Citat:
Ursprungligen postat av
BadBeatLivet
Det känns som att det här kan vara ett utav de klantigaste morden jag någonsin följt om det är rätt GM som är gripna, dock så tror jag inte det.
Kan ju vara så att det arbetat flera gästarbetare i området, kanske har någon planterat bevis för att leda dom till de nu gripna MGM innan dom själva lämnar landet, känns så osannolikt att man skulle hålla en kropp i en stuga 6 dagar med polisen runt hörnet, och har man ingen möjlighet att dumpa kroppen pga alla poliser så känns det ändå som att man skulle fly, och det finns ingen som helst logik i att plantera ut bevis i efterhand om det inte vore så att man faktist vill åka dit ELLER försöka sätta dit någon annan.
Klantigaste mordet? För det första skulle det inte förvåna mig om det kommer att rubriceras som dråp. Sen är det väldigt få mord som är lika genomtänkta som i filmens värld, och framförallt är mördare i verkligheten oftast rejält uppstressade vid dådet vilket gör att de fattar till synes korkade beslut.
Om inte detta fallet väckt sådan enorm upprmärksamhet, och däremd fått väldigt många frivilliga att hjälpa till från bl.a. Missing People, hur lång tid hade det tagit polisen att finna kroppen då? Forever?
Polisen kommer sällan särskilt långt utan hjälp från allmänheten.