Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 10:51
Medlem
SingleStars avatar
Jag trodde den hår tråden var rätt osmaklig till jag sprang på en minnessida över Lisa Holm där det finns medlemmar som vill frossa i hur hon dog, om hon led och vad som hände. Får Flashback att kännas som själva söndagsskolan där alla är snälla, artiga och belevade till varandra.

https://www.facebook.com/groups/vilaifridlisaholm/

Det spekuleras för mycket om vad som har hänt med tanke på de knapphändiga uppgifter som finns. Kan inte folk fatta att de som uttalar sig om vad som skulle ha hänt mest bara svamlar och gör antaganden utan substans.
2015-06-14, 10:52
Medlem
En recension av kafét är gjort av denne man
med ett öststatsklingande namn.
Har även befunnit sig i Norge vid något tillfälle.

Har förmodligen ingen koppling till brottet?

Martin Vilček
för 5 månader sedan-
great place, beautiful especially in summer , coffee, sandwiches and fresh bread!
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Fått information av en god källa som kände Lisa och hennes vänner att GM väntade och tog tillfället i akt att våldta henne när han såg att kusten va klar. (han har spanat in henne då han jobbade nära cafét)
Lisa kämpade emot varpå GM ströp henne.

Gissar på att Gm fick panik och transporterade henne ngn stans, drog in paret som är anhållna och att de måste hjälpa honom att undanröja kroppen och plantera ut Lisas ägodelar lite varstans.
Sedan om GM våldtog henne det återstår att se. Nekrofili är möjligt.

Brottet är planlagt anser iaf jag.

Tror också att det är en person som ligger bakom hennes död varpå de andra två hjälpte kompisen att undanröja bevis.
Skyddande av brottsling x2
Mördare x1

Tror inte att det föreligger ngn styckning.

90 % rätt ovan
Gm har spanat in henne flertalet gånger från sitt jobb tvärs över gatan och tog tillfället i akt när han såg att hon blev ensam kvar. Hon skrek och gjorde motstånd och gm tydtade henne i samband med våldtäkten. Hon dog.
Är dem bröder så kanske bägge han förgripa sig på henne varav den ena brorsan tar på sig allt för att skydda den andra! Jävligt vanligt att man gör så! Varför skall bägge sitta 10år vardera när endast en behöver sitta 10 år 🐸
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McBanana
Styckad?
"var fann ni kroppen?"
Det vill man inte direkt säga.
Fanns den på "flera platser"?

här försäger sig polisen
och avbryts därför genast av den kvinnliga kollegan
medan den förste polisen sänker sitt huvud
och inser sin felsägning.

VIDEO: http://unionen.de/temp/lisasena.mp4

LJUDFIL: http://unionen.de/temp/lisasena1.mp3
Knappast! Han säger bara var kroppen hittades.
2015-06-14, 10:53
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tråden består just nu till 90% av rena fantasier

"Antagligen gick hon med på samlag". Vet man ens att hon haft samlag?
"Antingen ett långt övergrepp". Vet man ens att hon blivit våldtagen?

Om inte så känns det ju konstigt att sitta och fantisera ihop historier.

Folk försöker bräcka varandra i teorier kring händelseförloppet helt enkelt.
Förmodligen i hopp om att ha "lite rätt" så de sedan kan skriva i tråden att "jag skrev redan..." osv. I grund och botten är det många som skriver i ren egoism och i hopp om att bli lite uppmärksammade. Många är "attention-whores".
2015-06-14, 10:53
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Det känns som att det här kan vara ett utav de klantigaste morden jag någonsin följt om det är rätt GM som är gripna, dock så tror jag inte det.

Kan ju vara så att det arbetat flera gästarbetare i området, kanske har någon planterat bevis för att leda dom till de nu gripna MGM innan dom själva lämnar landet, känns så osannolikt att man skulle hålla en kropp i en stuga 6 dagar med polisen runt hörnet, och har man ingen möjlighet att dumpa kroppen pga alla poliser så känns det ändå som att man skulle fly, och det finns ingen som helst logik i att plantera ut bevis i efterhand om det inte vore så att man faktist vill åka dit ELLER försöka sätta dit någon annan.

Har det slagit dig att det finns människor som är allmänt dumma i huvudet? Vissa människor inbillar sig att dem är odödliga, i kriminella fall att de kan förklara sig ur vilken skit som helst.

Det känns mer logiskt att det är korkade människor som utfört ett korkat mord än att ytterligare personer begått mordet och uppenbarligen lyckats med att beskylla någon annan för det.
2015-06-14, 10:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det där med seriösa vet ingen till 100 %. Dessa litauer har kommit till Sverige i omgångar ffa på somrarna..då stöldturnère begås. Kriminaliteten är mycket professionellt utförd och svår att upptäcka. Grannar säger att dessa skött sig jättebra och varit sociala ( trots språkförbistringar). Bakom denna fasad finns många som har en ond agenda..fast svenskar tror inte detta. Det är därför svenskar anses vara naiva. Jag ber er att VAKNA upp!
Det finns tusentals om inte tiotusentals litauer i Sverige, ligorna beräknas omfatta 500 st individer från Litauen.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-06-14 kl. 10:56.
Medlem
Det här med att kvinnan jobbade som städare på caféet.

Om det är så att en av de misstänkta männen är efterlysta av Interpol för trafficking, kan det vara så att kvinnan presenterat Lisa som ett "lämpligt offer" och att männen från början haft i tanken att sälja henne vidare, men att allt gått snett efter det?

Jag funderade på rubriceringen "grovt skyddande av brottsling" också. Det kan vara så att kvinnan både undanhållit information när hon blivit tillfrågad om männen och hjälpt till med förstörelse av bevis genom att göra rent på brottsplatsen/brottsplatserna. Menar, hon är ju städare..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
Om deras mål bara var att råna caféet när det blivit tomt skulle de väl ha väntat mycket längre än 20 minuter? Risken att stöta på någon vore klart mindre typ 4 på natten.

Kvinnan kanske städar strax efter stängning en söndag och dom tog chansen att hänga på henne ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mountaingrove
En recension av kafét är gjort av denne man
med ett öststatsklingande namn.
Har även befunnit sig i Norge vid något tillfälle.

Har förmodligen ingen koppling till brottet?

Martin Vilček
för 5 månader sedan-
great place, beautiful especially in summer , coffee, sandwiches and fresh bread!

Man flyttade till den nya platsen för 3 veckor sen dock.
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Visserligen är det väl en viss övervikt åt att denna typ av brott brukar ha en sexuell karaktär, men som god tvåa kommer rånmord, och det ena behöver inte utesluta det andra, I synnerhet inte när halvhjärnor är inblandade.

Nej, jag utesluter ingenting. Precis som du säger, och som många här inne verkar ha svårt att förstå, så är det halvhjärnor det handlar om så de kan ha klantat till det på alla möjliga sätt. Jag gissar på att det handlar om ett sexuellt övergrepp, men med rån av dagskassan som god tvåa-teori. Några andra motiv har jag svårt att se att det skulle kunna vara.
2015-06-14, 10:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Inse att huvudscenariot är pengar och inte någon våldtäkt då den ene var gift. Det utesluter inte det men ett rånförsök som gick snett måste ändå vara huvudscenariot.

Tror du att det är helt otänkbart att en misstänkt mördare ska ha brutit sina äktenskapslöften?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in