minst en person i den här sörjan men nu tänker jag inte yppa det något mer för jag börjar bli less på att ingen verkar tro på det här!

Utveckla din teori mer.
Vad får dig att tro att det skulle finnas en fjärde gm?
2015-06-14, 13:40
Medlem
Nu när det bekräftats att ena är känd av Litauisk polis och Litauiska sidan skrev att de(polisen också?) misstänkte att han var jagad av Interpol för trafficking så har väl chansen att det är någon av de här 2 ökat ganska mycket?

http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2010-14073

http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2009-17304

Tycker Otto Enkrist är väldigt lik det man sett av den första mannen de förde ut.
2015-06-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Få en så stark bild som möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in