Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:11
Medlem
snurresnigels avatar
Man dödar en person, gömmer den relativt synligt några hundra meter ifrån där man bor (om det stämmer att det är litauerna). Samtidigt pågår en stor sökning. Herrejävlar vad korkade människor det finns.. Men det är klart, det går ju ihop med att döda någon (inte fullt friska i huvudet men ändå). Det är banne mig bland mest korkade jag har varit med om.
2015-06-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtjusare
Det som inte nämns av media p.g.a polisen inte har gått ut med detta är att i måndags så ringde Lisa till sin bästa kompis och sa upprepande gånger ´´hjälp, hjälp!´´. Då kan man konstatera att Lisa var vid liv söndagen när hon försvann och på måndagen när hon ringde det korta samtalet.
Detta kommer från en säker källa och stämmer till 100%. Vill inte gå in på källan just nu.
Jag själv fick reda på det i tisdags och ville vara säker tills jag postade inlägget.

Det som jag är nästan säker på är att det användes yttre våld.
Källa: Vän till familjen.
Detta fick jag reda på idag.

Tror inte på detta, då hade man inte sökt ute på ängar/åkrar i flera dagar. Plus att man hade kunnat spåra var samtalet kom ifrån förmodligen ganska enkelt.
Senast redigerad av Spelguden 2015-06-14 kl. 01:15.
2015-06-14, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Oskars twitterbilder är gamla. Man anar ju betongväggen bakom denna bild:
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg

Jaha, trodde dom var purfärska.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det är så mycket saker som är totalt jävla osannolika och ska dessutom hända samtidigt för att andra teorier ska funka.
Det absolut sannolikaste är att hon blir överfallen vid mopeden.
Tror hon var en bra tjej som helt enkelt var på fel tid vid fel tidpunkt.

Eller att de ropade på henne i byggnaden mitt emot och hon gick inget ont anande och höra vad de ville?
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bu5t3D
ok dåså, då har dom väl flyttat pallarna då... men fortfarande har ingen kunnat svara på varför dom hittade hennes ägodelar vid kyrkan flera kilometer norrut?

Enligt polisen har de hittat fynd i områden som de redan genomsökt. Vilket jag tyder som om någon (gärningsmännen/kvinnan) placerat ut föremål efteråt.
För att exempelvis försvåra och avleda söket.
2015-06-14, 01:13
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nulle82
info från litauisk media En av de gripna har i dag erkänt att han deltog i mordet , men att han inte dödat

En av de tre kan med andra ord vara kvinnan?
Medlem
sinfons avatar
Varför är ni så säkra på att hon hittades i den där jäkla boden? Var det enda stället som teknikerna gick in i? Polisen sa väl "norra delen" (av ladan).
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Har inte varit inne i tråden under dagen men ser att de två männen verkar vara från Litauen, någon som vet namn på dem eller är det fortfarande "Krzysztof och Maciej"?
Det är osannolikt, eftersom det är polska namn, och medborgare i Litauen som är polacker har litauiserade namn på sina pass och ID-kort.
Medlem
Citat:
Det som inte nämns av media p.g.a polisen inte har gått ut med detta är att i måndags så ringde Lisa till sin bästa kompis och sa upprepande gånger ´´hjälp, hjälp!´´. Då kan man konstatera att Lisa var vid liv söndagen när hon försvann och på måndagen när hon ringde det korta samtalet.
Detta kommer från en säker källa och stämmer till 100%. Vill inte gå in på källan just nu.
Jag själv fick reda på det i tisdags och ville vara säker tills jag postade inlägget.

Med största säkerhet skvaller och skrönor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Nu tror jag inte heller på den teorin, men vad har ens utseende med sexuella preferenser att göra?
Har du någonsin varit på redtube eller liknande så vet du att folk har alla möjliga sorters fetischer.

Ditt påstående är ungefär som att säga att en snygg kille inte kan vara homosexuell för "Han skulle ju kunna ligga med vilken tjej han vill, så han behöver inte ligga med killar"

Vilket onödigt dravel från dig! Varför drar du in homosexuella i detta? Det handlar om en 17-årig flicka. Det är långt ifrån alla 17-åringar som ens vet vad deras sexuella preferens är. Man kan inte jämföra henne med random 30-åring och tro att hon är lika säker på sina preferenser och att hon ens är lika intresserad av att idka sex som 30-åringar.

Dessutom har jag stora problem med att vissa i tråden vill få det till att det måste varit hon som var intresserad och inte gästarbetarna. Det är väl betydligt mer troligt att det är gästarbetarna som kollat in henne under en tid och tog chansen just nu när hon blev ensam vid sin moped, chansen att våldta henne. För det är trots allt det som är det troligaste och inte att hon skulle ha stött på dem.
Medlem
Citat:

Hur förklarar du då letandet ute i åkrarna?
Medlem
Citat:

Varför ringde hon inte polisen efter hon fått samtalet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in