Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:20
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Jag hoppas LH "bara" blev mördad,, orkar inte tänka på mycket mer än så.

Det hemska är att dessa sexnoveller ser ut att vara troliga scenarion,,, usch ! Sverige ska inte va så här.
fast det påverkar nog. du får tex högre straff om du rånar en pensionär än en vältränad 25-åring för att du sannolikt vållar pensionären mer skada, även om brottet i övrigt är det samma
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittkiwi
Hur förklarar du då letandet ute i åkrarna?

Jag säger bara det jag har hört från 2 personer som känner familjen väl !
När allt kommer ut får du gärna skriva till mig om jag har fel!
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
Vadå gammal?
Man ser ju polisavspärrningarna på fotot: https://twitter.com/oskar_forsberg/status/609664902366646273/photo/1
Har ser man betongmuren bakom silon och bodan med gallerfönster tydligare:
http://z.cdn-expressen.se/images/83/14/8314730e022e4c6dbbd56193d92ac0f7/16x9/760.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtjusare
Vänta o se bara !
Den dagen detta nämns vill jag att du skriver till mig, har jag fel kan du kalla mig för troll, clown, idiot u name it

Med tanke på dina tidigare inlägg om hur du känner dig dragen till ett hus med en "ande" osv så ser jag dig inte som speciellt trolig.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Luktar Troll,
Varför ringde hon inte pappan som hon smsade med innan försvinnandet eller 112 om hon nu behövde hjälp?
Polisen har gått ut med att sista spåret av Lisa var sms:et till farsan 18:23. Därefter ska mobilen ha slocknat 18:30 enligt polisen. Osannolikt att hon ska ha haft tillgång till mobil under hennes "fångenskap".

Många rykten sprids, och väldigt enkelt dessutom, under sådana händelser.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
när jag läser alla era, egentligen jävligt opassande, sexnoveller så slår det mig: spelar det egentligen någon roll om hon blivit våldtagen? alltså påverkar det straffskalan nu när de är misstänkta för mord.
Jag har inte spekulerat i någon våldtäkt men folk vill ju veta VARFÖR hon blev mördad?
Slår man bara ihjäl, stryper eller vad nu som har lett till döden helt utan vidare så är det ju riktigt jävla sjukt
Att en våldtäkt slutar med mord är ju inte alltför ovanligt då mördandet oftast görs för att dölja våldtäkten... alternativt få tyst på offret.
2015-06-14, 01:21
Medlem
Citat:
Luktar Troll,
Varför ringde hon inte pappan som hon smsade med innan försvinnandet eller 112 om hon nu behövde hjälp?

Tror inte nicket "tjejtjusare" är troll. Kollat posthistorik och inget tyder på det. Däremot tror jag han blivit lurad av skrönor och skvaller som alltid sprids som löpeld och som "sanningar" när något tragiskt inträffar.
2015-06-14, 01:21
Bannlyst
Citat:
Luktar Troll,

Alltså, huruvida det är ett troll eller ej - vart framgår det att polisen inte har underrättats? Har ni lässvårigheter?
2015-06-14, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Det kan inte vara så att polisen har kört iväg med redskapsskjulet? Därför det inte syns på vissa bilder..
Nåja, spelar roll..

Nja den är nog bakom träden/mer till vänster utanför bild: https://i.imgur.com/S54ls0O.png

Den här bilden ger lite av en illusion att den står närmre silon/byggnaderna, men som flera andra sagt så beror det på att den är fotat med teleobjektiv och är väldigt inzoomad.
Senast redigerad av crille631 2015-06-14 kl. 01:24.
2015-06-14, 01:23
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Nja. Samtidigt är det ganska riskabelt att försöka göra sig av med en kropp när det springer en massa folk runt omkring. Jag gissar de ville vänta tills det lugnat ned sig lite.
Troligtvis har de även placerat ut spår i efterhand, i ett försök att försöka vilseleda och locka iväg polisen i andra riktningar.
I början första natten var det inga sökningar. Om man ändå ska försöka gömma den så kunde dom lika gärna grävt ned den. Om dom hade tillgång till bil hade dom förmodligen räddats med att bara åka iväg med den en bit (dom hade kanske inte tillgång till bil om dom var fattiga gästarbetare). Som tur var gjorde dom inte det.
Spår i efterhand? Dom spåren man hittat leder ju raka vägen till där dom bor och lite längre bort till var kroppen fanns haha.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-06-14 kl. 01:26.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Det kan inte vara så att polisen har kört iväg med redskapsskjulet? Därför det inte syns på vissa bilder..
Nåja, spelar roll..

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=4gi72w&s=8#.VXyy8_ntlHw

Där bakom den inringade står den nog.
Medlem
Citat:
Luktar Troll,

Som sagt jag vet inget mer har bara hört från 2 personer som känner familjen väl !
Men som jag har sagt till övriga, har jag fel så får ni jätte gärna skriva till mig massa glåpord eller vad fan ni vill !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in