Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan

Men jag ser ju inte boden ifrån Oskars twitterbild? Den måste ju stå till vänster, ute ur bild. Som någon var inne på.

Dvs.

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg

Det var jag inne på tidigare igår ja.
Den står nog precis utanför bild bakom träden till vänster i bilden där.
Senast redigerad av crille631 2015-06-14 kl. 01:01.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Vad har hennes utseende med saken att göra om hon är sexuellt intresserad eller inte? Vi vet inte om någon av männen är snygg. Hon kan ha närmat sig och tagit initiativ till någonting som spårade ur. Faktiskt lättare kan jag tänka mig för henne att våga ta initiativ till sex om hon ser bra ut, vilket hon gjorde.

Sluta nu...
Om hon gick till männen så hade knappast nyckeln till mopeden suttit i.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Haha. Insåg när jag hade postat att det såklart inte är det mest osannolikaste som har skett. Men jag fasthåller ändå att det i detta fallet inte är det allra troligaste scenariot. Skicket mopeden återfanns i, dvs körklar, och det faktum att hon skickade till sin far att hon just skulle bege sig tyder på att något plötsligt inträffat just när hon skulle bege sig. Det tyder alltså inte på att hon bestämt möte med någon.

Hade hon velat köpa tid hade det varit enkelt, " kommer snart, dåligt med luft i däcket en granne hjälper mig" " Mopeden startar inte men en granne hjälper mig nu blir lite sen" osv osv osv ...

Inte: Jag åker nu!

Fan varför fick hon inte åka hem Jävla as, önskar att jag fick lite egentid med dom där jävla horungarna!
2015-06-14, 01:00
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Grattis, du tog dig precis in på topp 3 listan över idiotiska teorier idag
Tror knappast en blond 17-åring som är över en 6a i utseende behöver gå till 35-åriga svartarbetande litauer för att få sex.
Om hon nu velat ligga skulle det nog finnas betydligt fräschare killar i hennes egen ålder att välja mellan.

Behöver och behöver. Vad jag menar är att hon kanske ville ha sex med någon av dem. Kan det vara så att någon av gästarbetarna var riktigt jävla snygg och fick brottsoffret att drömma sig bort där hon arbetade på caféet? Blir väldigt konstigt om man utgår från att hon blivit överfallen. Dödsfallet kan ha skett då fler än två personer blev inblandade i vad som började som ett vanligt samlag mellan en man och en kvinna.
2015-06-14, 01:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Haha. Insåg när jag hade postat att det såklart inte är det mest osannolikaste som har skett. Men jag fasthåller ändå att det i detta fallet inte är det allra troligaste scenariot. Skicket mopeden återfanns i, dvs körklar, och det faktum att hon skickade till sin far att hon just skulle bege sig tyder på att något plötsligt inträffat just när hon skulle bege sig. Det tyder alltså inte på att hon bestämt möte med någon.
Överlämnande av flaskor går fort (men att sen gömma dem tar förvisso tid). Men varför hörde hon av sig till sin far? Han visste väl när hon slutade jobba?
Medlem
paddan82s avatar
Det var ett jävla tjat om var skjulet står eller inte står, vad håller ni på med??
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Fått information av en god källa som kände Lisa och hennes vänner att GM väntade och tog tillfället i akt att våldta henne när han såg att kusten va klar. (han har spanat in henne då han jobbade nära cafét)
Lisa kämpade emot varpå GM ströp henne.

Gissar på att Gm fick panik och transporterade henne ngn stans, drog in paret som är anhållna och att de måste hjälpa honom att undanröja kroppen och plantera ut Lisas ägodelar lite varstans.
Sedan om GM våldtog henne det återstår att se. Nekrofili är möjligt.

Brottet är planlagt anser iaf jag.

Tror också att det är en person som ligger bakom hennes död varpå de andra två hjälpte kompisen att undanröja bevis.
Skyddande av brottsling x2
Mördare x1
Tror inte att det föreligger ngn styckning.
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Vet med säkerhet att en av de anställda, den som lämnade caféet lite före de andra tre, lämnat vittnesmål att hon sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i söndags.

OM det var två personer i bilen... hur kan då den ene ha våldtagit och sen bett om hjälp för att forsla undan kroppen?
Var dom två i bilen så är ju båda med på det!
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
OFinns inte en chans i helvete att hon skulle varit intresserade av dessa. Som snygg tjej kunde hon antagligen välja vem som helst. Inte fan väljer man svettiga ofräscha gamla gubbar då!
Nu tror jag inte heller på den teorin, men vad har ens utseende med sexuella preferenser att göra?
Har du någonsin varit på redtube eller liknande så vet du att folk har alla möjliga sorters fetischer.

Ditt påstående är ungefär som att säga att en snygg kille inte kan vara homosexuell för "Han skulle ju kunna ligga med vilken tjej han vill, så han behöver inte ligga med killar"
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bu5t3D
Omg. SNÄLLA, Bild ett är inte ens tagen efter dom hittat henne. Dom kan ha flyttat skjulet sen den bilden är tagen. På den bilden står skjulet på annan plats, troligen på gården, men på polisbilderna är den utanför gården. Kolla husen runt omkring, och kolla pallarna som står travade mot skjulet. Även containern och staketer. Släpp bild ett.

Tror ju knappast att TT:s fotograf har varit där och tagit bilder hipp som happ före fyndet gjordes.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2745794-misstankta-mordare-i-kontakt-med-missing-people

Se bild 12. (håller du över thumbnailen står det 14 hours ago)
Bannlyst
Har inte varit inne i tråden under dagen men ser att de två männen verkar vara från Litauen, någon som vet namn på dem eller är det fortfarande "Krzysztof och Maciej"?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Av det här klippet framgår det att hon absolut kunde vara tuff:

https://mtc.cdn.vine.co/r/videos/D2B661C97E994943453739778048_1e0720c2b0d.3.4_z.vjH hIAyg3TiPcZNCfNd3N11zZwYX1RRxWbUwtIeC3DsFnCKdkT_FK hrzwZJbr3.mp4
Nej det framgår att hon är lekfull och självsäker, inte tuff. I andra videos framstår hon som ödmjuk, spontan. En flicka trygg i sig själv. En stereotyp av en rar flicka som går gymnasiet.
2015-06-14, 01:02
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
åter igen va fan vet du vad hon tände på?

Ser du inte det orimliga i det hela?

1 hon skulle tända på en av dessa män... extremt osannolikt
2 männen skulle säkert bli jätte glad om hon gjorde närmande, dom skulle knappast döda henne utan vilja ha en sort relation

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in